hoi! mijn dochter van 19 maanden is sinds een paar weken ineens rond 5 uur wakker. (was altijd wel vroeg...tussen 6u en 7u) maakt niet uit hoe laat ik ze naar bed breng, blijft hetzelfde. (ze gaat tussen19u en 20u naar bed) ze doet alleen smiddags nog een dutje van 2 uurtjes. om 5u wil ze eruit, maar ligt daarna doodmoe in de bank. geen honger, geen dorst... ogen wrijven en miepen.... wil dan rond 9u een dutje doen, maar dat lijkt me niet slim, want dan slaapt ze overdag misschien te veel... snap niet waarvan ze wakker kan worden. er is niks veranderd... rolluiken dicht. stil in huis en buiten.... enige wat ik kan bedenken is dat ze koud heeft? ze wil ineens niet meer onder de dekens, dus dikkere slaapzak kan n optie zijn? maar terugleggen wordt keihard huilen en dat houdt ze heeel lang vol. soms is t dan 10 minuten stil en dan begint ze weer. maar ja, hoe weet ze nou hoe laat t is?? waarom haalt mama me er de ene keer wel uit (na 6u) en de andere keer laat ze me huilen (5u) heeft iemand tips?? groetjes
Kan je proberen een slaapzak met mouwen of een warmere pyjama een velours van C&A of Zeeman. Hier speelde dat ook mee
dat is inderdaad het eerste wat ik ga proberen. geen idee waarom ze ineens geen dekens meer wil, maar ga vandaag een dikke slaapzak kopen! t wordt steeds kouder snachts, dus kan geen kwaad! bedankt voor je reactie!
mannetje hier heeft dat ook een tijdje gehad. niet zo vroeg al jou kindje. de eerste keren eruit gehaald omdat hij mij riep.. maar ook elke keer hetzelfde liedje. sjago zijn etc etc omdat hij toch nog wel moe was. dus keer daarna eerst aangekeken.. hij heeft wat liggen roepen.. maar even genegeert. uiteindelijk ging hij weer lekker slapen en daarna nooit geen last meer van gehad.
dan kom je goed weg! negeren OF even kijken aai over de bol en terugleggen betekent: huilen roepen krijsen.... heb nu dikke slaapzak gekocht. ze vind m heel mooi.... kijken of hij wonderen kan verrichten... dan vind ik m pas mooi! hahahahahahahaha!
ja dat gebeurt hier ook wel eens.. in het begin trapte ik daarin.. dan kwam ik op zijn kamer.. lachen gieren brullen. en na 19 maanden weet ik wel of het aandacht huil is of dat het huilen is om pijn. dus daar trap ik nu niet meer in.
Hier ook een dreumes die al een week tussen 5.00 en 6.00, meestal tussen 5.00 en 5.30 en vanochtend om 4.57 wakker wordt ... Ik las in een artikel over vroege dreumes/peutervogels dat het rond 5.00 het koudst is, dat dat mee zou kunnen spelen. Maar om nu de wintermouwen al aan te trekken? Wat moet ik dan nog als het vriest ? Ze ligt al onder een dekentje in een winterslaapzak. Daarin romper lange mouw en een pyamabroekje. Pyamatruitje dan eerst maar proberen.
ik kan me ook bijna niet voorstellen dat t de kou is, maar goed.. ik wil alles geprobeert hebben, dus vannacht ga ik voor de dikke slaapzak!
Hopelijk is het voor het weekend verholpen #wintertijd Hier was D. vanmorgen ook weer vroeg wakker (6u) We zaten zo lekker op 7u! Succes!
ach ja..... t loopt nu toch al niet lekker, dus laat die wintertijd maar komen... heb ook nog n dochter van 2,5 maand dus gebroken nachten is niks nieuws... we zien t allemaal wel....
nou, meiden allebei voor 19:30 in bed gisterenavond. vanmorgen kleintje (2,5 maand) 1e fles om half 6 en meteen teruggelegd en slaapt nu nog (tis al bijna 8u!) en mn dreumes om kwart voor 6 wakker!!! nog steeds vroeg, maar al een stuk beter hoor!! mn man en ik zijn altijd rond half 6 wakker in de week, dus we zijn blij! wat de rest van de week en vooral het weekend (wintertijd) gaat bieden zien we wel weer! voor vandaag kan het niet meer stuk. dat ons kleintje al zo lang kan slapen zonder late/nachtfles is echt geweldig!! hebben we geluk mee!
Hier van 19.00-5.15, nog vroeg dus .. Ik reageer vanavond even op je berichtje over de banner, gaat via de telefoon niet zo makkelijk.
ow, ik kan maar 1 handtekening maken, maar heb 2 dochters..... das ook niks.... vanmorgen oudste weer kwart voor 6. kleintje 6 uur. ben er blij mee! stiekum toch spannend vant weekend met de wintertijd! heb op 1 van de forums een slimme tip opgepikt: gewoon nog geen klokken verzetten. zondagmiddag pas een uurtje terugzetten! dan kun je de bedtijd en tijd van opstaan hetzelfde houden. merken de kids er niks van! maar ja, als je zondag afspraken hebt, kan dat niet... kom je overal een uur te vroeg! hhaahhahha
Je kunt wel nog je andere dochter er onder zetten als tekst , net als ik haar gewicht er onder heb. Hier was ze 6.45 wakker, maar dat komt omdat ze van 2.30-4.30 heeft gespookt...
he meijke, die meiden van ons schelen niet veel in leeftijd!! zitten in hetzelfde schuitje! vanmorgen kleintje 05:15 maar die gaat nog terug tot een uur of 09:00! dreumes 05:30 en die begint meteen volop aan de dag!!! ach ja..... het is niet anders....
Meeslapen, meeslapen, meeslapen , doen we regelmatig in het weekend hier! Ze was om 6 uur wakker, lag toen al wel vanaf 3.00 bij ons.
nou.... hier rommeltje vannacht... allebei om half 4 wakker... kleintje fles en terug. grote hoop gedoe en uiteindelijk om 4u al beneden.... pech