Dreumes aan een lijntje,word gek van al die opmerkingen!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missblueeye, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje vandaag voor het eerst aan een (arm) lijntje gedaan.Het is zo lijntje die aan de pols vast zit. Mijn zoontje loopt ALTIJD weg en luisterd gewoon niet met het gevolg dat ik de hele tijd achter hem aan loop te rennen in de stad (of waar we dan ook zijn op dat moment). Nou word ik zo moe van die opmerkingen: het is toch geen hondje!!??:x
    Ik wil gewoon niet de hele tijd achter hem aan rennen en nog erger kwijt raken!

In de kinderwagen wil hij ook al niet zitten en klimt hij altijd uit,ook al zet ik hem helemaal vast! Het is net houdini..haha

Wie heeft er nog meer zo n dreumes en heeft er iemand nog andere tips?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn dreumes is nog niet zover, maar wil wel even zeggen dat ik het goed vind dat je je eigen ding doet! Als dit het beste/het meest veilige is voor jouw zoontje, moet je dan doen, toch?

Probeer een brede rug te kweken om al die opmerkingen vanaf te laten glijden!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Lekker laten kletsen.
    Je kent zelf je kind het beste en het is leuk dat hij/zij wel kan lopen.

Straks hoor je nog: 'Ach, wat zielig zit hij/zij nog in de buggy? Hij kan toch al lopen?'

Nee hoor, niks van aantrekken!

4. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik snap je heel goed!! heb het nog niet nodig gehad bij onze dochter, maar werk in een winkel waar ik regelmatig dreumessen zie die ik graag aan een looplijn zou zien!!

Dit lijkt me zowel voor jou, als voor je zoontje het rustigst. Vindt ie het wel goed, om zo naast je te lopen? Ben ik benieuwd naar!?

Maar, gewoon lekker doen wat bij jullie werkt!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lekker laten kletsen hoor. Beter zo dan dat er iets gebeurd met je kleintje omdat die wegloopt.

Hier hadden we ook een weglopend dreumes. Maar sinds een week of 3 gaat het beter. Hij geeft nu een handje en blijft bij ons. Echt een mega verbetering. Hij is nu 19 mnd. Dus sindskort gaat het beter.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Respect voor je!!!

Zelf heb ik laatst een tuigje gekocht voor mijn zoontje. Ik hik er erg tegenaan om hem te gebruiken. Het gaat nu nog redelijk. Als het erger wordt ga ik hem gebruiken.
    Ik lees even mee wat voor adviezen je krijgt.

7. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    mijn zoontje is nu 18 maanden en wil heel ffies een handje geven en daarna wringt hij zich los en peert em. Het ging vandaag nog niet helemaal goed hij trekt er aan en als ie niet verder kan gaat hij gewoon liggen :x als ik andere kindjes van zijn leeftijd zie valt het me op dat die altijd netjes naast hun moeder of in de buurt er van blijven. Als ik zeg dat ik weg ga en dan uit zn gezichtsveld loop doet dat em ook niets en rent ie rustig verder.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat herken ik ook. Op de grond liggen en als ik weg ben is hij ook weg, de andere kant op.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik word werkelijk waar zo moe van al die opmerkingen laat mensen toch zelf beslissen. Ik weet nu al dat er zodra uk kan lopen een lijntje komt. Druk dorp hier dus wil geen risico lopen dat ik een keer te laat er achter kom dat uk aan de overkant staat zonder mij (ga nog van het beste uit zoals je ziet!!!). Dus laat het links liggen en doe je eigen ding. Persoonlijk vind ik het heel verstandig om hem zo de gevaren van het verkeer te leren.

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Toen ik zelf nog geen moeder was, had ik mijn mening klaar over kinderen aan een lijntje: 'dat dóe je toch niet, het is een kind en geen hond! Belachelijk dat ouders dat hun kinderen aandoen.'
    Maar nu ik zelf een kind heb, snap ik heel erg goed dat er kinderen met een lijntje rondlopen: dat is stukken veiliger!!! Logisch toch? :D

Waarschijnlijk hebben de mensen die commentaar geven zelf geen kinderen dus weten ze niet beter. Laat ze lekker kletsen en doe gewoon zelf je ding. Het gaat om de veiligheid van jóuw kind!

