Dreumes 20 mnd, meerdere keren wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @ bunchy : het is een verschil tussen schreeuwen/gillen en huilen. n zelfs in huilen zit een heel verschil natuurlijk.
    Jij hoort zelf aan je kind wanneer hij overstuur is en wanner hij huilt of zelfs mopperd huilt. Als hij overstuur is moet je er gewoon naar toe gaan, als hij huilt kun je afwachten.
    Ik heb haar wel eens laten huilen maar hier geld zowel voor mijn dochter als nu ook mijn zoontje de 10 minuten regel. ze hoeven nooit langer dan 10 minuten te huilen dan ga ik troosten.
    misschien kun je het "troosten" afbouwen. van "oppakken" naar een "aai over de bol" tot

maar het moet bij jullie passen natuurlijk. Wij hebben voor deze aanpak gekozen en die werkt hier super... Ik wacht altijd af of ze moeten overstuur zijn en hier werkt het super en ik heb eigenlijk nooit geen problemen! Ik zou proberen om af te wachten maar dat ging je ook proberen. Hier was het niet in 1 dag over maar heeft het een week geduurd voordat ze helemaal niet meer huilde 's nachts (lees van 6 x per nacht tot doorslapen zonder een gilletje).
    Ook nu ze uit de fase is wordt ze wel eens wakker en huilt even maar na 2 minuten slaapt ze alweer:D

succes ermee en ik lees het wel :p

2. fafje

fafje Niet meer actief

Hier was t tijdelijke angst voor donker dus lampje op d kamer en ganglicht aan

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoi meiden,

Nou we gaan er niet meer bij elke kik uit. Een enkele keer slaapt hij dan direct door.. meestal gaat het echter over in aanhoudend huilen/krijzen en gooit hij zijn knuffel uit bed. HIj slaapt altijd met zijn knuffeltje dus dan zit er niks anders op dan dat wij toch maar ons bed verlaten om knuffel weer in zijn bed te leggen. dit doen we heel snel; knuffel in bed, aai over bol, zeggen dat hij kan slapen en Go.. helaas wordt hij niet minder vaak wakker.. Ook is hij vaak al om 06u wakker wat we proberen te rekken tot 0630 door hem te laten huilen (wel 3x ofzo even kort naar toe en zeggen dat hij moet slapen)...
    alle tips zijn meer dan welkom? wat zouden jullie doen als je dit zo leest?

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis heeft dit ook wel, maar wel meer in fases denk ik. Hij slaapt nu weer enkele nachten door tot een uurtje of 6 maar daarna ook eigenlijk niet meer, 't is nou eenmaal een vroege vogel.
    Maar hij heeft echt wel periodes dat hij 2 of 3 keer per nacht heel even wakker wordt. Meestal wacht ik een paar minuutjes af en valt ie vanzelf weer in slaap maar 't zet ook wel eens door naar een beetje huilen. Ik ga dan naar 'm toe, geef 'm zijn speentje (wil ie alleen als troost 's nachts anders nooit), knuffeltje, een kus op zijn voorhoofd en fluister dat ie lekker moet gaan slapen en eigenlijk helpt dit altijd en slaapt hij lekker door.

Ik denk dat hij dan heeft gedroomd want het is altijd heel erg plotseling een lange 'gil' en dan vaak een beetje jengelen. Ik ben er nu aan gewend er wel eens een paar keer uit te moeten per nacht (of m'n vriend, die gaat ook net zo vaak ;)) en ik heb niet de indruk dat er echt iets aan te doen is hoor.

En 's ochtends vroeg wakker zit 'm vaak in de aard van het beestje. Ik lees wel eens topics waar over kindjes wordt gesproken die zo tot een uurtje of 8, half 9 kunnen slapen maar dat heeft Dennis nog nooit gedaan! Nou ja, ze vallen in elk geval op een hand te tellen en die keren waren dan ook een complete verrassing, haha!
    Hij huilt 's ochtends trouwens niet echt, ligt vaak te brabbelen en te zingen of gaat zitten 'tjoepen' ;). Dus ik ga naar 'm toe dan, verschoon zijn luier (hij poept eigenlijk altijd 's ochtends vroeg), leg hem terug en geef 'm niet eerder dan 7 uur zijn papfles. Tot die tijd mag ie even in bed 'spelen' of weer eventjes in slaap vallen gebeurt heel af en toe nog 's.

Niet veel aan te doen, accepteren en zoveel mogelijk afwisselen met je partner misschien als dat kan.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik denk zelf dat als je "kort troosten" introduceert dat je dat dan wel moet uitleggen. Dus de 1e keer liefdevol troosten en uitleggen dat hij MOET gaan slapen, omdat iedereen slaapt, etc, vriendjes noemen, papa mama opa oma etc. Dat blijven herhalen maar het troosten korter maken. Daarna gaan troosten met de babyfoon, zien of dat lukt.

Hier werkte het kort troosten ook beter als ik juist snel eruit ging. Idd even wachten of ze half in slaap bleef, maar zodra het roepen iets harder werd direct ernaar toe, troosten, uitleggen, terugleggen. En zolang ze boos bleef of bleef huilen elke zoveel minuten erheen en ritueel herhalen.

