Dreumes altijd dunne ontlasting

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnie1985, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter van 14 maanden heeft altijd dunne ontlasting. Ze heeft een tijdje echte drolletjes gepoept, maar dat was maar een paar weken. Ze poept nu echte borstvoedingspoep, maar dan met stukjes, dun dus.
    Is dat herkenbaar voor iemand?

    Wij eten altijd volkoren producten. En ze eet voldoende groente en fruit. Ze drinkt alleen kruiden thee, water en af en toe 's ochtends bij het ontbijt een vers sapje (appel of sinaasappel). Ik heb niet het idee dat het erger is nadat ze zo'n vers sapje op heeft.
    En ze krijgt nog zo'n 3 a 4 keer bv op een dag.

    Zou ze haar eten niet goed verteren en dat het daarom zo dun is? Ik dacht namelijk dat het normaal was dat ze drolletjes gaan poepen zodra ze normaal gaan eten.
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de laatste tijd ook vrij dunne luiers. Zit even diep na te denken maar hier soms vastere ontlasting gehad maar nu alweer een tijdje dunnere luiers.
    Hier een soortgelijk eetpatroon alleen momenteel geen bv.
     
  3. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier is het wisselend... Dan weer een tijd drolletjes en dan weer een tijdje dunner. Kan ook niet precies ontdekken waar het nou aan ligt. Ook hier hetzelfde eetpatroon maar dan zonder de BV.
     
  4. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    kindjes krijgen vaak peuterdiarree als ze te weinig vet binnen krijgen..

    Ik zou dus haar roomboter op brood doen, en vlees als je dat geeft bakken in wat (olijf) olie. Qua vezels zit je zo te zien prima, alleen het vruchtensap laxeert wat maar 1 glaasje moet kunnen
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ivm allergieen kan roomboter niet, ook niet bij Linnie.
    Hier wel margarine en olijfolie door haar avondeten.
    Maar ze eet de laatste tijd niet altijd goed en brood is ook wisselend. Over de dag door krijgt ze wel genoeg maar de ene dag beter als de andere.
    Fruit gaat er eigenlijk altijd goed in en hier 1x sap per dag.
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Violetriot: ik dacht ook aan peuterdiarree. Teveel vezels en vocht en te weinig vet. Alleen heeft de dochter van Linnie KMA. Maar er moet wel meer vet bij ja; in de vorm van olie, plantaardige margarine en vlees dan maar!
     
  7. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even zitten lezen over peuterdiarree, had er namelijk nog nooit van gehoord.

    Roomboter kan inderdaad niet vanwege KMA. Inmiddels kan plantaardige margarine gelukkig wel, voorheen reageerde ze zelfs op de sojalecithine, maar dat gaat nu gelukkig wel goed. Ik zag dat dat al een dubbel aantal calorien geeft tov halvarine.

    Vlees eet ze niet super veel van, hooguit een paar stukjes. Ik vond dat niet zo nodig, maar als ik dit lees dan is het misschien wel verstandig om iets meer te geven.

    Olie eet ze wel vrij veel. Ik maak regelmatig groente en aardappels uit de oven, daar zit heel veel olie doorheen.

    Ik heb vorige week trouwens de huisarts gebeld, omdat ze een aantal dagen heel veel poepluiers had, zo'n 5 op een dag. Volgens de assistente kon het geen kwaad zolang ze er zelf geen last van had en ze geen koorts had en voldoende zou drinken.

    Hebben jullie nog meer tips?
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het ook lastig om veel vet te geven. Overigens heeft ze hier 1 flinke poepluier per dag.
    In elk geval flink olie en margarine door het avondeten doen.
    Lust ze vette vis? D. niet erg. Bij de oppas soms een stukje haring.
     
  9. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Avocado
    Amandelpasta/cashewnotenpasta
    Mag ze dat?
     
