Onze dochter is 6,5 week oud. Vanaf de tweede week kreeg ze last van krampjes en reflux. Ze huilde veel na de voedingen en we hoorden de melk terugstromen haar mondje in, meestal slikte ze het door en vervolgens krijste ze het uit. Ze overstrekt zich, gooit haar hoofd naar achteren, balt haar vuistjes. Ook heeft ze continu de hik. Met 3 weken is 'vast gesteld' dat ze verborgen reflux heeft. Hiervoor krijgt ze dagelijks Omeprazol en haar bedje staat nu omhoog.. Ze blijft huilen na de voedingen, krijst het uit. Overdag kan ik haar redelijk troosten door veel te wandelen maar 's avonds (na de voeding van 16 uur is ze ontroostbaar, dit gaat door tot ongeveer 00.00 uur. De nachten gaan meestal redelijk doordat ze zo moe is van het huilen.ze poept 1 Keer per twee dagen minimaal. De ontlasting is groen en stinkt ontzettend. Ze spartelt onrustig met armen en benen, beweegt haar hoofd wild op en neer, heeft veel de hik, laat ontzettende harde en zuur ruikende scheetjes, loopt rood aan, balt haar vuistjes en voornamelijk krijst het uit!!! Wat we ook doen, niets helpt. We zijn al bij een osteopaat geweest, gebruiken dr brown flessen, SAP simplex, nutrilon omneo tegen krampjes en moeizame ontlasting. (Gaf eerst borstvoeding tot 2,5 week geleden) Sinds een paar dagen spuugt ze ook haar voeding uit en de huiluurtjes worden nu ook overdag langer.. Er zijn dagen bij dat ze meer dan 15 uur per dag huilt. Wij zijn echt ten einde raad. Ik heb overleg gehad met de huisarts en hij wil haar het liefst opnemen in het ziekenhuis om te kijken wat er scheelt. Hij denkt aan een koemelkallergie. Ik vind het zo moeilijk om haar op te laten nemen, ook al weet ik dat het voor haar het beste is, zodat ze eindelijk van die verdomde pijn af komt. Het is vreselijk om je kind zo te zien lijden en niets te kunnen doen! Afgesproken dat ik morgenvroeg bel.. Diep in mijn hart weet ik dat er eigenlijk niets anders op zit, maar het is O verdomde moeilijk! Het voelt als falen.. Falen dat ik, haar moeder notabene niets voor haar kan doen en de zorg 'uit handen' moet geven. Inmiddels is het bijna 3 uur en huilt ze nog steeds. Vriendlief wandelt nu met haar door de slaapkamer.. Heeft iemand ervaring in ziekenhuis opname van jonge baby's?
Als je huisarts koemelkallergie vermoed, vraag dan of je thuis pepti mag proberen. Het is soms heel afhankelijk van het ziekenhuis en het personeel hoe het verloop in een ziekenhuis is. Sommige ziekenhuizen/artsen zullen eerst naar oorzaken zoeken, anderen zullen ervanuit gaan dat er waarschijnlijk niets medisch is en proberen je dochter te 'resetten' (in een vast ritme en regelmaat zetten en laten huilen.). Er is dus wel een optie naast de opname; zelf uitzoeken of er sprake is van kea. De eerste stap is pepti geven en kijken of dat werkt. Je kunt dit zelf kopen en minimaal 2 weken proberen, of op receptbasis van je ha krijgen en dan 2 weken proberen. Elke wijziging hoor je 2 weken de tijd te geven om te constateren of het werkt of niet. Is de medicatie goed genoeg? Geef je de maximale dosis? Gebruik je nutriton of johannesbroodpitmeel? (Wordt nl afgeraden icm medicatie) Naast bed omhoog, pas je ook de andere leefregels toe voor reflux?
Wat ontzettend zielig voor jullie dochtertje. Je zegt het al zelf. Ze moet van die pijn af. Wij mochten bij ons zoontje blijven in het ziekenhuis, ook 's nachts. Ze is dus niet alleen. En nee, je faalt niet! Ze weten in het ziekenhuis nu eenmaal wat meer. Ze is in goede handen daar. En.. Ik vind je juist een supermama! Je zoekt hulp en wilt weten wat er aan de hand is. Heb je haar bedje al wat opgehoogd?
