Voor de vijfde keer in 8 maanden tijd is mijn kleine baby-meneer ziek/verkouden/hoesten etc. Juist op het moment dat ik er flink doorheen zit. Ik heb net een hevige tentamenweek achter de rug, een afspraak op de rechtbank dat heel zwaar was, familieverplichtingen van mijn partners familie, een huishouden... Vrijdag had ik een vrije dag waarbij ik mocht uitslapen en mijn partner voor de baby zou zorgen 's ochtends... Hij begrijpt nog steeds noet wat hij verkeerd gedaan heeft of momenteel nog steeds doet. Maar hij vond het ineens nodig om de baby maar lekker te laten huilen in de woonkamer zodat hij kon stofzuigen en de vaatwasser leegpakken etc. Want dan zou ik lekker wakker worden in een schoon huis. Serieus, ik kon hem wel wat aan doen! De enige dag dat ik uit kon slapen in weken tijd en hij denkt dat ik stofzuigen om 9 uur wel fijn vind. Maandag begint mijn wekelijkse ellende weer waar ik doodvermoeid van raak, zo langzamerhand en uiteraard NU heeft de baby besloten om weer 1 van zijn griepjes te krijgen. En ik vind het ook écht wel naar en vervelend voor hem, maar ik luister nu al sinds 6 uur vanavond naar zijn gehoest/geklaag en gehuil dat maar door en door en door blijft gaan. Ik kan totaal geen rust vinden en het huilen staat me nader dan het lachen. Heb echt zin om keihard de voordeur uit te rennen en een nacht elders te verblijven. Ik ben zo verschrikkelijk moe en het lijkt wel alsof niemand ook maar enigszins oog heeft voor mijn behoeften. Mijn baby is net zo'n zeurpiet als alle andere mannen als ze ziek zijn, weer geen rust. Hij is vandaag al bijna 2x gestikt in slijm icm gehuil. Vannacht doe ik dus weer geen oog dicht omdat ik bang ben dat hij er niet meer uitkomt. En hij huilt maar omdat hij zo moe en verdrietig is... Wat doen jullie tegen gehoest? Ik heb de baby een zetpil gegeven (hij heeft geen koorts btw ), neusspray voor baby's, chamodent voor het geval het tandjes zijn, in bad gedaan met zwitsal ademvrij en vrijwel alles in dienst voor hem, en niks is goed. Echt helemaal niks, hij blijft huilen en kermen...
Wat vervelend voor je. Kan het niet beter maken maar sterkte..! Dag voor dag, en vooral uur voor uur, maar gewoon stug doorkomen. Dat is even het hoogst haalbare. Hoop dat je snel weer even tijd voor jezelf hebt!
Hij ligt nu even ontroostbaar in zijn bed te huilen en ik hier op de bank. Hij is zo moe en huilt dan om zijn speen en dan stop ik de speen er in en 1 seconde daarna trekt hij hem er weer uit en begint het gehuil weer. Echt verschrikkelijk.
Waarom ga je niet even samen met hem in bed liggen? Wellicht dat ie daar ook rustig van wordt? En dan kan je ook meteen de speen geven..
Jeetje, klinkt idd erg vermoeiend. Je kunt nog baby luuf proberen. Is een soort vicks voor baby's. Kun je op zn borst en rug smeren. Onder de voetjes zegt men schijnt ook te helpen. Verder zn matrasje wat hoger leggen bv door een opgevouwen handdoek onder t matras bij het hoofdeinde. Dat helpt met beter ademen en minder hoestprikkels. Of anders zelf op een hoog kussen liggen en hem op je arm/borst nemen om een beetje samen te slapen. Sterkte en beterschap. Hoop dat je nog wat rust krijgt.
Geef hem goede neusspray, ui onder het bed, luuf op de voeten en borst, bedje flink verhogen zodat ie niet plat ligt. En thijmsiroop tegen het hoesten. En even geen melk, maar thee (tegen slijmvorming) En niet laten huilen, daarmee ontwikkelt ie alleen meer slijm en snot!
Na water en op bed gaan liggen met mijn armen om hem heen en rustig diep ademhalen slaapt hij nu. Ik durf alleen niet meer te bewegen. Ik lig compleet verrot maar deze stilte is de nekhernia waard. Partner wil hem in eigen bed overleggen. Ik wil ook wel, maar ben nog even huiverig voor het effect van overtillen. Liever die hernia....
Oh en het is onwijs rot voor hem, maar hij krijgt zijn speen even niet meer als hij zo benauwd is. Het werkt volgens mij averechts... Hij wil wel, maar kan niet en dat frustreert meer - denk ik.
Het ooverleggen ging 3 minuten goed. Ik slaap vannacht met een baby in mijn arm. Mijn partner ligt prinsheerlijk mét oordopjes in.... Dat zijn verjaardagscadeautje later wel komt - tssk. Tis dat ik mijn handen vol heb....! Truste baby!
