Shoppen baby 5 maanden met ov

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 16 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Hi meiden,

Ik wil graag met mijn zoontje van 5 en half maand een dagje naar de stad en even shoppen in mijn eentje. Maar ik vind het best spannend. Naar de winkelcentrum gaan lopen gaat prima. Hoe doen jullie dit? Of doen jullie dit nog helemaal niet.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    nou gewoon wandelwagen en/of draagzak mee, voldoende luiers enz en gewoon gaan. En zorgen dat je qua voeden beetje gunstig uitkomt, dat je dan bij een eettentje of zo bent zodat je zelf wat kan eten.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dit inderdaad. Kleine lekker in de wagen en gaan! Zijn voedingsmoment is jouw uitrust/kop koffie/lekker broodje moment.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nou gewoon, je pakt de hele zooi in en je stapt op de trein.
    (Tip: zorg wel dat je op een dag gaat dat hij niet hoeft te poepen :p )

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Neem aub een extra setje kleertjes en plastic tasje mee......
    Ik zie mezelf nog staan met vriendinnetje en haar mannetje van 7 maanden...poep
    tot in zijn nek...Gelukkig was daar de Zeeman en was een nieuwe outfit snel gescoord :)

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Genoeg spullen en backup mee, er van uitgaan dat je kleine t zoooo mooi vindt en weigert te slapen en eventueel kan gaan jengelen. Je volle dag shoppen kan dus wat korter worden omdat je huiswaarts moet gaan. Heb ik hier ook meerdere keren gehad. En ik ga dan ook met de mindset, als zij er helemaal klaar mee is gaan we gewoon weer richting huis.

Maar goed dat is gewoon stukje mentale voorbereiding, voorbereid op pad en er rekening mee houden dat je eerder naar huis moet. Is t niet zo alleen maar lekker, is t wel zo heb je dat inmiddels al wel geaccepteerd.

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Zoek een restaurantje/cafe/warenhuis waar de verschoonoptie in het invalidentoilet is! Dan kan je zelf ook meteen naar de wc als je moet.

In Rotterdam: Hudsons bay en Stadsbrasserie :)

8. Betsy

Betsy Niet meer actief

Luiers, fles (of borst) en een setje kleding in een tas gooien en de trein in.....
    En als het geen succes is ga je gewoon naar huis.

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik deed dat met beiden al veel eerder. Met de oudste al bij twee maanden. Heerlijk in de draagdoek. Super makkelijk.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Naast kleding voor je kindje. Neem ook zelf een schoon tshirt mee. Als kindje je onderkotst kan je daarna fris verder ;)

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon tas volladen en gaan. Met zoontje vond ik dat inderdaad ook lastig omdat hij vaak zo moeilijk sliep. Nu bij dochtertje al veel eerder gedaan. Werd soms gek thuis van zo'n drukke peuter en dan een baby die over het algemeen wel goed slaapt maar soms ook niet. Dan pak ik gewoon m'n boeltje bij mekaar en 'vlucht' ik snel het huis uit. Lekker naar de winkels en ergens gezellig wat eten. Hier doe ik dat echt al vanaf een maand of 2 geloof ik. Eerder was het ook niet aan de orde want de eerste 6 weken was m'n man vrij (zomervakantie aansluitend aan de bevalling).

12. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mijn meisje is 3,5 week en mijn vriend is sinds deze week weer aan het werk en ik ben er al lekker op uit geweest hoor! 1x in de wagen en 1x in de draagdoek. Lekker winkelen en ergens een bakkie koffie. Gewoon doen dus!

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Gewoon gaan! :) Wat vind je er precies spannend aan? Wat is het ergste dat kan gebeuren/mis kan gaan?

Ik ging met de 2e ook al vrij snel de stad in, vond dat heerlijke dagen. Hij sliep toch wel in de wagen, en ik werd een beetje gek van dat thuis zijn. Als het tijd was voor een voedingen gingen we gewoon even ergens koffiedrinken.

14. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Heb je toevallig een dooki voor op de kap van je kinderwagen?

Als mijn dochter overprikkeld/oververmoeid raakte deed ik nog wel eens dooki naar beneden (of een hydrofiel met knijper) zodat ze even ‘afgesloten’ was. Ze sliep binnen 5 minuten, en daarna weer omhoog. Ik neem ook nog wel eens het muziekspeeltje uit haar bedje mee, slaapt ze ook zo.

Mijn ervaring is ook dat gewoon doen het beste is, anders blijf je er tegen op zien :)

Deel Deze Pagina