Hai, Mijn dochter is een lang dametje en groeit erg hard. Ze is nu acht maanden en past bijna maatje 80. Ik ben soms bang dat ze later te lang wordt, waar ze zelf niet blij mee is. Moet me niet zo druk maken zegt iedereen, ze zal dadelijk minder hard groeien. Nou daar wacht ik op, t gaat zo rap. Ook zal ze dan ouder worden geschat en ook meer van worden verwacht, denk ik.. Iemand hier ervaring mee?
Mijn zoontje gaat nu, met 8,5 maand naar maat 86. Ik vind het jammer dat hij niet zo lang "schattig klein" blijft. Mijn beebje is "groot geboren" en t cb zegt dat kinderen tussen de 6mnd en 3 jaar naar een andere groeicurve kunnen gaan, omdat ze zo groot worden als de omstandigheden in de baarmoeder toelaten of regelen. Anyway... Ik ben zelf ook 1,86 en ben altijd groot geweest. Als je mijn babyboek naast een moderne groeicurve legt dan groei ik er bovenuit. Was altijd de langste van de klas, 1,80m toen ik naar de brugklas ging, etc. Ik heb er zelf nooit last van gehad of me "anders" door gevoeld, en het had altijd voordelen, zoals bijv met sporten. Het nadeel was toen ik kleiner was dat er werd gezegd "goh kan ze nou nog niet *vul maar in*" en later kreeg ik bij ruzie in de klas altijd de schuld. Ik was veruit het jongst, maar ik was wel de grootste. Het komt wel goed denk ik en je kindje heeft er zelf geen last van
Hier ook in maat 80 met 8 mnd. Vervolgens heeft ze een bijna een jaar in gezeten ^^ dus het kan nog bijtrekken. Ik kreeg toen al wel een opmerking "goh ze is wel laat met lopen hé?" Eh nee ze is 8 mnd..
Mijn zoontje heeft z'n eerste jaar op +2,5 gezeten. Sinds hij kruipt, loopt en dus veel meer beweegt, is z'n curve afgebogen naar +1. M'n dochter van net drie zat ook op +2 steeds. Veel mensen denken dat ze in groep 1 zit, maar ze blijft nog lekker een jaar thuis
Hier ging hij met 8/9 maanden naar maat 80, met 14 maanden naar maat 86 en met 20 maanden naar maat 92. Dus het 1e jaar aan de grote kant, nu gewoon gemiddeld. Maat 92 staat voor kinderen tussen de 1,5 en 2 jaar.
Hier ook een zoon met +2,5. CB waarschuwde inderdaad al voor de vragen/opmerkingen. Maar daar waren we al achter. Ik heb de berekening wel laten maken vorige keer. Hij kan nu tussen de 1.76m (onwaarschijnlijk) en 1.98m (waarschijnlijk) worden. Niet extreem dus voor een man!
Mijn oudste begon ook hoog, rond de +2 lengte en +2,5 gewicht. Na het eerste jaar is het het rustiger aan gaan doen. Hij zit nu qua lengte op +1 en gewicht rond de -0,5. Tussen de 1&3 jaar heeft zijn hele bouw die verandering ondergaan..
Hier ook een grote baby (5mnd, 68cm en 7 kilo) en twee meiden van 12, die inmiddels de 1.70 al voorbij zijn. Ik heb ze laatst nog gevraagd of ze er last van hebben, ze antwoordden: juist helemaal niet! Het is juist handig.... Btw, ik was altijd een ukkie en nu 1.74, mijn zusje was altijd reuze en is de 1.66 niet voorbij gekomen. Dus het zegt ook niets. Zolang je kindje gezond is en lengte en gewicht goed in verhouding, zou ik me geen zorgen maken...
Mijn meisje groeit zowel met lengte als gewicht boven de +3.5 lijn. Ze komt flink boven alle lijnen uit. Het nadeel is dat ze erg last heeft van groeipijnen in haar beentjes en armpjes. Hier was ze met 8 mnd oud al 82.5 cm bij 11.8 kilo. Nu is ze 16 mnd oud en is 94 cm bij 15 kilo. Ze blijft op diezelfde lijn groeien. Nadelen zijn er verder niet aan ja dat ze overschat word omdat ze denken dat ze al dik 2.5 jaar oud is.
Kan ook nog maar zo veranderen... Ik was als baby lang en er werd toen een schatting gemaakt dat ik minstens 1.86 zou worden. Uiteindelijk ben ik toch echt maar 1.63 geworden.. Gewoon gestopt met groeien op een gegeven moment...
Autostoeltjes. Wij hebben een maxi-cosi waar ze tot 4 jaar in zou kunnen, maar ze is er met 2,5 jaar al bijna uitgegroeid, en is nog te jogn voor een zitverhoger. Dus moeten we op zoek naar een heel nieuw systeem, waar ze dan weer wat langer in past.
Hier zat mijn zoontje qua lengte steeds op +2 qua lengte tot 14 maanden , daarna is hij heel rustig aan naar gemiddeld gegaan.Hij zit qua gewicht wel tussen de -1 en -2 dit is stabiel gebleven. Een lang dun mannetje dus heel langzaam is dit dus bijgetrokken. Wij vonden het al gek want wij zijn allemaal klein (wij als ouders , maar ook beide families). Zelf was ik altijd de grootste & de stevigste van de klas. Ik zal lang worden zeiden ze altijd. Ben 1.66 dus valt reuze mee Zal mij er niet zo druk om maken.
De oudste hier was als baby groot, inmiddels is ze bijna 7 en heel gemiddeld. Het hoeft dus niets te zeggen.
Mijn oudste heeft lang op de +2 gezeten als baby, daarna ging het rustiger. Nu is ze nog wel wat langer dan vriendinnen, maar niks extreems. Ik denk dat ze op +1 zit ofzo. Mijn jongste zat op +2.5 en nu bij 8.5maand rond de +2. Ik zie er zelf eigenlijk geen nadelen in. Ik ben zelf 1.85 en mijn eigen vader is 2m. Het verbaast me dus niets dat mijn meiden lang zijn
Hier het tegenovergestelde "probleem" al vanaf de geboorte onder de -2 lijn. Maar ik vind de opmerkingen die je krijgt nogal onzinnig, dat ze zo groot is en dat later zelf niet zo leuk zal vinden...wat moet je dan...koppie kleiner slaan Ik denk dat je met autostoeljes e.d. wat nadelen zal onder vinden omdat ze overal te snel uit is gegroeid. Verder zullen mensen vaak denken dat ze ouder is en haar misschien overschatten. Het tegenovergestelde is ook niks. Toen mijn 13 maanden oude dochter over straat aan een handje liep ging er een vrouw heel hard gillen omdat ze een baby zag lopen En toen ze bijna 2 was leek het alsof ze debiel was zoals ze aan gesproken werd met koetsiekoetsie..ze schatten haar toen net 1 of jonger. Terwijl zij gewoon al 4/5 woordzinnen kon.