BMR prik: twijfels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had de BMR prik BLIJVENDE gevolgen voor jouw kindje?

1. Ja

2. Nee

3. Nee, maar ik ken wel iemand anders bij wie dit het geval was

4. Ja, en ik ken ook andere moeders bij wie dit het geval was

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Komende maandag mogen we weer naar het CB. Ondanks dat ik de foldertjes heb doorgelezen en op de site van het RIVM heb gekeken twijfel ik toch over de BMR prik, door die horrorverhalen die op internet de ronde doen.

Maargoed.... In hoeverre kloppen die?! Kennen jullie iemand (of ben je zelf iemand) waarvan de kindjes blijvende schade hebben gekregen door deze prik?!

2. PS: met andere moeders kennen bedoel ik niet Jantje de broer van Pietje zijn zus en daar de meoder weer van had een achterneefje en daarvan het vriendinnetje etc.... Maar gewoon echt iemand die je direct kent en waarvan je het zeker weet ;)

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik werk al jaren op een kinderdagverblijf en heb dit nog nooit gehoord

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Sterker nog, van de BMR hebben we niks gemerkt. Van de prikken ervoor wel.

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik heb de verhalen ook gelezen, zag het pas toen onze dochter de BMR prik al gehad had. Maar (tot nu toe) geen gevolgen ofzo, ik ben ook van mening dat als het echt zoveel kans zou geven op (blijvende) schade het RIVM deze prik ook niet zou voorschrijven.

Uiteindelijk wegen voor mij de kansen op nadelige effecten niet op (zijn m.i erg klein) tegen de ziektes die ze kan krijgen als ze deze prikken niet krijgt.

Ken overigens ook niemand in mijn omgeving bij wie dat wel was.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind de voordelen veel zwaarder wegen dan de eventueel mogelijke bijwerkingen.

Wel zet ik de bmr prik niet tegelijk met de men c prik. Dubbele belasting vind ik niet nodig dus zet ik ze met een 1,5 maand ertussen.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde. Dochter heeft totaal geen last gehad van de BMR prik

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Ik ken niemand, maar ken de verhalen wel. Dat is de reden dat wij de BMR hebben uitgesteld tot ik ervan overtuigd was dat dl gezond genoeg was om deze goed te kunnen verwerken. Dit was met ruim 18mnd.
    Als je twijfelt is het misschien goed om deze uit te stellen. Totdat je niet meer twijfelt.

Het ligt er ook aan wat je reverentie kader is hoor. Mijn vl en zijn zussen zijn allemaal wat ouder dan ik ben en mijn schoonmoeder zegt; tja nou dan krijgt ze de mazelen lekker belangrijk. Zij hebben het allemaal gehad. Mijn moeder denkt dat je meteen doodgaat als je de mazelen krijgt. Ik heb zelf de bof gehad en rode hond ondanks vaccinatie.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Lastig onderwerp.

Ik denk dat het heel lastig te bewijzen is dat iets het gevolg is van een inenting.
    vb. Onze jongste kreeg op vrijdag zijn 14 maanden prik. Savonds koorts, vrij normaal. Zaterdags aan een kant een flinke bult in zijn hals; ontstoken lymfeklier volgens hap. Lang verhaal kort, 2 weken later werd hij met spoed geopereerd ivm een abces. (Tussendoor uiteraard vaker langs artsen geweest).
    De ene arts zegt, dit kan veroorzaakt zijn door de inenting. De andere arts zegt toeval, niets mee te maken.
    Ik denk dat het een combi kan zijn, imuumsysteem verzwakt waardoor het de kans kreeg te ontstaan. Maar had dus ook kunnen ontstaan door een simpel griepje, wat zijn imuumsysteem verzwakt zou hebben.

Waar ligt de waarheid? Hoe kan je het bewijzen? Is er uberhaubt bewijs?
    Want deze vragen stel ik mij af bij de verhalen.
    Ja je spuit lichaamsvreemde stoffen in je kind en dit geeft vaak een reactie. Echter wat zijn de gevolgen bij de ziektes, als je dus niet inent?

