vinden/vonden jullie het ook zo moeilijk om een goede fles/tuitbeker te vinden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zoals de titel al zegt: Vinden of vonden jullie het ook zo moeilijk om een geschikte fles of tuitbeker te vinden voor jullie kleine?
    ik heb werkelijk al 15 flessen/tuitbekers gekocht en er waren er 4 van die, afhankelijk van de leeftijd van de kleine,
    geschikt waren. Nu staan er een aantal miskopen in de kast:)
    Hoe gaat dat bij jullie
    Oja.. ik heb nu eindelijk een geschikte beker gevonden voor de kleine, daar was ik al maanden naar op zoek. Vanochtend pakte hij perongeluk de fles van de zoon van mn vriendin en hier dronk hij zomaar zelf uit. terwijl hij normaalgesproken niet uit zijn eigen fles kon drinken.:D Joepie!

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heb er ook een stuk of 6 geprobeerd.
    Avent vond ik niets. De goedkope van Kruidvat ook niet.
    Difrax ook niet en heb er nog een paar geprobeerd.
    Totdat ik iemand hoorde over de tuitbeker van de Hema. Die gekocht en die is ideaal! Hij kan er goed uit drinken en lekt helemaal niks. Ook niet als hij er mee schudt. En dat doet ie regelmatig:)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eigenlijk hebben wij daar geen last van.

Bij de oudste zijn we toen we naast de borst ook een flesje aan gingen bieden begonnen met difrax S flessen (die ik in de zwangerschap had aangeschaft), en dat is altijd prima gegaan. Toen ze uit een beker gingen drinken hebben we gewoon een tuitbeker zonder (of met uithaalbare) anti lek gebeuren gekocht en daar zijn ze toen uit gaan drinken, afwisselend met een 'gewone' beker.

De jongste heeft eigenlijk haar zuigreflex gekregen aan die difrax S fles, had die in de zwangerschap gewoon aangeschaft omdat die de vorige keer prima bevielen, en dat ging ook goed. Wel hebben we toen 1x een al aanwezig avent flesje geprobeerd, maar dat was echt drie keer niks, melk ging overal heen behalve in haar mondje :p snel weer terug naar de andere fles dus :D! Met beker, idem aan haar oudere broer/zus.

Liefs, Hanneke!

4. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Ja hoor, hier ook een hele hoop miskopen in de kast.
    Hij heeft uiteindelijk een hele tijd gedaan met de tuitbekers van de Hema zonder anti-lek (vroeger met Jip en Janneke, nu met geel vogeltje erop). Notabene de allergoedkoopste, voor 1,50 euro!!!
    Zit ik met al die ongebruikte dure Avent en andere merkzooi...8)

Ik heb hem nu eindelijk zover dat hij uit een rietjesbeker drinkt. Weer een goedkope versie, van de Prenatal. Scheelt een hoop schoonmaakwerk, want schudden met een niet-antilek-beker was reuzegrappig vond hij ;).

Oja, en lees net het stukje van Hanneke. Hij drinkt daarnaast ook al heel lang uit een gewone beker, maar daar heeft hij nog steeds wel hulp bij nodig (schudden, gooien en met je handen in je beker kliederen is zooo leuk).

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nee hier niet. Ik heb er zelfs geen aangeschaft. Kreeg er een cadeau en daar dronk hij meteen uit. Terwijl hij de fles weigert.

6. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik heb ook de tuitbeker van de hema (tenminste.. denk dat het dezelfde is? of hebben ze er meer?)
    Maarre.. anti-lek my ass, echt niet... Laatst zat alles weer onder.. :(

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee, geen problemen hier. Heb gewoon Avent uit de schappen getrokken en dat net zo lang blijven aanbieden totdat hij het snapte. Voordeel van deze flessen vind ik overigens dat er verschillende mondstukjes op passen voor verschillende leeftijden.

8. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Ja wij vonden het ook erg lastig...
    Ik geef borstvoeding en toen ik begon met kolven en hij dus ook uit de fles moest drinken, kon hij daar niet aan wennen...

Aan de borst moet ie best kracht zetten om veel binnen te krijgen, en toen hij aan de fles dezelfde kracht zette, ging het zo hard dat hij zich om de 10 seconden verslikte... Echt een zielig gezicht!

We hebben alle flessen wel geprobeerd, Avent was niks, difrax was niks, zelfs de flesjes met de kleinste gaatjes waren drama...
    Alleen uit zo'n ronde fles, waarvan de speen het meest op een tepel lijkt, daarmee ging het het beste... maar ook niet dat je zegt, perfect ofzo..