  10. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We eten regelmatig zalm, dat vind ze erg lekker. Andere vette vis nog niet echt gegeven, daar zal ik eens naar kijken.

    noten pasta krijgt ze regelmatig op brood. avocado is ze gek op! Die eet ze zo heel op. dat ga ik maar wat vaker geven dan.

    en ik denk dat ik toch ook maar ff een afspraak bij de huisarts ga maken. ben toch een beetje onzeker of ze wel voldoende opneemt en aankomt.
     
  11. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Er komen trouwens ook allemaal kiezen en hoektanden door. Daar kunnen ze ook dunne ontlasting van krijgen toch?

    Mijn moeder zei trouwens dat mijn zus en ik ook altijd zulke ontlasting hadden.
     
  12. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Olie werkt natuurlijk ook laxerend, dus ik weet niet of dat nou bedoeld wordt met "vetten" die ze binnen moet krijgen tegen peuterdiarree.

    Misschien kun je nog iets met kokos(bak-)vet, uit de natuurwinkel? In bakken, of ergens wat doorheen smelten? Het is hard bij kamertemperatuur, maar smelt op je vingers, dus bevat volgens mij wel veel onverzadigde vetten.

    Hier een meisje dat juist een paar weken echte drolletjes poept, dat is dus juist normaal als ik jullie zo lees? Het lijkt me zo stevig, ze heeft ook wel een dik buikje, maar poept wel 1x per dag en lijkt er geen last van te hebben. Ik maak me juist altijd zorgen over voldoende vocht...
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Bij peuterdiarree maakt het soort vet niet uit. Het gaat om de verhouding van voedingsstoffen. Sapjes staken en over op melk, water en thee en max. 2 stuks fruit en 1 liter vocht.

    Hier bij kiezen zure luiers, echt heel zuur.

    Als de poep echt brei-achtig blijft, zou je kunnen testen op Coeliakie of een parasiet, maar dan wordt wel achtergebleven in groei.
     
  14. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ik heb trouwens geen idee of de groei achter blijft. Het is alweer 3 maanden geleden dat ze gewogen is.

    Ik vind het trouwens best moeilijk om te weten hoeveel vocht ze binnen krijgt. Ze drinkt nog 3 a 4 keer bij mij. Daarnaast water en thee uit een rietjesbeker.

    De luiers ruiken zoutig, echt zo'n strand lucht.

    Coeliakie heb ik al vaker voorbij zien komen, dat hoop ik niet..
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Zoutig? Dat is geoncentreerde urine, komt door te weinig vocht, maar dat kan ik me bij jou niet voorstellen? Heb je een idee hoeveel melk je dochter binnenkrijgt?
     
  16. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik denk een halve liter. Als ik kijk naar wat ik ongeveer kolf.
    Een hele poos terug maakte ik me wel zorgen dat ze te weinig vocht binnen kreeg, toen had ze een tijdje last van obstipatie.

    Daarnaast neemt ze de hele dag door slokjes water en thee.
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je ook aan een andere allergie gedacht?
    Eerste wat bij me opkomt is inderdaad peuterdiarree, maar ik herinner me dit soort luiers ook wel als er iets gegeten was waar ze toch op reageerden.
     
  18. Bij ons was het over toen we stopten met appelsap en diksap. Je kan gewone roosvicee geven. Het zou samenhangen met een teveel aan fruitsuikers. Mn dochter heeft het twee maanden heel erg gehad en het was dezelfde week over. Gr Michelle
     
  19. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat wilde ik net opperen, hier is het bij het doorkomen van tandjes of kiezen ook altijd dunne poep. Geen idee hoe dat komt overigens.
     
  20. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik zou echt niet weten waar ze dan nog meer allergisch voor kan zijn. We hebben al heel lang geen nieuwe dingen meer geintroduceerd.
    Als ik per ongeluk iets verkeerds at of dronk en zij er dus last van kreeg, resulteerde dat in veel spugen, onrust en groene vieze ontlasting. Daar heeft ze nu geen last van.
     

Deel Deze Pagina