Op een litteken na niets blijvends ;) Dus eigenlijk valt het niet onder 'ja'.

Ik vind dat ieder zich goed zou moeten inlezen vooraf en voor zichzelf een keuze moet maken. Ik kies voor inenten, ik sta erachter.

En je hebt meer keuzes dan ja of nee. Uitstellen of apart inenten kan ook.

10. Dat apart inenten heb ik niet bij stilgestaan.... Ik denk dat ik dat dan ga doen sowieso. Welke zouden jullie eerst doen?!

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn broer heeft er als baby wel last van gehad. Hij is erg ziek van geworden, en heeft een flinke klap gehad in zijn motorische ontwikkeling. Hij kon naderhand niet meer rollen, zitten, etc. Daar heeft hij een hele tijd babyfysiotherapie voor gekregen, om dat weer opnieuw te leren en de motorische ontwikkeling bij te trekken. Heel vervelend, en natuurlijk schrikken, maar hij is ook gewoon een volwassen man geworden. Of dat blijvende schade heeft aangebracht, dat weet ik niet. Je weet niet hoe iemand zich zou hebben ontwikkeld als dit niet was gebeurd.

Toch is dat voor mij geen reden om ons zoontje over een tijdje niet te laten inenten. Ik vind de voordelen toch belangrijker, dan de kleine kans op negatieve bijwerkingen.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De oudste is er volgens mij een paar dagen niet fit van geweest verder geen gevolgen. De jongste krijgt ze met 14 maanden, maar moet wel helemaal gezond zijn. Anders krijgt hij ze niet, dus mag ook niet verkouden zijn.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik weet niet of je poll nut heeft. Altijd als er een topic word geopend over inentingen komt de anti-vaccinatie bende er op af.
    Zolang een van hun dit topic nog niet heeft gezien is het betrouwbaar maar hun checken het forum regelmatig op vaccinatie topics.

Om topic. Natuurlijk heeft mijn zoontje geen blijvende schade opgelopen. Hij is wel een week ziek geweest maar liever een weekje ziek dan die ziektes daadwerkelijk krijgen.

14. OMG heb je ook al een anti-vaccinatie bende hier?? :$ :D

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen hebben er totaal geen last van gehad. Ik ken in mijn omgeving ook werkelijk geen enkel kind dat, afgezien van een harde plek op de arm de dag erna, of wat grieperig de week erna, er problemen mee gehad heeft. En ik ken echt heel veel mensen met jonge kinderen (jarenlang juf geweest).

Er gaan heel veel spookverhalen rond, er zijn hele websites gewijd aan anti-vaccinatiepropaganda. Maar als je de informatie daar kritisch leest (en vooral niet in de volgorde die zij adviseren) dan zie je hoeveel onzin en tegenstrijdigheden die sites bevatten. O.a. over allerlei complottheorien, illuminati, reptilians en andere aluminiumhoedjes-gedoe. Probleem is dat ze op het eerste oog vaak heel overtuigend overkomen, waardoor veel mensen er toch in trappen.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik durf te wedden dat er voor het einde van het weekeinde allemaal nieuwe leden opduiken met allemaal kinderen die de allergruwelijkste afwijkingen aan hun vaccinaties overhielden die op wonderbaarlijke wijze door homeopaten met suikerkorrels die 10 euro per stuk kosten genezen zijn.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja zoek maar op oudere topics over vaccineren. ;)

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee, mijn zoons zijn er ook niet even ziek van geweest. Nu heeft mijn oudste autisme en volgens de anti vaccinatie beweging kan dat door de bmr prik komen maar dat is natuurlijk onzin.

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat is de enige vaccinatie waar dochter geen last van heeft gehad. BMR hebben we niet samen met MenC gegeven trouwens.

Edit: moet zeggen dat dit de prik was waar ik me van tevoren het meest zorgen om heb gemaakt. Veel gelezen ook. En ook de nonsens van de anti vaccinatie brigade. Toen gekozen voor apart geven.

Deel Deze Pagina