dreumes 22 maanden (gecorrigeerd 19 maand) en fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier 5 maanden en al soms al aan het oefenen met de oefenbeker van difrax nadat ze zo mijn glas crystal clear pakte en netjes naar haar mond bracht. Hier wel gewoon poedermelk met oefenen en maar zeer kleine beetjes. Ti's ,meer om op haar interesse in te spelen en haar laten spelen met de beker. We zien wel wanner ze het echt leert en kan.

Van tuitbekers en rietjes bekers ben ik hier geen fan die zou ik alleen gebruiken als ik alles anders heb geprobeerd. Het kost nou eenmaal tijd en moeite om kinderen goed en netjes te laten drinken en ze hoeven heit niet 1,2,3 te kunnen.

2. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hier alleen de ochtend nog een fles.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt... Maar inmiddels is het een peuter van bijna 3 en een echte vuilnisbak ;). Als ik haar vraag waar dat slangetje voor was zegt ze: omdat ik niet kon eten en drinken. Maar nu wel!!!

4. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    De oudste dronk hier ten ook nog wel is met de fles, met 20/21 maanden alleen nog maar uit een beker. Terwijl de jongste al vanaf tien maanden uit een bekertje drinkt (nooit de fles gehad).

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Rond het jaar dronk mijn dochter uit een rietjesbeker. Tuitbeker heb ik nooit geprobeerd (zie ik persoonlijk geen nut van).
    Sinds 1,5 ook uit een gewone beker (weinig geoefent) maar dit alleen als ze aan tafel zit anders ligt het overal.
    Smiddags en savonds krijgt ze nog haar portie warme melk in een flesje, vind ze heerlijk. Omdat ze de rest ook prima doet, zie ik geen rede dit vak haar af te nemen.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter heeft altijd alleen maar melk uit de fles gehad en dat wilde ze met 11 maanden niet meer.
    Sindsdien over op tuitbeker (waar ze al wel een maandje ofzo uit kon drinken) en later een rietjesbeker. Sinds een paar dagen oefenen we steeds meer met een gewone beker.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Olifantje; Je vroeg hoe anderehet drinken uit een open beker hebben aangepakt. Wij hebben gebruik gemaakt van de interesse van onze zoon in alles wat wij aten en dronken. Dus hij kreeg regelmatig een slokje van mijn drinken. (Moet er natuurlijk geen koffie of cola ofzo inzitten. ;) Dus in die periode dronk ik zelf ook vaker sap of water.) In het begin dus slokjes van mijn drinken, terwijl ik de beker samen met hem vast hield. Later een eigen bekertje. Daarbij gebruikten we een oefenbeker, die hebben een rand die een beetje naar buiten gebogen is. Dat werkte wel heel goed. Uiteindelijk overgestapt op een gewone beker. Overigens zul je er mee moeten leven dat ze soms gewoon knoeien, vrees ik.

Deel Deze Pagina