hi allen, Even mijn gefrustreerde hart luchten en op zoek naar herkenning.. mijn zoontje is nu 7,5 week. Sinds afgelopen weekend is hij al wat lastiger.. maar de afgelopen 2/3 dagen is het echt flut. Hij dronk 6 flessen van 150, waarvan soms 1 s nachts en soms 2 s nachts. De tijden wisselen dus, maar er zat wel altijd 3-4 uur tussen, heel soms 2-2,5. Maar nu lijkt het of hij continu snel honger heeft.. s nachts om de 2 uur wakker en aan het zoeken! Hij drinkt de flessen dan bijna of half leeg. Vannacht dus 3 flessen gehad (12 u, 3 uur en 5 uur).. maar de hoeveelheid is vergelijkbaar met 2 flessen of misschien net iets meer. Maar zo gaat het overdag ook, gisteren wel 9 flessen. En veel onvrede, huilen.. krijst het soms uit. Als je hem vasthoudt en rondloopt gaat het wel, maar soms is dat ook niet goed. Hij leek ook weer meer kramp te hebben, maar op begeven moment twijfel ik steeds.. is t kramp of honger en als we hem dan wat melk geven is her weer goed . Hij sabbelt sinds een paar dagen ook heel erg op zijn hand, overal kwijl plekken .. volgens mij zoekt hij zijn duimpje, de speen wil hij dan niet. Wel als ik hem in duw en vasthou, maar zo kan ik niet s nachts blijven zitten. Ik las over regeldagen (kan ook met flesvoeding).. daar lijkt het wel op.. en ook dat er nu een sprongetje is. Maar ik ben gewoon even heel moe en onzeker!! Denk steeds.. doe ik er wel goed aan hem de fles te geven.. maar daarna slaapt hij.. hij geeft wisselende signalen .. krijsen en trappelen, lijkt echt kramp.. dan weer sabbelen en kwijlen, lijkt honger, maar is ook deels zuigbehoefte. Ik probeer wel eerst van alles voor ik de fles geef, maar hij wordt dan echt woest. Hij wil eten! Ik snap er even niks meer van
Trappelen, druk doen en zoeken was bij mijn zoontje een teken van honger rond die tijd. Hij kwam in een gigantische groeispurt (terug te zien in de groeicurve) en dronk tijdelijk erg veel. Ik ben erin meegegaan en na een paar weken dronk hij weer wat minder.
Zolang je geen gehik en geslik buiten om de voedingen ziet, (waren hier tekenen van verborgenreflux) zou ik gewoon meebewegen. Wij hebben de eerste 6 weken 15-21 uur gegil op een dag aangehoord, de 7e week zat ze op een andere, lichtere, voeding en ging zowaar eens slapen en had aardig wat in te halen (net als de rest in dit huis). Of ze echt lastiger was in de 8e week is voor mij moeilijk te herleiden, wat er ook geweest is aan sprongen, ziekte of tandjes t was peanuts vergeleken bij die eerste weken. Wel echt kleefdagen gehad en periodes van een dag of 4 dat ze ineens midden in de nacht een fles wilde die ze al tijden niet meer kreeg en dat je op een ochtend ineens een ander kind ziet (als t hoofdje ineens langer was geworden vond ik dat altijd ff een rare binnenkomer in de ochtend)