Hoi mama's, Als mijn dochtertje van 17 weken haar bovenkleding aanmoet, is dat steevast een drama. Over haar hoofd vindt ze al niks, maar mouwen: the hell. Ze gaat keihard gillen, het lijkt echt alsof ze pijn heeft. Maar we doen het uiteraard gewoon zachtjes, zonder pijn te doen. Maar wel doeltreffend, om het zo kort mogelijk te laten duren. We hebben al veel overslagtruitjes en rompers, die kun je goed zijwaarts rekken om zo de armen geen onmogelijke bochten te hoeven laten nemen. We hebben tot een paar weken terug bij een osteopaat gelopen, toen speelde dit nog niet zo heel erg en die heeft er ook niks over opgemerkt. Soms denk ik er aan om weer terug te gaan naar de osteopaat. Maar ik wil eerst even kijken of een van jullie een tip heeft. Ik hoop dat iemand een tip heeft hoe we dit dagelijks (of bij spugen wel meer keer per dag) terugkerend drama kunnen voorkomen of verzachten? Alvast bedankt voor het meedenken! Groetjes, Mave
Jup hier ook drama met de mouwtjes. Als word het wel steeds minder. Ik probeer zl af te leiden. Dan vind hij het vaak minder erg.
Hier ook een drama maar dan met kleding over zijn hoofd trekken. Helaas vervelend maar moet toch gebeuren. Probeer hem soms af te leiden met een speeltje dat helpt soms
Hier wordt hij er ook niet erg blij van... Helaas, het moet toch gebeuren Tip voor het spugen, gebruik slabben van silly billy, die hebben een plastic achterkant waardoor je shirt niet vies wordt. Hierdoor redde ik vaak wel 1 dag met een shirtje. Inmiddels is het spugen gelukkig een stuk minder, maar nu is het weer smeren met eten
De rompertjes en truitjes niet over het hoofd maar van onderaf aantrekken! En zo kun je het ook uittrekken, dat is ook fijn als het rompertje vies is, dan hoeft die niet over het hoofdje uit. En de mouwtjes gaan dan ook makkelijker aan en uit. Hier is het een succes, voorheen was het ook gillen alsof je ze iets aandoet
Hier vond ze het idd ook echt drama. Maar sinds 1.5 maand is het hier ook over. Helaas geen tips, maar het wordt beter...
Ik vind het "fijn" om te lezen dat mijn mannetje niet de enige is hierin. Hier dus hetzelfde verhaal, al kan ik hem steeds beter afleiden. Toen hij nog zo heel jong was, ging hij inderdaad huilen/gillen. Nu kan ik hem goed afleiden, maar leuk vind hij het niet! Het ligt er ook wel aan of hij moe aan het worden is of niet.. Ik ga er dus maar vanuit dat het ooit beter wordt
dl 19 weken vind dit ook echt drama! Ik hoef het maar over haar hoofd te doen en dan heb ik de armpjes nog niet eens beet of het is gillen. Ook met jasje aan doen, en dat moeten we nogal vaak op een dag
Ja, hier nog zo één. Lange mouwenromper onder een langemouwen shirt doe ik al niet meer, anders is hij nog een uur boos daarna of zo...de moeite niet waard
Check! Ik weet niet meer hoe oud frummel was maar onze smurf heeft dit ook gehad! Echt verschrikkelijk vond hij het. Merk je nu niets meer van
Hier precies hetzelfde met m'n meisje van 15 weken.. Sla al allemaal vestjes in zodat alleen maar romper over haar hoofd hoeft.. Ze gilt het ook uit dan wow!!
Hier zijn de mouwen ook een drama. Wat ik nu wel doe is eerst het mouwtje oprollen en dan het handje er door heen en vanaf de elleboog het armpje als het ware laten strekken... Snap ie? beetje lastig uit te leggen haha. Maar dit was een tip van onze fysiotherapeut en dat werkt wel goed. En met het hoofdje maak ik er altijd een kiekeboe spelletje van en nu is het alleen maar lachen 😁
Een goede tip die ik eens tegenkwam: zorg dat je niet het armpje met je hand omvat! Dat is heel bedreigend voor je kind. Maak je bewegingen uitnodigend en "leuk". Inderdaad een kiekeboe spelletjecmet het hoofdje. Wat ik dan meestal doe is het mouwtje voor het handje brengen, handje bij de ingang en dan vanaf het elleboogje opstrekken zo het mouwtje in. Pas op voor omklappende vingertjes! Een andere mogelijkheid is om je kindje door het mouwtje heen een handje te geven, dan trek je ook zo iets aan. En kijk inderdaad welke kleding fijn is zonder teveel geduw en getrek.
Onze dochter heeft hier ook lang moeite mee gehad en wat ik als tip kreeg was de mouw voor het aantrekken opstropen en met 2 vingers spreiden. Dan de mouw over het handje en richting de elleboog schuiven. De mouw opstropen tot de elleboog en als reflex strekken ze dan (vaak) hun armpje, zo kun je de mouw makkelijk richting de schouder schuiven. Na wat oefening had ik het onder de knie en ging het steeds makkelijker. Tijdje later had ze er zelf geen moeite meer mee en ging het aankleden meer vanzelf. En zoals iemand eerder zei de arm niet 'omvatten' met je hand/vingers. Heb dat ook eens ergens gehoord dat dat niet prettig voelt voor je baby en ze daarvan (kunnen) schrikken. Als ze dan verstijven maak je het er niet leuker op om aan te kleden. Ik keek in die tijd ook bij truitjes of er (aan beide kanten) drukknopen zaten. Maar dat doe je misschien al wel. Voor rompers pakte ik altijd de stretch rompers van de Hema, deze kun je aardig oprekken (veel openingen van rompers zijn te smal voor onze dochter) en gaan mooi terug in model daarna. Heel handig bij dit soort fases. Het is heel vervelend maar gelukkig wordt het minder en het gaat zeker over. Ik moet ook zeggen dat ik soms wel gewoon rustig doorging met aankleden terwijl ze bleef wurmen. Dat werkte steeds beter naarmate ze ouder werd (ze heeft deze fase al meerdere keren gehad). In het begin duurde die fase een paar weken, nu een paar dagen. Ik schenk er niet altijd te veel aandacht aan en ze snapt steeds beter dat tegenwerken niet werkt, voor haarzelf ook niet.
Is het echt van de mouwen, of van het moeten plat liggen tijdens het verschonen? In combinatie met het vele spugen zou het reflux kunnen zijn, hier krijgen ze extra last van als ze plat liggen. Misschien eens proberen om te kleden terwijl je dr een beetje scheef houdt, bijvoorbeeld een ordnermap onder het verschoningskussen
Wow wat een tips, geweldig! En ook 'fijn' dat het herkenbaar is, ik denk toch steeds 'doe ik iets verkeerd?!' als ze zo gilt. Ik ga er eens mee aan de slag. Hier is de garderobe al aardig ingericht op zo veel mogelijk comfort: overslagrompers, overslagtruitjes en vestjes. En inderdaad overige dingen vanaf beneden aantrekken, maar ook dan komen eens de armpjes. Maar ik pak inderdaad haar armpje vast en zal eens kijken of het juist niet omvatten haar helpt.
Hier idd ook een kindje met reflux, maar de rest vind ze allemaal geen probleem! Bips omhoog, pamper, broekje , dat zijn juist zaken die de reflux verergeren. Dus ik denk dat het bij de meeste kindjes een fase is .