Rode wangen en een puistje(?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maddie, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    goedemorgen dames,

Mijn jongste dochter heeft enorm rode wangetjes en op een daarvan zit een puistje, met een klein een wit puntje erop. De wangetjes voelen warm, maar ze heeft zelf geen koorts en eet, drinkt en speelt gewoon... wat zou het kunnen zijn? Rode wangen heeft ze wel vaker als ze bijv kiezen of tanden krijgt, maar geen puistjes :s

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Kan toevallig eeb puistje zijn.. Mijn zoontje had dit ook zette door in eczeem in de winter. Tnt gaat t goed, vorig jaar had ik zalf via de HA. Zou t even aankijken, lekker vet houden en abders x naar laten kijken

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Kan inderdaad een puistje zijn, maar zou het wel in de gaten houden.

Mijn jongste kreeg een puistje in haar nek toen ze net 6 dagen oud was. Dag later was het open gegaan. Vk ernaar laten kijken en we moesten het in de gaten houden. Weer een dag later was het nog groter geworden en het was ook rood. Vk heeft ons toen naar de kinderarts gestuurd. Kweek afgenomen en antibiotica gekregen. Bleek een stafylokok te zijn. Temperatuur was wel goed.

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Oke, WoW das is ook ff schrikken!! Was alles goed na de AB? Was het ter preventie gegeven of echt nodig omdat het ontstoken was enzo? Was het daarna snel weer over?

Hier is het inmiddels echt een puist, met geel/groen puntje erop. Ik durf het niet stuk te maken, bang dat er bacteriën ofzo bijkomen, en straks wordt het een lelijk litteken en het zit ook nog in haar gezichtje.
    Weet dat het “maar een puistje” is, maar vond het toch vreemd, m’n andere twee kinderen hebben nooit zulke echte puistjes gehad, alleen als baby van die baby acne puntjes en echt wit. Ik hoop dat hij morgen vanzelf is doorgegaan en ze er verder geen last van heeft. Hou het iig goed in de gaten, vind het toch vreemd bij een kindje van 15 maand.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @Maddie Ja, je ziet er nu niks meer van. De AB kuur heeft ze gekregen omdat het inderdaad ontstoken was. Ze heeft er zelf ook helemaal geen last van gehad, maar het zag er vies uit.

De vk zei later nog wel dat we er waarschijnlijk mooi op tijd bij zijn geweest, omdatf zoiets zich heel snel uit kan breiden. Maar het is bij dat ene plekje gebleven.

Deel Deze Pagina