Hoi Zit de afgelopen 3 dagen echt met mn handen in het haar. Mijn zoontje van 19 maanden zit echt van de een op de andere dag helemaal niet lekker in zijn vel. Weet echt totaal niet wat ik er mee aan moet! Hij is echt megagefrustreerd, niks is goed en huilt bijna de hele dag. Vind het aan de ene kant heel zielig, maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook echt mijn grenzen stellen. Een voorbeeld van deze ochtend: Hij zit om 8.00 uur netjes te wachten in zijn bed. Dan wil ik hem eruit halen, maar wil hij er niet uit. Oke, we doen een spelletje met zijn lakentje. Zijn fiepen liggen inmiddels op de grond, dus hij wil er uit. Aankleden wil hij ook niet. Maar hij wil een boekje. Ik geef hem het boekje en kleed hem ondertussen aan. We komen beneden en hij ziet zachte broodjes liggen. Die wil hij een, prima. Ik vertel hem dat mama de tafel gaat dekken (meehelpen wil hij niet meer) en zet even de tv voor hem aan. Op tv is vervolgens Roary. Dat wil hij blijkbaar niet zien, hij zit boos te jammeren voor de tv. Vervolgens smeer ik zijn broodje en leg het op zijn bord. Hij wil het niet meer. Ik kan hem niet dwingen om in zijn steol te gaan zitten, dus ga zelf rustig eten. Uiteindelijk komt hij kijken en pakt het broodje. Zal mama jou helpen om in de stoel te gaan zitten? Ja. Dus ik zet meneer in zijn stoel, drinkt netjes zijn melk en hij begint aan zijn broodje. Maar dan gebeurt er iets met zijn broodje wat hij blijkbaar niet leuk vindt (het scheurt een beetje) en dan is hij weer helemaal gefrustreerd en knijpt het broodje fijn. Ik vraag hem of hij niet meer wil eten. Nee. Oke, dan ga maar spelen want om het eten maak ik geen strijd. Maar het moeilijke is dan, dat dat ook niet goed is. Dit was een half uur deze ochtend, en zo gaat het maar door. Hij wil niks en als hij dan merkt dat ik hem wil helpen, wordt hij boos. Ook als ik hem niet help en hem laat is hij boos. Als ik hem een alternatief aanbiedt, is hij boos. Ik weet het echt niet meer!!!! Het erge is ook dat hij er erg in blijft hangen en er moeilijk zelf uitkomt. We stellen duidelijke grenzen, maar hij wil echt alleen maar flauw doen. Het gebeurt nu ook echt grotendeels alleen maar bij ons. Ik vind het echt ook wel zielig, maar wat een tweestrijd want er zijn ook grenzen. Die geef ik duidelijk aan dus dat is het probleem niet. Hoe kan het nou dat hij van de ene op de andere dag zo'n ander mannetje is? Herkent iemand dit? Iemand tips? Ik probeer rustig te blijven, maar ben er erg verdrietig van. Ik ben momenteel 22 weken zwanger en we zijn in huis al het een en ander aan het veranderen. Misschien dat dit meespeelt? Pfff, jullie ervaringen / tips???? Thanks......
Hier een dreumes van 18,5 maand die de laatste dagen ook niet zo te genieten is. Zal wel weer een sprongetje zijn . Lisa is vooral gefrustreerd over dingen die ze graag wil maar niet mag (of ieder geval niet op haar manier). En met een grote zus die veel meer mag is dat echt lastig. En dingen die ze wel mag maar nog niet kan, daarbij mag ik dus ook niet helpen en dat leidt tot de nodige huilpartijen en driftbuien. Het hoort dus een beetje bij de leeftijd geloof ik en gaat ook vanzelf weer beter . Wij zijn gewoon redelijk streng, bieden haar wel troost (als ze dat wil, soms is niets goed) en soms heeft ze gewoon 'pech'. Hier komen nu trouwens 2 hoektanden door en ik denk ook dat ze daar toch wel flink last van heeft, al kan ze het zelf niet echt plaatsen denk ik, want als ik vraag of ze pijn heeft in haar mond zegt ze van niet.
HUH ik zit met open mond te lezen. Het zou zo mijn verhaal kunnen zijn. Ik zit er nu al een weekje of vijf in dus ik hoop dat het voor jou wat sneller voorbij is. Ik hoop maar op een sprongetje ... af en toe hebben we nu al dagen dat het goed te doen is dus hoop dat de ergste piek voorbij is. Ik probeer rustig te blijven en mijn eigen ding te doen. Als ik dan weer iets nieuws ga doen dan vraag ik of hij me mee wil helpen en vaak krijg ik hem dan wel zo ver. Hebben we even strijd dan laat ik hem en val hem er niet meer mee lastig. Pfff Draken zijn het af en toe. En ik maar denken dat ik de enige ben!!! 'Fijn' om te horen dat dat niet zo is!!!