Dag, we zijn nog steeds op zoek naar een licht bedje om mee te nemen als we een dagje naar vrienden gaan... Onze zoon is 7 maanden en we vinden het belangrijk dat het veilig is, gemakkelijk op te zetten en niet al te zwaar en met name ook compact! Veel gehoord over deryan maar nu kijk ik op marktplaats en zie ik dat het echt een soort tentje is... en ik dacht meer aan ee ngewoon bedje... of heb je die ook? wat zijn jullier ervaringen?
Wij willen ook zo'n reisbedje (tentje). Ik vind een camping bedje veel te zwaar om steeds mee te nemen. Maar ik heb er dus nog geen ervaring mee.
wij hebben wel het deryan tentje en het bevalt ons prima.......met mooi weer lekker in de schaduw in de tuin, meteen beschermt tegen muggen..... super licht en klein, bij ons ligt het tentje altijd standaard in de auto.
Wij hebben ook een Deryan en ik zou niets anders willen. Heerlijk compact, makkelijk mee te nemen en op te zetten. Onze zoon slaapt er fantastisch in, doordat het tentje geen indrukken van buiten geeft maakt het niet uit waar we hem neerzetten. Als je het overweegt koop dan gelijk de peutercot, daar doe je langer mee en je kindje heeft meer ruimte. Verder gebruik ik altijd een hoeslakentje zodat hij niet op het plastic slaapt en zet ik het tentje altijd op iets zachts.
Idem hier. Ik heb een Deryan tentje van marktplaats gekocht, 30 euro en ik wil echt nooit meer anders! Als ze er straks te klein voor wordt (ik heb de kleine variant, daar past ze nu nog gemakkelijk in) dan koop ik de grote versie. Het invouwen moet je even oefenen, maar inmiddels is dat ook een werkje van 5 minuten (incl alles in het tasje doen, matrasje leeg laten lopen en opvouwen). Het invouwen gaat misschien niet sneller als bij een gewoon bedje, maar het uitvouwen gaat supersnel en het is ook nog eens echt een 5 keer zo klein pakketje wat je mee hoeft te nemen! Hij ligt hier idd ook standaard in de auto. Oma (die toch regelmatig oppast) heeft hier ook geen eigen (camping)bedje ofzo, want dit is zo gemakkelijk mee te nemen. Andere oma heeft er wel een eigen, maar Julia wil liever in haar tentje slapen. Het is trouwens wel een tentje, maar functioneerd perfect als bedje. Hij kan ook echt niet omvallen (mijn dochter is een klauter aapje, maar nooit wat gebeurd) en groot genoeg dus tot een jaar of 2. Je hebt ook een grotere dus, maar die lijkt me voor die kleine baby'tjes wel erg groot.
Qua maat is de babyversier lager en korter 120 en 130 bij de peutermaat en qua hoogte 65 tov 55 van de baby. Babyversie is tot 2 jaar, de grotere tot een jaar of 4. Zou ook gewoon eens goed googlen want soms vragen ze op mp bijna net zoveel als een goede aanbieding!
Bij ons op het werk gebruiken we deze tentjes ook.. Ik vind het toch wel een nadeel dat de kindjes er erg zweterig uitkomen bij warm weer. De tentjes staan bij ons dan wel binnen in de groepruimte. We gebruiken deze tentjes voor kindjes die moeilijk kunnen inslapen op een kamertje met allemaal andere kinderen. Voor onze zoon gebruiken we een campingbedje, wel wat zwaarder maar vind zelf dat het mannetje er toch wat lekkerder in ligt.
ik heb ook de deryan..mijn zoontje vond het 10 keer niks. es kijken of mijn dochter er wil in wilt slapen als dat nodig is.
ik heb ook pas een topic geopend bij verzorging en veiligheid. Misschien heb je daar wat aan. Wat ik mij afvraag en waar daar niet op geantwoord is, is of het wel veilig is voor baby's omdat de baby op plastic ligt............ Ook vraag ik mij af hoe jullie het opmaken x
Ik heb ook altijd een Deryan Travel Cot gehad en zweer erbij. Qua opdekken: ik heb altijd een katoenen deken onder Sam gelegd. Ik vond anders dat ie erg zweette op het 'plastic'. Over de veiligheid heb ik me eigenlijk nooit zorgen gemaakt. Het tentje ventileert rondom helemaal. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je het tentje neer zet. Overigens heb ik het hier wel één keer meegemaakt dat Sam met tent en al omgekukeld is. Na die keer heb ik er beter op gelet om het tentje stevig neer te zetten, eventueel wat verstevigd. Voelde me namelijk een hele slechte mamma... Toch is het gesleep met zo'n groot campingbed me echt te veel. Nu moet het af en toe omdat Sam niet meer in zijn Deryan kan, maar dat vind ik dan ook heel jammer!