Hallo dames, even mn verhaal want ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Het zit zo: Sinds afgelopen dinsdag is mn zoontje ziek. Overgeven en diarree. Dinsdag en woensdag was zn ontlasting net stopverf met stukken slijm, en overgeven. Donderdag, vrijdag en vandaag waterdunne ontlasting en overgeven. Vanmiddag stond hij gewoon aan tafel, en er lag een hele plas tussen zn benen. Ik wist eerst serieus niet wat het was: diarree, overgeefsel of drinken? Het was dus diarree. Even om een voorbeeld te geven want je ziet gewoon geen verschil meer. Dinsdag woensdag en donderdag ook hoge koorts, sinds gistermiddag niet meer, maar wel hondsberoerd. Ben gistermiddag nog naar de HA geweest en die zegt: ja we mogen daar niks meer voor geven, maar u kunt domperidon zetpillen geven en ors. Wonder boven wonder droogt hij niet uit. Hij drinkt gelukkig heel goed, en wil ook graag eten, maar dat komt er meteen weer aan alle kanten uit. Zo ook die domperidon pillen. Kortom: het gaat maar niet over, totaal geen verbetering, het gewoon door als hij slaapt, gewoon 24 uur per dag. Nu heb ik 4 kinderen en ik weet niet meer wat ik kan/moet doen! Geen van mijn kids is ooit zo lang ziek geweest van een buikgriep! Hoe lang kan/mag zoiets duren? Gelukkig droogt hij (nog) niet uit, maar hij is 1 hoopje ellende, dat al zo beroerd 5 dagen alleen maar ligt . Het doet me veel pijn dat hij zo beroerd is, en niks lijkt te helpen. Hebben jullie tips? En zouden jullie evt maandag weer naar de HA gaan/bellen? HELLUP
Ik wil nog even toevoegen dat de rest van ons dus helemaal niet ziek is! Wij hebben nergens last van, en ik dacht dat een virus dus zo besmettelijk is/was.
Heeft de dokter dan ook niet aangegeven dat als de domperidon pilletjes (en ors) niet werkten je terug moest komen? Zou zeker maandag weer terug bellen hoor!! Heel veel sterkte voor je kleine mannetje.
Als het toevallig een virus is waar jullie verder allemaal al bestand tegen zijn, kan het enkel hem treffen. Of jullie worden nog ziek... Maar er gaan momenteel hele vervelende en langdurige buikgriepen rond. 5 dagen is op dit moment niet raar, maar hou wel in de gaten dat hij niet uitdroogt. ORS geven als je het niet vertrouwt, (te krijgen bij de apotheek) en verder zit er weinig anders op dan uitzieken. Voor buikgriep bestaan geen medicijnen, dus daar kun je ook niks voor geven. ORS is geen geneesmiddel voor diarree, maar vult belangrijke zouten en mineralen aan die nogal hard je lijf uitvliegen als je aan de diarree bent.
Ik zou zeker maandag terugbellen, sterket nog ik zou naar de hap bellen. Wij hebben soortgelijk vorige maand gehad, mijn dochter kreeg echt hiet genoeg vocht meer binnen met de diaree en overgeven en was dus aan het uitdrogen waaroor ze oogenomen moest worden. Probeer ORS, dit kunnje haken bij de apotheek, Ik kreeg het er hier met geen mogelijkheid in maar proberen kan geen kwaad. Sterkte ermee meis en sta aub op je strepen!
Ors heb ik in huis. Hij wil het niet maar krijg er zo af en toe een paar lepeltjes in.... Verder drinkt hij echt goed, roosvicee en frambozen karvan cevitan. Iets anders wil hij niet drinken. Eten wil hij ook: bordje pap, wat rijst gekookt en boullion, een stukje brood, een stukje beschuit...fruit wil hij heel graag maar dat krijgt hij niet meer want dat komt er wel heel heftig uit... Hij heeft echt wel behoefte aan eten maar houdt helaas niks binnen. Hij is ook echt afgevallen....toen straks na de zoveelste poepexplosie en overgeefaktie, zat hij in badje en je kunt zijn ribbetjes tellen (hij was al niet dik). Ook heeft hij paarsige wangetjes en een rode pukkel op zijn wang.
Wat betreft het vele spugen trouwens: even GEEN hele maaltijden of bekers drinken geven, maar kleine beetjes. Dan kan het maagje wat meer rust krijgen, en knappen ze sneller op! Na voeding liefst zo rustig mogelijk laten houden. Hoe minder beweging, hoe meer kans dat alles binnen blijft
Dank je wel hoor, en ja ik sta ook wel op mn strepen, maar ja:ik had eigenlijk wel verwacht dat het langzaam aan wel wat beter zou gaan. Hij drrogt (gelukkig) niet uit, maar is net een lappenpop .
Als hij suf gaat worden of niet goed reageerd zou ik gelijk bellen! Laat hem gied drinken, dit doe je al maar geef geen heke beker tegelijk maar kleine beetjes en qua eten hetzelfde en dan voedsel wat niet te zwaar op de maag valt zodat hetmaagje een beetje tot rust kan komen. Nogmaals sterkte en hou hem in de gaten hoor.
Mijn dochter heeft ook net 6 dagen lang buikgriep gehad met overgeven en diarree. Ze dronk goed, dus maakte me geen zorgen om uitdroging. Verder heeft ze veel geslapen en is ze nu weer lekker aan het eten. Zij heeft overigens geen domperidon of andere medicijnen gehad, maar wel cinababy tegen krampjes (denk niet dat het hielp)
Hier hetzelfde. Sinds dinsdag diarree en overgeven. deze twee wisselde wel per dag af dus het was te doen. ORS kreeg ik er niet in, dat vindt hij echt niet lekker. We dachten vrijdag dat het ver over was, maar gister ging het ineens toch niet goed. Echte elk slokje water kwam er gelijk uit en waterdunne poepluiers. Hij wilde wel eten en drinken maar het bleef niet binnen, zo zielig. Naar de HAP gebeld en langs geweest. Hij kon gelijk blijven . Hij zat tegen uitdrogen aan (hadden niet nog een dag moeten wachten) en moest opgenomen worden. Gelukkig gaat het nu veel beter en mag hij straks naar huis. Houd je kindje goed in de gaten want als het overgeven en de diarree echt zo erg zijn krijgen ze dat bijna niet aangevuld zelf! Ik zou zeker morgen terug bellen. Succes ermee