Dreumes 20 maanden snel uitgekeken op speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamtam78, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje van 20 maanden speelt niet lang met speelgoed.
    Hij wil iets hebben en dat geef ik hem, maar 5 minuten later wil hij weer wat anders.
    Wordt er soms zo moe van.
    Wil ook dat hij minder tv gaat kijken, maar doordat hij snel uitgespeeld is is het soms wel moeilijk, want tv kijken vind hij leuk.
    Ik speel ook met hem samen, maar ook dat vind hij niet lang leuk.
    We gaan ook naar buiten dat gaat wel goed, maar thuis is het wat moeilijker.
    Ik wissel speelgoed al af zodat hij elke keer weer ander speelgoed heeft.
    Wie heeft er nog meer tips?
    Als het mooier weer wordt dan wordt het weer wat makkelijker, maar nu vind ik het wel moeilijk

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Over wat voor speelgoed hebben we het? Dingen die geluid maken, auto's, blokken, duplo? Wil hij specifieke dingen, dan wel 1 soortig speelgoed?

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij heeft Duplo, blokken, boekjes, kleurtjes, puzzels van alles dus het maakt niet uit wat het is.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij is dit vrij gewoon... gewoon veel variatie aanbieden en laat hem vooral veel helpen in het huishouden.. dat is op deze leeftijd (en nog lang daarna) favoriet.
    En laat de TV lekker uit tot je 'm echt even 'nodig' hebt (koken bijvoorbeeld).. Hij moet gewoon leren om zichzelf te vermaken en die concentratie gaat nu snel toenemen hoor. Mijn zoontje is nu 2,5 en die kan echt al een tijd spelen met één ding... maar met 20 maanden ? Echt niet!

5. adi

adi Niet meer actief

Hier is dat ook redelijk bekend hoor. Ik heb soms een dagtaak aan om drie dreumessen te vermaken, op alles zijn ze na 10min alweer uitgekeken en gaan elkaar lastig vallen.

Hier hebben we wel voorkeuren ontdekt. Mijn zoontje is gek op houten puzzels, maar die moeten wel uitdagend genoeg zijn. Ik geef hem nu 2 puzzels a 12stuks pp, de stukjes mix ik door elkaar en dan gaat hij ze in elkaar zetten. een puzzel heeft ie 20sec erin zitten en dat is saai.

Boekjes moeten ook meer uitdaging bieden, nu heb ik van die harde boekjes met verborgen vakjes ed. Zomaar door een boekje bladeren vinden ze tegenwoordig saai.

Daarnaast zijn ze nu dol op kleuren (met potloden krassen dus) en stickers plakken (dit gaat heel goed). Soms zitten we drie kwartier aan de keukentafel te knutselen.

Hier is het dus kwestie van meer uitdaging bieden, en mee laten doen met alles wat wij aan het doen zijn.

Succes!

6. tulip

tulip Niet meer actief

het is idd wel normaal hoor met 20 maanden. De concentratieboog is dan ook maar een paar minuten. Zoek idd dingen waarin hij uitgedaagd wordt, een tip voor een leuk spelletje misschien: nijntje junior collorino.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wel herkenbaar maar het gaat sinds 2 weken stukken beter. Ons zoontje is nu 23 maanden. Het 'zelf' spelen komt denk ik vanzelf als ze iets verder zijn in hun ontwikkeling.

Ik zal ook blij zijn dat het mooie weer komt hoor, dan kan je gewoon veel meer kanten op.

Deel Deze Pagina