Gelukkig heb ik geen ervaring en kan je dus ook geen tips geven. Wat ik je wel wil zeggen, zie dit niet als falen, je bent juist een hele goede moeder! Juist als je keuzes kunt maken die je liever niet maakt maar toch doet, omdat dit het beste is voor jullie dochter. Hulp vragen is kwetsbaar opstellen, dat doet niemand graag. En als je dat toch doet om je kindje te helpen dan ben je een moeder uit duizenden. Heel veel sterkte, ik hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie.
Meestal willen ze in ziekenhuis testen zodat het makkelijker is om een oogje te houden op de baby.. Ze is nog maar anderhalf maand oud. Ik zou niet thuis gaan lopen proberen zelf te dokteren met pepti.
Eerst andere voeding proberen! Een opname is eigenlijk niet zo goed voor een pasgeboren baby, en zou ik echt heel lang uitstellen, zeker als er nog andere opties zijn. Ga pepti proberen, en anders koemelkvrije voeding. Als dat helpt, hoeft je kind niet ook nog de stress van de opname erbij te nemen. Je bent absoluut geen slechte moeder, zeker niet. Ik vind dat een baby niet gescheiden moet worden van zijn moeder (en dan ook vader), dus ik zou opname alleen overwegen als je er volledig bij kunt zijn (afgewisseld met de vader). Het is een zoektocht, ik heb het ook twee keer gehad, er komt een einde aan, je moet er doorheen en blijven zoeken naar wat werkt. Jouw nabijheid is wel extreem belangrijk. Sterkte en ga achter die voeding aan!
Je faalt zeker niet! Mijn zoontje is ook opgenomen met 8 weken oud. Vermoeden koemelkeiwitallergie en overprikkeld... Ik kreeg na 5 dagen een heel ander kind mee naar huis. En we konden zelf ook bijslapen thuis. De eerste twee nachten waren moeilijk, zo zonder baby, ik wilde terug naar ziekenhuis. Maar niet gedaan. Ze zorgen echt heel goed voor kleine baby's hoor. Ik denk dat opname de beste beslissing is die je kan maken, ookal voelt het nu niet zo Sterkte!
Wat vreselijk naar voor je dochter en voor jullie . Ik zou voor een ziekenhuisopname gaan als je wel 24/7 bij haar mag blijven. Het is nu lijkt mij niet de bedoeling dat het ziekenhuis haar gaat proberen te "resetten" en daarbij mag je dan volgens mij niet steeds bij haar zijn. Het lijkt mij heel belangrijk dat de oorzaak van haar pijn zo snel mogelijk achterhaald wordt en ik denk dat dat het beste gaat in het ziekenhuis en de beste troost is natuurlijk papa/mama. Mijn dochter is om een andere reden opgenomen geweest in het ziekenhuis maar mijn ervaring is dat de meeste verpleegkundigen en artsen heel begripvol en lief zijn voor zulke kleintjes en ook voor de ouders. Dat is misschien ook fijn om te weten. Sterkte!
Als er koemelkallergie word vermoed, dan kan je beter eerst andere voeding proberen(pepti, als dat niet voldoende werkt, zijn er nog sterkere dieetvoedingen) ipv een ziekenhuisopname, dat kan je altijd nog doen
Onze zoon is even oud en wij zitten met hetzelfde. Hier mag je er alleen niet bij blijven. Wij stellen het dus nog steeds uit, want ik zie er tegen op. Wij hebben samen afgesproken dat we deze week nog gaan aankijken.
Spreek je uit gevoel of uit ervaring? Waarom is pepti anders dan de overstap van borstvoeding naar kunstvoeding? Of van standaard voeding naar omneo? Of van standaard naar forte of welke andere voeding dan ook. Ik heb 2 kindjes die beide kea hadden en ik heb beide gewoon thuis eerst pepti en later nutramigen geprobeerd en uiteindelijk langdurig nutramigen gegeven. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat ze bij een vermoeden van kea direct aangeven "in het ziekenhuis houden". Eigenlijk altijd thuis geven. Natuurlijk, er worden ook babys vanuit de huilpoli opgenomen om vervolgens pepti te proberen. Maar daar word de baby eerst opgenomen vanuit het oogpunt "we weten het niet" en niet "we vermoeden kea".
