Hoi allemaal, Hoop dat ik dit onder het goede kopje heb gezet! Mijn zoontje is nu 19 maanden ongeveer en draagt Jumbo luiers maat 5. Hij weegt 12,5-13 kilo ongeveer, deze luiers zouden van 12-25 kg moeten zijn volgens de verpakking, dus prima zou je denken. Sinds een paar weken heeft hij elke nacht een poepluier. Of nou ja, tegen de ochtend werkt hij hem vol, als ik 's nachts ga kijken is er nog niks. Maar 's ochtends... Aiaiai... Deze poepluiers zitten zo enorm vol dat het er aan de zijkanten gewoon uitloopt. Hij heeft vrij zachte ontlasting, dat helpt ook niet. Ik kan elke ochtend zijn bed verschonen, drolletjes van de vloer rapen, zijn hele broekspijpen zitten vol, daar zit zowat meer poep in als in zijn luier! Ik dacht eerst, dat het aan de buikgriep diarree lag die hij geeft gehad. Maar dat is nu alweer een poosje over en het probleem blijft. Toen dacht ik, misschien is de luier nog te groot en sluit hij niet genoeg aan. Maar ook als hij is overgelopen zit dat ding zo boordevol dat er echt ook niets meer bij kan... Dat kan het dan toch ook niet zijn? Zou hij dan toch aan een nog grotere maat luier moeten?! Ander merk? Serieus, bestaan er geen luiers met broekspijpen?! Elke ochtend poep ruimen begint me een beetje op te breken en voor hemzelf lijkt het me ook echt niet prettig!! Iemand ervaringen? Tips?
Ik zou toch verschillende merken en maten gaan uitproberen, net zo lang tot het probleem is opgelost. Wat naar zeg!
Ik heb dat met mijn zoontje gehad toen hij 6 maanden was. Hij droeg 's nachts rompers en die deed ik dicht. Dat perste de boel naar boven. Of uit de luier. Nu draagt hij 's nachts geen rompers meer of laat ik ze open en is het probleem verholpen. Een vriendin van mij doet bakpoeder in de luier van haar kind. Nooit geprobeerd, geen idee of het mag/kan/helpt, maar wie weet het proberen waard?
Lastig en vies... Misschien is maat 5 echt te groot? Mijn dochter van ruim 2,5 jaar draagt nog gewoon maat 4. De + versie kan ook meer opnemen dan de gewone, dus probeer eens een 4+. En verder een romper in een maat groter, misschien nog met een extra boxershort er over heen, en dan de pyjama en in de slaapzak. Best knap trouwens om zelfs zijn bed vies te krijgen, hier bleef het bij ongelukjes altijd beperkt tot de slaapzak.
heb ik hier ook met de jumboluiers, houden bijna niks tegen, die vande aldi of etos of albert heijn maat 5 zijn hier perfect. houden het tenminste wel tegen..
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik idd eerst maar eens wat andere merken moet proberen.... Iemand ervaring met de luiers van de lidl? (Voor aldi etos of ah moet ik zo'n end rijden hier!) en tot ik tijd heb gehad om nieuwe te halen zal ik het eens proberen met zijn romper los! Het komt er idd aan alle kanten uit, zijkanten maar ook op de rug. Een slaapzak draagt onze zoon niet meer trouwens, omdat hij nu een half open bedje heeft, bij het in en uitklimmen is hij een paar keer lelijk gevallen omda hij achter de slaapzak bleef haken.... Bed wordt vies van vochtplekken, zoals ik al zei heeft hij zachte nattige ontlasting... De echte poep blijft in zijn pyjamabroekje hangen maar het vocht lekt er door zeg maar.