Onze zoon van 18 maanden is nooit een goede poeper geweest. Hij heeft nu wel een soort van regelmaat. Hij poept meestal eens in de drie dagen, maar dan wel meteen drie/vier luiers achtereen! Nu is dit op zich niet zo erg maar de laatste tijd heeft hij echt last. Hij moet zo hard persen, de eerste luier is de ontlasting vaak ook hard. Daarna gaat het makkelijker en is het ook wat dunner maar geen diarree. Als hij weer 'leeg' is voelt dat ook echt als een opluchting, zowel voor hem als voor mij. Herkent iemand dit of hebben jullie tips? Ik geef hem geen banaan of wit brood, enkel bruin brood, ontbijtkoek, elke dag een kiwi, etc. Drinken doet hij ook genoeg. Een tweede punt is: sinds zijn eerste verjaardag gaat hij regelmatig op het potje, dit ging altijd vrij goed (niks moet alles mag). Een aantal maanden poepte hij enkel nog op het potje en plaste er ook twee keer op per dag! Nu houdt hij zijn plas en poep op totdat hij van het potje af is. Dat is zó frustrerend! Hoe kan ik hem nu ooit zindelijk maken, en heeft het mss iets te maken met bovenstaand verhaal?
Kan je helaas niet helpen, maar hier ook de ervaring dat het plassen op het potje heel goed ging. Toen kwam er een broertje en was de aandacht er even af. Helaas is de weg naar het potje nog niet helemaal gevonden. Dus ik lees even mee.
Zeker ervaring mee! Dochter heeft enorme ontlastingsproblemen gehad, poepte nog maar 1 keer per week. Gedeeltelijk doordat ze angst had en gedeeltelijk omdat haar onlasting zo hard was dat het pijn deed. Na 6 maanden ellende via de huisarts bij de kinderarts geweest. Forlax gekregen (lactulose hadden we al maanden gebruikt en werkte niet). We mochten de dosis Forlax elke drie dagen omhoog doen, als het niet zou helpen. Ze moest minimaal drie maar bij voorkeur meerdere keren per week gaan poepen. Na drie weken hadden wij een ander kind! Wat heeft het haar vreselijk dwars gezeten, wat hebben we in die maandenveel tranengehad. Ze poept nu bijna elke dag en krijgt nog steeds Forlax als ze een dag poepen overslaat. En toen alles goed liep, is ze vanuit eigen initiatief binnen een week zindelijk geworden, dag en nacht. Mama heeft zitten huilen toen ze dr eerste poep op de wc had gedaan
Oh ja, wij waren trouwens toen ze zo slecht ging poepen helemaal gestopt met het potje. Op advies van de kinderarts ook helemaal niets actief mee gedaan. Op vakantie gaf ze uiteindelijk aan dat ze moest plassen en op de wc wilde. Mijn dochter is nu bijna drie dus ze is nog jong zat!
Corali, bedankt voor je verhaal. Ik heb nog forlax liggen maar durf ik dat zomaar weer te gebruiken? Ik weet nog dat hij daar heel heftig op gereageerd heeft de vorige keer. Hij was na twee halve zakjes op twee dagen een week aan de diarree. Vind het eng om dat zomaar weer te gebruiken. Hoe oud was/is je dochter in deze periode? Ik kan inderdaad ook huilen als hij eerst zoveel moeite moet doen en een half uurtje later weer van top tot teen eronder zit.
Mijn dochter was 2 jaar en een paar maanden toen de ellende begon. Denk dat je Forlax best een keer kan proberen, misschien heeft hij het vorige keer toevallig in combinatie met een virusje gehad. De kinderarts adviseerde ons om de dosis in 1 keer te geven en niet twee keer op 1 dag een kleine dosis. 1 zakje per dag deed niets, 2 zakjes per dag deed ook niets en bij 3 zakjes begon het los te komen. We zijn toen al heel snel terug gegaan naar 2 zakjes per dag en dat is wat ze nu ook krijgt als ze weer wat begint te verstoppen. Toevallig krijgt ze de aflopen twee weken weer elke dag erwijl we er even vanaf waren. Als je niet Forlax wilt proberen, kun je misschien eens kijken naar Roosvicee Laxo? Sterkte met je ventje, weet hoe machteloos dit voelt
Rvc laxo ga ik morgenochtend meteen om! Ik weet dat hij dat wel lekker vindt dus geef ik dat gewoon ipv bv siroop of yogi Thanks
Lepeltje olijfolie?! En tijdelijk stoppen met de zindelijkheids training. Hier met twee jaar zelf interesse gaan tonen voor t potje en hier poept ze ook nog wel eens id luier! Komt vanzelf.U Wij gebruikten movicolon, maar dit was omdat ze erg weinig dronk. Drinkt hij echt genoeg?!