Toch zijn we ook de fles blijven aanbieden, en nu drinkt ie perfect! Hij drinkt nu het lekkerst uit een S-fles van Difrax, Avent vind ie nog steeds niks, maar bij ons was het dus vooral een kwestie van wennen haha...

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij gebruikten de Avent flessen, en hebben toen ook de tuitbeker gekocht. Maar helaas zo lek als een mandje. Bij de gastouder gebruikt mijn dochter een MAM tuitbeker, en mijn beste vriendin gebruikt die ook. En droog. Dus vandaag heb ik er ook maar een gekocht bij trekpleister. Anti-lekventiel kan er ook uit.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tsja, de avent tuitbeker is hier ook niet helemaal waterdicht, maar hij krijgt alleen water te drinken. Ik vind het niet zo'n ramp als er eens wat water lekt ;)

Overigens bedacht ik me dat ik wel 2 flessen heb geprobeerd. Eerst die van Avent maar ik vond dat er zo ontzettend veel lucht in bleef zitten. Daarna die van dr Brown en dat ging veel beter. Die heb ik dus voor nummer 2 ook al in huis gehaald. Het nadeel is alleen dat ze niet op mijn kolf passen dus ik moet met aventflessen kolven en daarna alles overgieten.

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier ook een paar miskopen.
    als eerste tuitbeker had ik die van Difrax met zachte tuit. als hij ermee gooie sprong het antilek ventiel eruit zodat alles maar dan ook alles onder zat. ook is ie totaal niet antilek. als ik hem op de kop hou komt er elke seconde een drupje uit het gaatje.
    Difrax gemaild en ik mag het ventiel opsturen dan krijg ik een nieuwe. maar ik kan me niet voorstellen dat dat dan over is.

daarna een goedkope tuitbeker met harde tuit van de Prenatal gekocht. daar drinkt hij goed uit en is antilek! maar de dop is geen draaidop die druk je erop zeg maar. waardoor je als je de deksel eraf wil halen keihard moet trekken met als resultaat dat ook alles onder zit;) de oma's krijgen hem er niet eens af. het zuigt vacuum of zo.

nu de rietjesbeker van Nuby, bevalt tot nu toe prima. Hij snapt het goed, alleen als de beker bijna leeg is wil hij hem omhoog houden tja en dan komt er niks uit;)
    wel antilek, maar als hij hem op de grond gooit komt er een paar drupjes uit, maar volgens mij zit dat bovenin het rietjes dus wel logisch.

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier begonnen met Tommee Tippee flessen,ging eigenlijk gelijk goed.
    Toen ze overging naar een grotere fles kon ik deze van T T nergens
    meer te pakken krijgen.
    Zijn toen op Avent overgestapt en dat gaat ook goed.
    Hier verschillende tuitbekers cadeau gekregen maar was geen goede bij.
    Ze moest telkens te hard zuigen om er wat uit te krijgen.
    Nu die van Nuby gekocht en die bevalt wel goed.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb die van Nuby en die was gelijk goed. Nu zoek ik nog een rietjesbeker, maar ze zijn steeds overal uitverkocht :(.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die nu heel erg bevalt is de Nuby sports sipper een soort rietjesbeker maar dan niet met een rietje. en hij kan hem met een 1 hand (of met 2) zelf vasthouden doordat de fles heel smal in het midden is en er een goed antislip profiel erop zit.:)
    Nuby Sports Sipper 10oz - babyearth.com

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, nooit problemen gehad. Ik gebruikt als fles de Avent en daar heb ik gewoon tuitjes bij gekocht. En dat snapte hij vrij snel (eerst een paar keer de antilek eruit gehaald en daarna ging het goed). Eerst 'zachte' tuit, daarna harde en daarna sport. Allemaal prima. Hij snapte de andere tuitbekers trouwens ook gewoon net zoals rietjesbekers (later natuurlijk)

16. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ben zelf helemaal weg van Born Free, zowel de flesjes als de tuitbekers. Uit geen enkel flesje kon ze echt goed drinken totdat we de Born Free fles kochten, deze tuitjes zijn veel zachter.

Later ook de Born Free tuitbekers aangeschaft. Ook deze heeft een wat zachter tuitje. Dit gaat ontzettend goed. Inmiddels heb ik ook Nuby, Difrax en ééntje van de Prenatal in huis, maar de Born Free is absoluut favoriet.

Deel Deze Pagina