Herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MirjamGoossens, 17 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirjamGoossens

28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Hallo lieve mama's,

Zo. Ons lieve meisje is echt veranderd in een enorme draak sinds ze 2 weken geleden 1 is geworden. Ze heeft zulke moodswings, echt jantje lacht, jantje huilt. Ze vraagt continu de aandacht, de ene huil- en driftbui na de andere. Het lijkt alsof ze oververmoeid is, maar ze slaapt overdag zo'n 2,5 a 3 uur en in de nacht 11 a 12 uur. Maar dit doet me weer zo aan de huilbaby fase denken, dan ik gewoon twijfel of er niet wat aan de hand is. Ik weet niet zo goed waarom ze zo is...

Inmiddels heb ik mezelf ook ziekgemeld op het werk omdat ik mentaal heel slecht in mn vel zit, maar dat terzijde..

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor. Hier veranderde meneer ook net na zijn 1e verjaardag. Rond de 12 maanden is er weer een enorme ontwikkelingsprong. Daar raken ze helemaal vanuit hun doen. Hier duurde het wel een week of 5/6 denk ik, maar daarna was het ook weer over.
    Succes de komende tijd!

3. MirjamGoossens

28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Had laatst al een topic van jou voorbij zien komen haha! Ben soms gewoon zo bang dat ik iets over het hoofd zie en dat ik iets fout doe... maar sinds een paar dagen kan ze los staan en zelf af en toe een stapje los zetten. Dus dat zal er ook allemaal mee te maken hebben. Had soms gehoopt dat het na het eerste jaar makkelijker zou worden.
    Bedankt voor je reactie in ieder geval!

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Oh maar dan zit ze in een mega ontwikkeling, staan, stapjes, dat vergt enorm veel energie. Ook herkenbaar hoor, maar onze draak is nu 21 maanden en die zit volgens mij ook weer in een soort sprong oid. Is al ruim een week niet te genieten, huilen om alles. En wat denk je… we gingen net wandelen en wilde alleen nog maar los lopen, ook geen handje meer.
    Vaak hebben deze periodes echt met een ontwikkeling te maken, maar het komt goed, echt waar :)

5. MirjamGoossens

28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Ja ze is ook veel sneller moe, lijkt echt een soort oververmoeidheid op het moment. Maar overdag slapen, ho maar dus echt een vicieuze cirkel op het moment.

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ja klopt helemaal dat gebeurde hier ook. Zou ook nog de slaapregressie kunnen zijn of een combi van. Maar zonnewind als het begint zo ineens is het ook weer over. Al denk je dat als je er middenin zit er geen einde aan komt :rolleyes:

7. MirjamGoossens

28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Nee pff haha! Bedankt voor je reacties en oppeppers! Fijne avond verder :)

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Fijne avond meid en succes!

Deel Deze Pagina