Menthol poeder mag niet onder de 2 jaar! (slecht voor de longen heb ik me laten vertellen) Je hebt er verschillende gels voor die verkoelend zijn, je kunt ook zemelen/havemout bad proberen. Maar vaak is het toch: uitzitten en hopen dat het snel voorbij is.. Ik vind het ook op waterpokken lijken, beterschap
Dat wist ik niet. Sorry voor het slecht advies (mijn zoontje was 3 toen hij het kreeg). Vraag het anders vanmiddag na het doktersbezoek bij de apotheek die hebben vaak wel goed advies wat je kunt gebruiken.
Nou nog niet veel wijzer, de ha vind het geen waterpokken maar eerder muggen/vlo beten. T rare is dat niemand hier verder last van heeft alleen zij. Heb tegen de jeuk toch maar waterpokken gel gekocht. Het blijft dus een raadsel bij ziek worden of koorts weer terug komen. . Ze geeft er nu ongeveer 30 heel haar kamer op zn kop gezet vanmiddag maar geen insect te bekennen ook hebben wij geen huisdieren hier nog wat foto's van daarnet tips zijn nog altijd welkom
Tis zeker geen beet naar mijn mening. Ik denk dan eerderverband met eczeem. Vet houden! Bij mijn dochter zei ha ook dat het muggen beet is etc toen ze ik dat het al 3 weken is zei ze dat ze dan niet weet maart arts dermatoloog zei dat het bij eczeem hoort dus!
Onze dochters hebben op dit moment precies dezelfde pukkeltjes. Eerst kwamen ze op het gezicht van de jongste. Ik dacht ook aan vlooien, dus ook hier alles op z'n kop gezet. Toen kreeg ze ze ook op haar buik en benen. En twee dagen later de oudste ook. De waterpokken hebben ze allebei drie maanden geleden gehad. Ze zijn er niet ziek van en volgens de oudste jeuken ze niet echt. Ze zitten er nu ruim een week.
Tjonge vlooienbeet krijg je niet zo maar moet je echt vlooienplaag hebben thuis! Dan zie je dieren zich echt gek krabben met kale plekken en langdurig ook vlooien zelf zie je springen! Dat is echt zeldzaam en meer bij katten die naar buiten lopen. En vlooien leven in donkere natte plekken zoals tapijt, onder bank, plinten. We hadden vlooien plaag paar jaar geleden was maar 1 vlo en zelfs de zag ik zo springen. Niemand gebeten. Maar dietenarts en in dierenwinkel zeiden zei dat vlooeinplaag thuis is zeldzaam minst is echt vies vochtig huis is met heleboel zwerfkatten. Je kan uiteraard ongeluk hebben dat je dat krijg zelfs zonder huisdieren (vloeitje kan je meenemen op je schoen van andere huis) of dat je toch vlooienplaag krijgt) maar aan vlooienbeet zal ik als laatste denken. Dat huisartsen dat roepen is omdat vroeger was dat vaker vlooein in huis etc maar nu is niet zo vaak.