Sinds een week is onze kleine man gaan buikslapen. En lekt dan ontzettend door. Alles zit onder bleh. We hebben hem al een maat groter aangegeven voor de nacht, want het lekken was al eerder begonnen toen hij nog op zijn rug sliep. Een grotere maat was toen de oplossing. Maar nu hij op zijn buik ligt perst hij er alles uit . Afgelopen nacht hebben we hem een strak boxershortje over zn luier aangedaan in de hoop dat het elastiek de luier op zn plaats hield, maar helaas zonder succes. Nu heb ik eens iets gelezen over oefenbroekjes dus dat wil ik ook gaan proberen. Iemand misschien nog meer tips ??? Naast dat het extra was opleverd en erg stinkt. Lijkt het me ook niet prettig elke ochtend nat wakker te worden om vervolgens met je net wakkere hoofd nog onder de douche gezet te moeten worden. (ik was dan z'n buikje en rug even, want mijn man heeft dat van het weekend niet gedaan en toen stond hij onder de uitslag en ik vermoed dat het door de urine en warmte luier combi was)
gebruik je wel pampers of ander merk.. merk dat pampers toch stuk beter zijn tegen doorlekken.. mijn zoon had dit ook
Ik gebruik op het moment Lidl luiers nooit problemen meegehad eigenlijk. Misschien voor de nacht eens Pampers aanschaffen welke versie heb jij van Pampers ?
Pampers een maat groter en een dik maandverband aan de bovenkant van de luier overdwars plakken. De plakkant aan de romper. Hier een enorme plasser en buikslaper. Heb alles geprobeerd dit was bij ons de oplossing.
gewoon verschillende merken proberen want het is voor iedereen anders, hier lekt hij altijd bij kruidvat pampers en met altijd bedoel ik ook echt altijd, ik heb ze hier liggen voor niks, gisteren dacht ik om nog eens eentje te proberen en weer doorgelekt hier is werken de pampers het beste
Luier omdraaien... luier maatje groter (in mijn geval 4+) zit meer absorbtie in.. Vond het maandverband idee wel hilarisch trouwens :-D
Hier een buikslaper die veel drinkt en doorlekt. Verschillende merken luiers gebruikt (en verschillende grote), omgedraaid, grotere romper, hemd + boxer, hij bleef lekken. Sinds een maand krijgt hij geen pyjama broek meer aan 's nachts en romper laat ik open. Probleem opgelost (slaapt in een slaapzak.
Dit probleem hebben wij ook gehad, hier helpt een maatje groter om doen en alleen de kruidvat luiers.
Heel herkenbaar............! Hier een erg grote luier (6) met een kotex maandverbandje of kraamverbandje erin. Verder hebben we allerlei luiers en maten geprobeerd. Andersom aan doen.. Weinig helpt echt. Succes ermee!
hier ook het probleem gehad. pampers, etos, krauitvat maakte allemaal niks uit. Grotere maat maakte ook niks uit. Todat ik de tip kreeg hier trouwens op het forum om Toch een maatje grotere luier te nemen en de luier aan de voorkant een flink stuk naar binnen te vouwen en een ruimere romper aan, (ook een maatje groter) of romper los laten. Dit geprobeerd en het werkte inderdaad en het probleem was opgelost. Dus bij deze geef ik de tip ook weer door. Op zich kan je idd hetzelfde creeren met een los maandverband, bij beide methodes creeer je op die manier een extra absorbtie laagje. Het voordeel van de luier naar binnen vouwen is dat de extra absorptie laag die je dan creeerd op zn plek blijft en een maandverbandje kan los gaan zitten en gaan zitten op de plek waar die het minst nodig is. Dat was bij ons 9 van de 10x het geval vandaar dat we de luier toch zijn gaan omvouwen en dat bevalt perfect. Nog even een tip als je er toch een maandverbandje in plakt, neem dan kotex, kraamverband of het allergoedkoopste huismerk wat je kan vinden , bv eigen merk kruitvat, etos enz want daar zit geen plastic in. succes, hopelijk heb je er wat aan. Laat eff weten welke tip bij jouw kindje werkt. Ben ik altijd nieuweschierig naar, vandaar.
Hallo dames, wat een tips. Bedankt! Vanavond de luier andersom aangedaan ben benieuwd hihi. Gelukkig nog vele tips die ik kan gaan gebruiken. Morgen laat ik even weten of hij droog of nat was!
Joepie vanochtend was hij droog ! De luier achterste voren schijnt dus te helpen. Al was het deze ochtend niet zn zware luier als normaal. Vanacht dus weer andersom aandoen en hopelijk is dit de truc voor ons
Ben effe nieuwschierig hoe het nu gaat. Hoe is het de afgelopen nachten gegaan met de omgekeerde luier?
Wij gebruikten voor onze dochter een fanatiek buislampen de maat 5 van de Aldi was de enige waar ze niet doorlekte
Hoi, Gisteren en vanochtend weer nat wakker geworden helaas. Zou aan meerdere dingen kunnen liggen. Of de luier zat niet goed (en denk dat het dat is) Of de keren dat hij droog was waren de luiers niet zo vol (hij was namelijk niet lekker en had het idee dat zn luiers minder zwaar waren toen).