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    denk dat mensen gewoon iets willen zeggen.
    en maakt niet uit wat
    hebben ze een speen in gaat t over een speen
    drinken ze uit een fles gaat t daar over
    en lopen ze los is het niet goed
    in de buggy vinden ze lui
    en aan een lijntje vinden ze belachelijk

maar gaat er om wat jij als moeder vind

12. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik ga ook zo'n lijntje aanschaffen. Hij loopt nu al heel goed en ga al eens een blokje met hem om. Maar luisteren nog niet echt. Als de tweede er straks is wil ik met zo'n kidsit saan wandelen. Moet er niet aan denken dat hij opeens de weg over vliegt.
    Ook krijg ik nu last van mijn bekken dus rennen gaat straks ook niet meer.. en hij gaat steeds harder.
    Ik vind het niet raar. Waar bemoeien mensen zich toch mee!

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Goed idee eigenlijk!
    Ik zeg het altijd voor de grap *mamma gaat echt een tuigje voor je kopen* ;)

ze rent inderdaad echt altijd weg. en best hard hoor! vorige keer liep ze bijna tegen/tussen de draaideur in het ziekenhuis kreeg bijna een hartverzakking. Kan nu ook niet meer zo hard rennen en ik word gewoon sjagerijnig van dat ge-"maammaaaa lopennnnn"
    :)

hoe heb je dat lijntje gemaakt dan? of gekocht?

14. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik heb er ook mee gelopen toen mijn mannetje wat kleiner was, kreeg ook opmerkingen idd.
    Ik heb wel eens gezegd "wat heeft u liever? mijn kind aan een koordje of mijn kind in de sloot?"

Gewoon dat koordje blijven gebruiken hoor, want als er wel iets gebeurd en je hebt dat koordje thuis in de kast liggen om wat "de mensen" er wel van zeggen dan neem je dat jezelf altijd kwalijk.
    (dan zeggen diezelfde mensen ws....tssss je laat je kindje toch ook niet zomaar bij je weglopen!!!!)

15. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    ik heb hem in een babywinkel gekocht hier in de stad.Het een soort elastiek met een polsbandje eraan wat je kan verstellen en vastzet met klitteband

16. tulip

tulip Niet meer actief

gewoon blijven doen, en als je commentaar krijgt dat het zielig is, dan moet je zeggen, dit is niet zielig, het is pas zielig als hij zn mama kwijt raakt of onder een auto loopt.

17. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Ik vind het goed van je. Jij weet dat je kind het nodig heeft. Het siert je juist dat je zo voor de veiligheid van je kind gaat. Inderdaad, hij zou eens onder de auto lopen zeg, brrr!!

Mijn vriend liep vroeger ook in een tuigje (als dreumes he ;)). Een keer drentelde hij met zijn vader langs een zwembad en hop: sprong hij zo in het diepe. Pa trok hem er net zo makkelijk weer uit. Levensreddend ding dus.

18. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik had toen ik het polsbandje nog veel gebruikte ook vaak een plastic zakje in mijn jas- of broekzak zitten. Dit was bedoeld voor vieze luiers maar het heeft me vaak veel lol opgeleverd... mijn standaard reactie op "Het is toch geen hondje" was namelijk.

OH nee? Goh, waarom heb ik dan zo'n poepzakje bij me (en trok het plastic zakje te voorschijn).

Andere:

Pas maar op, hij bijt!

Of...

Nee, dit is mijn geleidekind

en als ik in een heel slechte bui was.

Nee, maar breng 'm nu wel naar het asiel...

20. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hahaha, wat ben jij gevat zeg!

Vooral dat geleidekind en het asiel vind ik heel sterk! ik zou daar dus zelf nooit opkomen he...:)

Deel Deze Pagina