Bij niet bij blijven heb je de grootste kans op "resetten". Als je wil, wil ik best meedenken heb zelf 2 huilbabys gehad. Stuur mij dan een pb
Je mag altijd bij je eigen kind blijven. Een ziekenhuis dat anders beweert, wil liever dat je er niet constant bij bent omdat ze willen testen of huilen ligt op pedagogisch vlak. Laat je kind niet alleen achter hoor! Zo'n scheiding kan traumatisch zijn en niet nodig. Blijf bij je eigen gevoel en mocht je opname overwegen, blijf er dan wel bij. Je kind ervaart veel stress als de vaste verzorgers ineens uit beeld zijn, dat is echt niet ok. Samen met anderen kijken wat er mis kan zijn is prima, dat kan ook als je erbij bent.
Hier gewoon thuis met Nutramigen AA gestart. Ziekenhuisopname hier betekende 'in een ritme brengen', ook wel; laten brullen zonder papa/mama. Dat wilde ik echt nooit.
Onzin hoor, je kan gewoon thuis andere voeding geven, daarvoor hoeft een kindje niet in het ziekenhuis te liggen. Er zijn jongere baby's die aan de Nutramigen AA gaan zonder opname, kindje van een vriendin al in de 2de week bijvoorbeeld.
Ja mijn hart breekt bij die gedachte. Maar zal niet ontkennen dat we soms echt wanhoop voelen als je bijna alles al geprobeerd hebt (behalve pepti ook in ons geval). Volgens de kinderarts is het gewoon een huilbaby. Maar dat kan toch niet zomaar..en dan..Wanneer wordt het beter dan. Wij zijn al onder behandeling van een osteopaat. Laatste middel zou pepti zijn.
Wat is dit ontzettend moeilijk om mee te maken he! Is het heftige huilen en stinkende ontlasting begonnen nadat je gestopt bent met borstvoeding, of is het ver ergerd? De groene poep en krampen herken ik zeker, wij hadden 2 kindjes met koemelk allergie en mensen wat is er hier veel gehuild tot we het door hadden! Allerlei voedingen hebben we geprobeerd ( Verdikt, omneo, comfort ) maar we hadden echt een anti allergie voeding nodig en wat kwamen die kleintjes toen tot rust zeg... Ik zou dus zeker eerst andere voeding geven, Hero pep, dit is hetzelfde als nutrilon pepti maar goedkoper en beter verkrijgbaar gezien de nutrilon problemen. Probeer dat eens een week en kijk of je verschil ziet. Een opname kan natuurlijk ook maar dan zou ik zelf 24/7 bij mn kindje blijven, elkaar afwisselen en bij haar slapen. Maar je faalt hier zeker niet in hoor, je kindje heeft alleen zo veel pijn en jij bent met man en macht opzoek naar waarom ze zo'n pijn heeft. Hier mag je gerust alle hulp bij accepteren!
Vraag ha voor pepti of verwijzing kinderarts. Je kan ook zelf alvast starten met pepti bonnetje bewaren en afspraak bij ka maken. Hier met verwijzing naar ka. Ka gaf machtiging voor 6wk pepti. Is beter geworden maar soms niet helemaal en sommige klachten teruggekomen al weet ik niet zeker of het door pepti komt zelf of door kma. Na 6wk bij start beoordeel ka of pepti voldoende is
Bij KEA is Pepti niet het laatste middel, maar juist het eerste! Daarna zijn er nog twee voedingen en pas een heeeeeeeeeeeele tijd daarna komt opname in mijn opinie. Ik vind het echt heel gek dat de huisarts op basis van een vermoeden van KEA een opname als eerste stap adviseert, ik zet daar echt mijn vraagtekens bij, zowel uit persoonlijke ervaring als door alle ervaringsverhalen hier op het forum. Pepti is gewoon in de vrije verkoop, mocht je geen recept krijgen, dan zou ik het echt gewoon zelf gaan halen en uitproberen.
Wat een onzin. Het is prima om dit thuis te doen. Dan zou ongeveer de helft van alle baby's moeten worden opgenomen omdat er kma wordt behandeld.