Dreumes altijd dunne ontlasting

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnie1985, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Michelle, roosvicee heb ik eigenlijk nog nooit gegeven, diksap ook amper. Het gaat hier om ongeveer 3 keer per week een beetje verse sinaasappel of appelsap. Maar ik ga daar inderdaad maar even helemaal mee stoppen.

Ratatosk, komt dat niet doordat het speeksel zuurder is? Zoiets begreep ik.. Maar hebben ze dan ook zoveel luiers? Vandaag had ze namelijk ook weer 4 poepluiers.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hebben jullie trouwens tips voor wat ik morgen bij de huisarts kan opperen?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee. Ik zou niet goed weten wat die kan doen.
    Ik denk dat hij met het peuterdiarree-verhaal op de proppen komt, ook omdat ze geen kaas, boter etc. mag. En/of hij laat bloed testen op Coeliakie, maar daar moet dan wel aanleiding voor zijn zoals buikpijn, achterblijven in groei.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    En wat je zei over een parasiet?

5. zogelukkig

Oh ja, het parasieten-verhaal! Die zorgen ook voor brei-achtige ontlasting.
    Met 3 dagen poep-sparen haal je niet alle eruit, voor de dentamoebe fragilis is bijv. een speciale tft-test nodig, maar die is duur en daar zijn huisartsen niet zo scheutig mee.

6. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Mijn zoontje is 26 maanden en heeft nog nooit drolletjes gepoept.
    Hij is begonnen met flinke bv spuitluiers en sinds hij vast voedsel eet, is het standaard een plakkerige brei.
    Kan dat kwaad?

7. zogelukkig

Nee, dat kan geen kwaad. Het was destijds de reden dat wij ook bij de ka terecht kwamen, in combinatie met vreselijke buikpijn, slecht slapen en niks anders willen dan borst (18 -24 maanden). Ook stond hij daardoor stil in groei, een kind van die leeftijd heeft wat meer nodig dan borst.

Hij is binnenstebuiten gekeerd en 2x getest op Coeliakie. Daarna poepte hij ineens helemaal niet meer. Tot hij vorige week nieuwe medicijntjes kreeg. Sindsdien poept hij weer; brei....

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben vanmorgen bij de HA geweest. Ze wilde weten of dl voldoende is gegroeid, maar dat weet ik niet, want het is al 3 maanden geleden dat ze gewogen is. Ze adviseerde om eerst even te gaan wegen bij het cb.

Dunne ontlasting is niet erg, maar 4-6 poepluiers per dag wel. Dat mag zo'n 2 weken duren, daar zitten we nog niet aan, dus we moeten het nog heel even aankijken.

En als de groei niet goed is moeten we sowieso terugkomen. Dan krijgen we een doorverwijzing naar een kinderarts.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh nooit geweten dat ze niet zo lang dunne luiers mogen hebben. Weer wat geleerd :)
    Bij tandjes zijn het hier de hele dag door vieze pampers, ik heb eigenlijk nooit echt geteld maar vier zullen het er zeker wel zijn ja!

Hopelijk gaat het over een paar dagen weer over bij je kleintje.

Deel Deze Pagina