Hiervoor hadden we dat het in en doorslapen een drama was. Uren wakker in de nacht. Dat gaat nu gelukkig goed, maar dit is dus nieuw . Dit liever dan in de nacht gespook, maar 1 uurtje langer zou lekker zijn .
hier is het pas sinds aantal weken!! onze dreumes sliep altijd geweldig! heeft nooit een nachtfles gehad! zelfs niet in de kraamweek!!! maar goed, het is al 2 ochtenden 5:30! en snachts niet wakker! dus heel fijn!!! we houden hoop dat t zo blijft!! of iets later zou mooi zijn.... ben benieuwd of het helpt als je tijd van het middagdutje af gaat halen...helpt hier niks!
het gaat nu wel goed met onze dreumes.... gaat tussen 19u en 20u naar bed, wel elke ochtend half 6, maar ja, de nachten zijn stil!!! en ons wonderbabytje slaapt nog steeds van 19:30 tot 6:00 zonder late of nachtfles en na de fles van 6:00 gaat ze weer terug tot een uur of 9:00!!! slaapkoppie! hahhhahaahah hoe gaat het bij jullie? slaapjes al aangepast? en merk je verschil?
Hier heeft ze vandaag tot 5.55 geslapen, dat was zeker 3 weken geleden ! Ze werd gister na 1 1/2 uur al wakker uit haar middagslaap. En we hebben nu 19.00 als vaste tijd ingesteld dat we naar boven gaan, ze slaapt dan 19.15. Het werd nl. een cirkel, 5 uur wakker dus tegen 18.00/18.30 bekaf. De tip gekregen om de bedtijd per 2 dagen 10 minuten later te doen. Niet ineens een half uur of uur, want dan wordt het onrustig. Het middagslaapje ga ik niet inkorten (nog) aangezien ze dat echt nodig heeft, ze is zo druk en actief, met een korter slaapje is ze niet echt gezellig de rest van de dag . Gisteren werd dus na een korte slaap wakker, maar uit zichzelf daar gaat het om. Wat slaapt jouw jongste goed lieflinneke!
Fijn dat ze niet meer wakker wordt 's nachts! Wij zijn vannacht begonnen met streng zijn. We hebben zo'n slaaptrainwekker geleend van vrienden en een nachtlampje gekocht (anders zie je niet of de oogjes open of dicht zijn). Ik denk dat ze sowieso een beetje moest wennen aan het lichtje want ze werd om 2.30 al wakker. Dit maakte het voor mij wel makkelijker om haar er niet uit te halen, het was echt nog midden in de nacht. Ze heeft iets van 20 minuten gehuild en toen was ze ineens stil! Tussendoor ben ik een paar keer bij haar gaan kijken. Om 4 uur werd ze weer wakker... Mijn vriend is toen 2 x naar haar toe gegaan en daarna was het weer stil (20 min). Daarna heb ik haar nog een paar,keer gehoord maar ze heeft niet meer gehuild! Om 7.10 was ze echt wakker. Dit gaan we voorlopig doorzetten, hopelijk gaat het steeds beter. Grote broer is er overigens niet wakker van geworden.
Hier hebben we al 3 dagen dat het na 6 uur is. N. heeft een nachtje bij mijn zus geslapen, en toen sliep hij tot 8 uur! Blijkbaar heeft hij toch door dat het thuis ook wt langer kan haha. Ik hoor em vanaf 5 uur wel brabbelen en spelen, maar hij roept niet. Heerlijk!
hier riep ze ook om 5u vanmorgen. teruggelegd en gezegd dat t nog nacht was. toen werd ze om 6u wakker. wat n geluk met mn babytje he... die slaapt zonder fles bijna klokje rond!!!
En protesteert ze dan niet als je haar terug legt? Hier was het vanmorgen 5.45. Voor de verandering was ze niet heel erg overstuur, ze was meer aan het simmen. We hebben tot 6.00 gewacht en haar er toen uit gehaald. Ik denk dat we deze tijd nu iedere dag een stukje gaan rekken. Morgen bijvoorbeeld tot 6.05 of 6.10.
