Goeiemiddag mama's, mn zoontje heeft eczeem, al een lang tijdje, van de dokter een hormoonzalf gekregen die we smeren. en wat erg goed helpt! maar nu zit het eczeem ook aan de zijkanten van zijn wangen, tegen de haargrens aan. mag ik daar ook hormoonzalf smeren? voorheen als daar droge eczeem plekken zaten smeerde ik dat in met bepanthen en was het na een dagje weg. nu werkt dat niet meer. groetjes!
mijn eigen hormoonzalf mag ik namelijk niet in het gezicht smeren. en dacht... als ik het niet mag, mag zoontje het waarschijnlijk ook niet. maar fijn om te horen dat het wel mag de link is ook erg fijn dankjewel!!
Welke hormoonzalf gebruik je voor je kleintje? Ik heb emovate voor de kleine en die mocht wel in het gezicht. Hydrocortison is ook geen probleem. Welke gebruik je voor jezelf?
voor mezelf gebruik ik memateson ofziets. en voor zoontje kan ik zo ff niet kijken, die ligt te snurken en de zalf ligt op zijn kamertje maar hydrocortison klinkt wel bekend. kan best zijn dat dat m is. (sorry voor mijn typfouten)
Hydrocortison is heel licht en geen probleem voor in het gezicht. memateson zegt me verder niks. Ik gebruik zelf dermovate maar dat is een hele sterke, dus die mag niet in het gezicht.