Dat vergt wel een aantal nachten hetzelfde doen voordat het effect heeft in mijn ervaring. Als ik zo moe en kapot was lukte het mij heel slecht om meerdere nachten consequent hetzelfde te doen, toch was dat juist wel belangrijk merkte ik.

Als ze echt overstuur was (dromen?), kort troosten maar wel even uit haar kamertje en naar buiten kijken, alle dieren slapen, etc.

En probeer natuurlijk alert te blijven of er iets aan de hand is: warm/koud/licht/droge mond/pijn ergens/moeten poepen/hoesten, ik zeg maar wat.

Misschien kun je hier nog iets mee.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dank je wel!!
    Ons ventje slaapt direct weer door zodra wij ons hoofd even de hoek om steken, dat is gelukkig het probleem niet..
    alleen de frequentie en dat er dus niet echt iets aan de hand lijkt te zijn (en hij zijn knuffel demonstratief uit bed gooit zodat wij wel moeten komen) breekt ons op..

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het gaat wel weer over. Hier wordt het steeds beter. Soms nachten dat ik er een paar keer uit moet maar ook nachten dat ze doorslaapt. Zou blij zijn als ze hier gelijk ging slapen als ik kwam maar hier wil ze er even uit, bij ons liggen en leg ik haar later weer over. Meeste nachten gebeurd het 1x en een paar nachten per week slaapt ze door.
    Vroeg wakker is hier ook vaak een fase. Probeer haar dan even bij ons neer te leggen en nog even te rekken tot een uur of 7 maar meestal wil ze er echt uit. Gaat tot nu toe ook steeds vanzelf weer over.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kun je de knuffel niet vastzetten aan het bedje? Dus niet met een lang koord dat ongelukken kan veroorzaken, maar gewoon strak tegen de spijlen aan. Kan hij er niet meer mee knuffelen, alleen tegenaan knuffelen, maar goed, misschien is het iets.

Tja, en misschien is hij echt bang zonder jullie. Je kunt overwegen om hem tijdelijk bij jullie op de kamer te leggen, tja.

Of op een ander spoor: omstebeurt met oordoppen in slapen zodat eentje ieg rust krijgt en de ander al het werk doet. Of zelfs op zolder, of logeerkamer als je zoiets hebt. Het scheelt enorm als je regelmatig eens ongestoord kunt slapen kan ik je helaas uit ervaring vertellen.

9. emmy82

emmy82 Lid

3 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk, dat het beste wat je kan doen is om het gewoon te accepteren. Het is nu eenmaal zo en als hij wel altijd doorgeslapen heeft, dan zal het ongetwijfeld een fase zijn.
    Misschien wil hij wel gewoon even checken of papa en mama er altijd voor hem zullen zijn. Door dan even je hoofd te laten zien, weet hij dat het zo is. Door zijn vraag te negeren zal zijn vertrouwen daarin aangetast worden.
    Ik begrijp, dat het een een heel vermoeiende fase is. Dat kun je idd misschien het beste oplossen door een soort nachtdiensten inn te stellen. De ene nacht jij eruit, de andere nacht je man/ vriend. En als je even bij kunt slapen, dan moet je lekker gebruik maken van die mogelijkheid.

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    DAnk jullie wel voor jullie reacties..
    Na een paar nachten waarbij meneertje om een uur of 01 kwam en 06u kwam, we enkel zijn knuffel weer in bed hoefden te leggen en hij weer ging slapen was het vannacht weer raak..
    Zodra hij ons ziet gaat hij meteen weer slapen om 15 minuten later weer huilend wakker te worden.. zijn knuffel uit bed te gooien en vervolgens net zo lang om papa en mama te gaan gillen dat we weer kwamen.. en dit (we hebben geteld) 9 keer..
    we zijn doodop!
    mijn man wil nu gewoon helemaal niet meer gaan en dit voor het slapen gaan uitleggen.. als hij een nachtmerrie heeft klinkt dit wel anders en gaan we er wel naar toe (meestal heeft hij dit om 21u). En dan moet hij maar leren ook om zonder knuffel verder te slapen.. ik vind het zo lastig maar dit soort nachten (om de paar dagen nu dus) zijn gewoon niet ok en het lijkt geen fase maar eigenlijk gewoon een constant terugkerend iets (nu echt al maanden)..

11. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje 21mnd heeft precies t zelfde. Word elke nacht wakker, ik ga even heen om te laten weten dat we dr zijn dan is het goed en slaapt hij verder. Ik heb ook gemerkt dat t met het slapen overdag te maken heeft, als hij langer dan 2u slaapt is hij snachts vaker en langer wakker. Ik heb het geaccepteerd, ooit zal hij dieper slapen en wij daardoor ook. Slaapt je kleine lang smiddags?

12. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mannetje van 22 maanden en hij doet het alleen als hij weer wat nieuws leert, in een lastige fase zit. Niet echt huilen maar even jammeren om vervolgens snel weer door te slapen. Gelukkig gebeurt het maar 1 a 2 keer per nacht. Duurt vaak een paar nachtjes en dan is het weer voorbij.
    Even naar hem toe gaan, een aai over de bol als hij echt wakker is.

Deel Deze Pagina