zoon (10mnd) erg vaak ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kanshebber, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn zoon is vanaf zijn geboorte al sneller ziek dan mijn dochter was. Hij hoest vaak en grijpt vaak naar zijn oren. Er is nooit een ontsteking maar de oren zijn wel vaak wat geïrriteerd. Nu is hij denk ik al meer dan anderhalve maand steeds niet lekker. Het is steeds iets anders, maar vaak zit er maar één goede dag tussen en dan is er weer iets.
    Ik maak me zorgen of er iets sluimert wat hij niet kwijtraakt, en daarnaast zit ik er een beetje doorheen: continu opvang regelen (want kan niet vaak naar kdv nu), hem entertainen en slecht slapen. Ik kom nergens aan toe zo.
    Nu heb een afspraak gemaakt voor morgen bij de huisarts. Daar hebben we een abonnement de laatste weken... Ik wil eigenlijk dat er meer wordt bekeken.

Welk aanvullend onderzoek kan ik voorstellen een wat zijn jullie ervaringen? Ik denk aan bloedonderzoek, misschien kinderarts, las hier laatst over long foto?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als het zijn oortjes zijn die de boosdoener lijken te zijn heb ik hier vaker gelezen dat een verwijzing naar een kno arts het beste is. Die schijnen beter te kunnen zien of het daar aan kan liggen. Maat iemand due hier ervaring mee heeft kan hier wellicht meer over zeggen.

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Soms lijken het de oortjes maar geen ontsteking. Soms hoesten, soms koorts zonder andere symptomen, soms buikgriep. .. het gaat naar door zonder adempauze.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Mijn middelste dochter was tussen 7 en 13 mnd (zeg maar dat eerste half jaar dat de beschermende antistoffen van placenta echt verdwenen zijn) iedere week ziek. Iedere keer iets anders, maar minstens 1 dag per week koorts (waardoor niet naar KDV). Tussen de 9 en 11 mnd controle op CB was ze afgevallen, ontwikkeling heeft ook een paar maanden op zijn gat gelegen. Ze was te 'druk' met ziek zijn ;).
    Het was om gek van te worden. De nachten waren vaak vreselijk, als ze echt niet lekker was, werd ze rustig om het uur wakker. Heb zelfs een keer een nacht letterlijk niet kunnen slapen, omdat zij zo lag te spoken (oorontsteking bleek...).

En ze kreeg nota bene nog volledige BV ook! Dus ik denk dat het zonder de BV nog veel erger was geweest ;)...

Na de 13-14 mnd verbeterde het sterk en eigenlijk is ze sindsdien nauwelijks meer ziek. Ze gaat nu 1,5 jaar naar school en heeft daarvan slechts 1 dag wegens ziekte hoeven missen. Die is echt niet meer dan 1 keer per jaar ziek. Ze heeft gewoon 'alles' al gehad toen ze zo klein was, lijkt het wel...

Ik wil dus eigenlijk zeggen dat ik je gevoel herken en dat het soms ook gewoon 'pech' kan zijn. Luister naar gevoel, als je het niet vertrouwt, je zorgen neerleggen bij huisarts. Sterkte! (en beterschap!)

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank Kachel. Ik vermoed ook dat hij gewoon pech heeft een hoop dat hij na deze winter er overheen is. Maar de winter duurt nog lang... Pff. Maar misschien kunnen ze iets uitsluiten met bloedonderzoek of zo. Zijn eet- en slaapritme ligt inmiddels helemaal overhoop. Grrr.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hadden exact hetzelfde verhaal. Door naar de KNO.
    Met 13 maanden hebben ze haar buisjes gegeven en haar neusamandelen verwijderd (heel vroeg). Wat een opluchting en verschil!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

KNO. Al dat andere gaat je niets opleveren, ik denk dat er even gekeken moet worden naar zijn neus- en keelamandelen: als die steeds ontstoken zijn, verliezen ze hun ziektewerende functie en wordt je er alleen maar steeds ziek van juist.
    Daar kan de KNO iets aan doen :)

Hier twee dochters die daar erg van opknapten :)

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Okee dank meiden!
    Vanochtend bij huisarts bleek voor het eerst echt een oorontsteking. Nu een ab-kuur met vooral de hoop dat we het tij ermee laten keren. Maar ik moet hem ook bij het cb opnieuw laten wegen en meten. Als de groei achterblijft worden we doorverwezen. Morgen ga ik naar het cb. Ik heb al even gewogen en hij is deze maand niet aangekomen. Dus ik denk dat er schot in de zaak komt en we worden doorverwezen.

9. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel eens een ontstoringskuur bij een homeopaat overwogen? Ik weet niet of je kindje gevaccineerd is, maar ik ken wel wat succesverhalen nav ontstoren na een vaccinatie met dezelfde klachten die jij omschrijft.

Beterschap voor je kindje!

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor jullie suggesties allemaal.
    @ lichtroze: heb vanochtend gelijk een afspraak bij een homeopaat gemaakt
    @ all: ik kom net bij het cb vandaan en je ziet duidelijk dat hij minder groeit. Dus de papieren afgeleverd bij de huisarts en morgen een telefonisch consult. Denk dat we worden doorverwezen.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje had dit ook continu op dezelfde leeftijd.
    Verwijzing naar KNO arts gekregen en de neusamandelen zijn toen verwijderd.
    Verschil van dag en nacht...hij is sinds maart nooit meer ziek geweest!!! :$

Deel Deze Pagina