eerst protesteerde ze heel erg. sinds een week niet meer. gaat dan meteen terugliggen. maar half uurtje later is ze weer wakker hoor... en dan wil ze er echt uit! volgende week gaan we weekendje weg. met 8 volwassenen en 4 kids in 1 villa. ben benieuwd.... moet ze bij ons op de kamer. dat wordt echt niks ben ik bang. dan gaan wij maar met matrasje in de woonkamer liggen als t niet lukt.... ach, zo iets kun je toch niet sturen.... we zien het daar wel! wie weet slaapt ze daar sochtends langer door alle indrukken en activiteiten! en wie weet slaapt ze dan thuis ook langer voortaan!!! dat is wel heel positief gedacht van mij... hahahahaah
hier gisteren korter dutje smiddags. savonds was ze lekker moe. 19u naar bed (dat is normaal) en jawel... 4:45 wakker!! dus ik doe niks meer aan de dutjes of bedtijd.... het maakt echt helemaal niks uit! het lijkt juist dat als ze goeie dutjes doet overdag, ze snachts beter en langer slaapt! onverklaarbaar, maar waar!! ach ja.... pech.
Hier is het al een paar dagen met doorslapen en inslapen in de war. Kiesjes. In de middag slaapt ze dan wel heel lang. Vanmiddag meeslapen .
Lieflinneke, een kind wat oververmoeid is slaapt ook slechter. Dat is zo, raar he. Hier is het al weer dagen 5 uur. Ik ga straks zijn kamer verbouwen, kijken of een andere plek van het bedje helpt. Al zal dat wel niet.
ik hoop voor je dat t helpt... bij ons hielp het een beetje... snachts schrikt ze nooit meer wakker, maar ze is nog even vroeg sochtends.....
joepie! 06:10 vanmorgen! en ze werd wakker van mij dat ik kleine fles aant geven was. wie weet hoe laat t anders geworden was!! mn vriendinnen met kinderen moeten altijd lachen als ik blij ben met 6u... die vinden dat belachelijk vroeg!! ik al lang niet meer! hahahahh
Heerlijk zeg! Hier kwam ze om 2.30 tussen ons in, redelijk rustig geslapen daarna, meestal ligt ze zo te woelen dat we geen oog dicht doen .
Fijn Lieflinneke! Hier lijkt het steeds beter te gaan. Zaterdag was het weer 7.15, gisteren 6.15. Vanmorgen werd ze om 5.30 wakker, vriend is even bij haar geweest en na een kort en hevig protest ging ze weer slapen. Helaas werd grote broer wakker en dacht dat de dag begonnen was. Hij wilde naar beneden gaan waar kleine zus weer wakker van werd. Maar toen we haar vertelden dat het aapje (de wekker) nog niet wakker was is ze weer gaan slapen (wel weer met wat protest) tot 7.00! Helaas heeft grote broer vannacht ook lopen spoken en kon ik vanaf 5.30 niet meer slapen, maar dat komt vanzelf wel weer.
Hoi LiefLinneke, Mijn zoontje is nu 17 maanden, altijd een vroege geweest, sliep pas met 8 maanden door (langer dan 6 uur achter elkaar) en was elke ochtend tussen 5 en half 7 wakker. Nu een paar weken terug de klok achteruit ging was het standaard 5 uur, elke ochtend. Nadat we hebben uitgesloten dat het een vervelende oorzaak had (koud, warm, honger, volle luier, bang of wat dan ook) hebben wij langzaamaan zijn dagritme uitgesteld. Dus ontbijt, lunch en slaapje steeds iets verschoven tot uiteindelijk een uur later. Ook pas tussen 6 en half 7 's avonds eten. Na het eten met z'n drietjes naar buiten, flink laten lopen of op zijn loopfiets. Wij deden dan een rondje wijk en meneer hobbelde erachteraan. Nog even langs de speeltuin om 8 keer achter elkaar van de glijbaan te gaan en daarna naar huis. Nog een klein slokje drinken (niet teveel, anders krijg je tegen 5 uur lekkage ) en om 8 uur naar bed (ging altijd om 7 uur) en sindsdien wordt hij tussen half 8 en half 9 wakker!!!! Ik weet niet wat me overkomt, maar bij hem helpt dat dus heel goed. Uiteraard uitkijken dat je hem niet oververmoeid raakt en wij doen hem ook echt uiterlijk 8 uur naar bed hoor. Maar hij vindt het heel leuk én wij zijn er heul gelukkig mee XD
oh dat is lekker!! heerlijk!! helaas hebben wij dit ook al 2 weken achter elkaar geprobeert van de zomer en maakte dit dus niks uit..... ging ze nog met n buurmeisje buiten spelen en wandelen enzo.... maar helaas geen enkel verschil... zijn er mensen met n topmark duowagen tandem? wil je dan mijn andere topic lezen? heb hulp nodig! hahahahha