Kuiltje onderrug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eline88, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft sinds zijn geboorte een soort kuiltje tussen zijn onderrug en billen. Na zijn geboorte is hij nagekeken door een kinderarts, omdat de gynaecoloog door dat kuiltje niet goed kon beoordelen of hij wel of geen open ruggetje had. Volgens de kinderarts was het gelukkig in orde.

    Vanmorgen tijdens het verschonen viel het me ineens op dat het eigenlijk best een diep kuiltje is. En nou maak ik me toch wat zorgen of het wel echt helemaal in orde is :)

    Heeft iemand hier ook een kind met zo'n kuiltje? En wat is de boodschap die jullie meekregen van het consultatiebureau/kinderarts?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Mijn zoon is inmiddels 10 jaar met zo'n kuiltje ;)

    Hij is ook meteen na geboorte nagekeken door kinderarts om zeker te weten dat er geen open-ruggetje-problematiek was, maar dat was er niet. Is mij toen uitgelegd als een (klein) schoonheidsfoutje, maar niets wat met gezondheid te maken heeft.

    Het is als een soort diep naveltje aan de achterkant en ik merk dat er ook weleens 'pluis' in gaat zitten en toen hij klein was moest ik het altijd goed schoonmaken, ging gemakkelijk poep in zitten wat dan ging irriteren (maar niets wat een beetje sudocreme kan oplossen :p). Nadat hij zindelijk werd was dat probleem er niet meer, komt nu niet zo makkelijk poep meer in de buurt.

    Het is met ouder worden ook wel ietsje minder 'diep' geworden, mn toen het peutervet een beetje begon weg te trekken :D.

    Hij is later (om andere redenen) bekeken door kinderarts, kinderneuroloog en niemand heeft ooit iets anders gezegd dan 'schoonheidsfoutje'. Medisch gezien volstrekt oninteressant :D...
     
  3. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Fijn om te lezen! Ik vind het een schattig foutje :D Zolang het maar geen grote problemen oplevert inderdaad.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook, noemen ze ook wel een dimple. Dochter is idd nagekeken, maar het is gelukkig niet open. Nu ze 5 is, is het ook echt minder diep dan toen ze een babytje was.
     

Deel Deze Pagina