Heel veel beterschap! En tja dit soort momenten horen er allemaal bij. Houdt wel voor ogen dat het allemaal voorbij gaat. Blijf rustig en pak je mannetje lekker bij je als hij daar behoefte aan heeft, misschien kun je je partner wel vragen om af te wisselen vannacht. Je klinkt erg gefrustreerd want om nou te zeggen dat je baby net als alle mannen een zeurpiet is als hij ziek is........snap je reactie wel je bent moe en hebt veel te voortduren gehad ,maar blijf realistisch je baby doet dit echt niet om jou bewust op te fokken of dat hij denkt 'zo ik wordt maar eens lekker ziek' het overkomt dat mannetje ook en hij heeft jou gewoon nodig nu. Maak het jullie zo makkelijk mogelijk en als hij wel slaapt bij jullie dan leg je m daar toch lekker neer. En over je partner volgens mij bedoelde hij het echt lief om alvast op te ruimen en te stofzuigen. Dat hij dat niet zo handig heeft aangepakt ok, maar de intentie was goed. Klinkt in elk geval alsof hij je echt wilde helpen en ontlasten. Verdeel de taken samen volgens mij wil je partner dat echt wel als je redelijk blijft. Meid blijf rustig nogmaals ik snap je wel, maar ook deze momenten hoe vervelend ze soms ook uitkomen horen er allemaal bij. We hebben ze allemaal meegemaakt en het fijne is.......het gaat ook allemaal weer over! Succes
Morgen de boel de boel laten en met je kind lekker gaan zitten. De rest komt wel weer later. Dit zijn van die slopende dagen.En als je morgen de kans krijgt kijk of je wat voor je zelf kan doen. Al is het maar een boodschapje halen even uit het huis van het ziekenkind. Je vriend kan oppassen. Wat ik deed als ik er door heen zat was een tijdschrift kopen en even een uurtje op een bankje zitten even iets nuttenloos doen daarna terug naar huis en weer verder met het zieke kind. Als ze ziek zijn zijn het de prinsjes en prinsesjes. Of met de baby zelf morgen een rondje lopen. Buiten lucht is ook even lekker voor het kind. Hoop dat je vannacht even lekker slaapt ook al ligt de baby er tussen. Soms zou je wel een grote cirkel om je heen willen bouwen mijn ruimte maar dat kan niet met kinderen en las dat de week nog al heftig was en dit is de druppel. en nee ik vind je geen rot moeder. Ook niet denken dat je dat bent. Slaap lekker en wie weet is de kleine morgen weer wat mee opgeknapt.
We hebben hier een periode achter de rug van elke week een oor- en/of keelontsteking: 12 oorontstekingen en 6 keelontstekingen in 4,5 maand tijd. Vorige week maandag zijn ein-de-lijk de amandelen eruit gegaan en daarvan is ze nog wat aan het herstellen. Wat wij doen, behalve de dingen om het ziek-zijn bij onze dochter zelf te verlichten, is om en om samen met haar slapen: Caitlyn gaat dan met een van ons op ons bed, de ander slaapt op een ander bed of de bank. Caitlyn slaapt dan namelijk veel beter dan als we steeds proberen om 'r terug te leggen, en wij daardoor uiteraard ook. Voedingskussen onder het hoeslaken, zodat zij er niet aan 'haar' kant uit rolt, dat geeft dan zoveel mogelijk rust. Dan hebben we nog nachten hoor, dat het 'r gewoon niet lukt om te slapen met al het dwarszittende slijm en de pijn, maar dan kun je iig gewoon liggen en een van ons slaapt dan tenminste nog iets.
O, en huishouden? De afgelopen maanden vooral het hoognodige en meer dan dat beslist niet. Mijn moeder is een aantal keren komen helpen, waardoor ons huis nog enigszins leefbaar is gebleven Als Caitlyn dan overdag eens sliep en de oudste naar school was, zakte ik dan eventjes op de bank om bij te komen. Voor overdag heb ik nog veel gebruik gemaakt van een (geweven) draagdoek trouwens: lekker rechtop op mijn rug ging het slijm iig zo min mogelijk dwars zitten en kwam er minder druk op de oortjes, en dan kon zij bij mij hangen en ik had de handen nog wat vrij om iets aan het huishouden te doen, al dat hoognodige.
man op de bank,jij met baby in bed zo gaat dat hier op zulke nachten,en die zijn er heeeeeeel veel ooh natte handdoek op verwarming voor de hoestprikkel of waterkoker met open deksel laten koken in slaapkamer (wel weer weghalen!!) helpt ook tegen hoesten. hier spreekt een profesionel!
Ik heb alles bij elkaar zo'n 4 uur geslapen. De stand van vanochtend: 38,8 graden c, nauwelijks drinken en nog steeds veel gemopper. Ook slijm bij de ontlasting, maar nog volle luiers, ook al drinkt hij wat minder. Zoveel koorts heeft hij nog nooit gehad.
Het zit in de lucht zo te horen.... Hier ook een uk de hele nacht in de weer geweest en vanmorgen opstond met 39 graden. Melk lukte hier ook zojuist niet, maar thee en wat fruit dan weer wel... Met deze nachten plukken we een matras onder het bed vandaan en slaap ik of mijn man met haar in het grote bed. Op deze manier slapen we tenminste nog iets. En het huishouden doen we alleen de dingen die wij noodzakelijk achten. Sterkte met je mannetje!
Op zich is 38,8 niet erg hoog en hoort bij de flinke verkoudheid. Ik denk dat het voor jullie vooral nieuw is, want het lijkt op een redelijke nacht met een ziek kind. Wij hebben ook net een golf van oorontstekingen achter de rug, voor het gemak volgen de kinderen elkaar op, dus is het een week lang bijna niet slapen. En overdag moet helaas gewoon gewerkt worden. Als je eenmaal accepteert dat het erbij hoort, wordt het al een stuk makkelijker.