Gezien het zo mega warm is nu, en onze zoon ruim 12/13 uur slaapt per nacht vraag ik mij af of dat niet fijn is voor hem... Ik dacht zelf aan een klein dr brown flesje met speen die niet lekt in bed. Dus geen tuitbeker zoals overdag. Maar, is dit oke en veilig? Of risico op verslikken of dat hij ineens midden in de nacht wakke word? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Hier ook een flesje in bed. Een gewone van Avent en dat gaat prima hoor En 12/13 uur per nacht, wauw! Jaloers!
Ernstig he? Gisteren om 19.00 erin, normaal 18.30. Hij slaapt nog... Maar oke, R wordt ook niet wakker wakker als hij dan zn fles vind? Heb je het hem een paar keer laten zien dat die fles er lag en er water in zit?
Wij hebben het nooit gedaan. Als ze echt dorst heeft, wordt ze vanzelf wakker. Ik word zelf ook nooit wakker om iets te drinken (wel voor allerlei ander gedoe)
Nee ik had het gewoon in een hoekje gezet en de volgende ochtend hoorde ik hem babbelen en had hij het flesje vast en dronk hij een beetje. (Super schattig trouwens) Hij wordt er snachts niet wakker van.. zou ook niet zo goed weten hoe en waarom hij er wakker van zou worden? R. Slaapt ongeveer 9 uur achter elkaar. Slaapt rond 21u en wordt om 6u. wakker. Ik zou het niet erg vinden als hij er een uurtje bij doet haha
Is jouw zoontje 2,5 jaar? Mijn zoontje gaat altijd met een fles naar bed. Slaapt ook meestal van 8 tot 8
Hopelijk komt dat snel haha. En ik denk ook niet snachts, maar meer smorgens even. Ik drink ook best wel wat als ik wakker word en ook snachts. Ga een.flesje halen morgen en neerzetten, dankje!
Nee nog niet eena anderhalf. Van januari 2017. Koning slaapkop hier Ook gewoon een speenfles? En hij is wakker hoor, jeuj!
Dat was mijn idee ook gisteren, fles water mee naar bed. Gevolg: om 2200 nog een wakker kind omdat ze in een nat bed lag, (met het water dus gespeeld) bed dus maar verschoond.....ik ben het eigenlijk ook wel eens met anderen. Als ze dorst heeft wordt ze wel wakker, maar laat haar wel wat drinken als ze gaat slapen.
Hier wordt zoon gewoon wakker en roept dan even. Dan ga ik erheen, geef hem wat water en ga weer verder slapen. Ik durf een beker niet te geven in bed. Hij vindt het veel te leuk om te klieren met water, water uit z’n mond laten lopen enzo.
Ik heb ook een fles (zonder speen dan he) naast mijn bed , neem snachts of sochtends ook een slokje. Hij heeft een tijd van 19 tot 7 geslapen, maar toen gingen we op vakantie en sliepen we pas heel laat, 22u/23u, dus toen is zijn ritme verschoven. Ik vind het wel leuker dat hij tot later op is, alleen het wakker worden mag later. 6u is nog nacht
Ja gewoon een speenfles. Bij 1,5 haalde ik de fles er, voordat ik naar bed ging, uit zijn bed hoor. Maar ik denk dat je er niet druk om hoeft te maken. Als hij savonds een melk fles heeft gehad, dan heeft hij genoeg vocht binnen tot de volgende ochtend. Heerlijk hè zulke slaapkoppen! Ik heb weleens uit kunnen slapen tot half 10 haha.
Ik heb het flesje water al klaar staan en als ze wakker wordt stop ik m in d'r handen en kan ze m leegdrinken, maar juist met dit warme weer slaapt ze beter dan anders en vraagt ze er bijna niet om. Slaapt juist sinds deze week door, behalve vannacht dan.
Ondertussen wordt onze dochter nog maar zelden wakker. Dus als ze dan een keer wakker wordt, dan heeft ze iets nodig... (misschien 1 of 2 keer per maand). Met als uitzondering: ze wordt nu langzaam aan zindelijk ‘s nachts en dan roept ze uiteraard dat ze moet plassen. Daarna allemaal snel weer verder slapen.
Hmmm 18:00-09:30 afgelopen nacht...Na 18:00 gaf ze geen kik meer, ze was afgedraaid buiten spelen, watertafel, bellenblazen (wij blazen, zij dr achteraan fantastisch gezicht die verwondering op dat koppie). Geven hier geen flesje mee maar beginnen de dag gelijk met drinken en half uurtje/uurtje later boterham. Kamertje is nu 25 graden overdag. Als ik haar iets mee wil geven moet t dr rietjesbeker zijn. Staand dr flesje drinken lukt dr niet. Die staat dan te lurken aan die fles alsof t een rietjesbeker is en dat lukt niet dus dan wordt ze pisnijdig. Maar dr rietjesbeker is niet helemaal waterdicht dus dat wordt m niet.
Na het tandenpoetsen drinkt hij flink wat water en wanneer ik hem uit bed haal geef ik hem gelijk vers, koud water. Hij wordt in de nacht niet wakker verder en drinkt overdag ook genoeg. Krijgt hij wel dorst dan ga ik naar hem toe om hem zijn water aan te geven.
Ik ga gewoon een klein flesje in zn bed leggen. Dan kan die gelijk als hij wakker worden wat drinken. Bedankt!
Hier gaat er ook iedere avond een fles water mee naar bed. Soms is ie ‘s morgens leeg. Soms halfvol. En soms heeft ze hem niet aangeraakt. Nog nooit een nat bed gehad. Als ie leeg is gooit ze hem uit bed en gaat verder slapen
Bij onze zoon staat altijd een Camel bak fles bij zijn bed. Al een half jaar denk ik? Als hij wakker wordt, pakt hij die, drinkt wat, en zet m weer terug en slaapt verder (denk dat hij zelf niet eens echt wakker is).