Schoenen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai dames,

Ik hoop dat jullie even mee willen denken met het volgende..
    Ons dochtertje begint haar eerste meters te lopen.
    Ik ben dus aan het kijken naar goede schoenen. Is er iemand bekend met Bunnies? Heb heel leuke gezien namelijk.

Alleen, hoe zit het met die maten?
    Ik vond een tabel op internet waarin stond 12,0-12,7 cm = mt 20
    Maar ik heb van een vriendin Vans gekregen en die zijn mt 19 met 14 cm.
    Komt dus totaal niet overeen met de tabel die ik vind.

Iemand die mij kan helpen? De slofjes die mijn dochtertje nu heeft zijn 12 cm. Kan ik dan mt 20 bestellen?

Dank voor het meedenken!

2. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Ik heb geen antwoord, maar ik lees graag mee. Ik snap er niks van, hoe kunnen die maten zo ver uit elkaar liggen? Onze meid is binnenkort ook toe aan echte schoenen, denk dat ik haar dan naar een winkel meeneem voor advies. Nlu schijnen kinderen zo hard te groeien dat ze binnen een jaar 3 verschillende schoenmaten kunnen hebben, dus ik kan maar beter een schoenenwinkel vinden waar we vaak terecht kunnen! En die redelijke geprijsde, goede schoenen heeft. Ook fijn voor de bankrekening 😆

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja en ik vind goede schoenen heel belangrijk, maar ik wil er ook geen €60/€70 aan uitgeven....

Misschien moet ik van de week toch even naar een winkel om te kijken naar haar schoenmaat..

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    zeker passen in de winkel! schoenen zijn zo ontzettend belangrijk voor kinderen en alle voetjes zijn anders!
    mijn zoontje begon met shoes me en moest om de 3 maanden nieuwe schoenen toen hij begon met lopen zo snel groeide zn voeten

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zeker die eerste schoentjes moet je in de winkel passen, met advies van iemand die er iets van kent. Het gaat namelijk niet alleen om de lengte van de voeten, maar ook de breedte, en om de hoogte van de wreef. Dat zou ik echt nooit op internet doen.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij doen passen in de winkel en dan zelfde schoenen veel goedkoper online bestellen. Ik ga geen 80 euro betalen in de winkel als je ze online voor 30 kunt krijgen.
    Maar ik zou niet uitgaan van tabellen die online staan. Het is altijd beter om ze te passen en te kijken hoe je kindje erop loopt.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb gisteren der voeten laten opmeten in een schoenenzaak.
    Wilde zeker weten dat ik de goede maat kocht.

Nu is dat maar goed ook ;) C heeft erg brede voeten met een hoge wreef en de meeste schoenen paste ze hierdoor niet.
    Ben uiteindelijk wel geslaagd maar het koste veel tijd en veel inhoud van me portemonnee :p

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Precies dit;) zo doen wij het ook!

9. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Altijd naar de winkel gaan om de voetjes op te meten. Je kan wel Bennies willen maar als deze niet goed zitten zou ik die dus niet kopen.

10. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    hoe oud kinderen ook zijn, schoenen moet je altijd passen de ene valt groter en de andere kleiner..
    de vans zijn makkelijk te verklaren, dat is namelijk een amerikaans merk dus die maten liggen zwz anders:)

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou echt in een winkel gaan passen en kopen. Online kopen kan toch anders vallen. Bij eerste schoentjes is het ook heel belangrijk dat er een flexibele zool onder zit.

12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij nemen onze zoon elke maand even mee naar de Van Haren. Dan meten wij zijn voet even op om te zien of zijn schoenen nog goed zitten. Zo niet, of komt hij in de buurt van de volgende maat, dan zoeken wij weer een nieuw paar uit.

Hoewel ik de meeste kleding in de uitverkoop haal doe ik dit meestal niet met schoenen. Het is lastig inschatten in welk seizoen ze welke maat hebben. Ik probeer als ik een maandje heb een aanbieding te pakken maar meestal lukt dat niet.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113

Lengte voet plus 1 cm voor de groei. Dit vond ik op internet met milimeters dus net wat nauwkeuriger.

Kinderstappers Maattabel

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb leren slofjes gehad tot hij een maand ofzo goed los liep. En toen toch naar goede schoenenwinkel om te meten en passen. Hebben nu het tweede paar Shoesme. Doet erg au aan de portemonnee, niet gedacht zoveel uit te gaan geven voor schoenen voor paar maanden... Maar goed, in eerste instantie bij goedkopere schoenenwinkels geweest, maar daar hadden ze geen schoenen met flexibele zool of het meten ging niet echt goed. Internet vind ik nog te spannend, omdat hij nu nog niet kan zeggen als het niet goed zit. En de maten per merk verschillen te erg. We hebben wel voetproblemen in de familie, wil dat toch niet veroorzaken door nu te hard te willen besparen. Zie wel verschil in lopen op die flexibele zolen of andere kindjes die al heel jong stugge zware schoenen hebben... Ik koop kleding van MP en luiers in aanbieding en dan budget voor goede schoenen. Als hij straks ouder is en kan zeggen of een schoen prettig zit of niet, ga ik wel weer goedkopere winkels proberen ;)

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier loopt ons zoontje nu een week of 3/4. Zijn voetjes zijn in die tijd echt ENORM gegroeid. Of misschien worden ze wat platter ivm lopen. Ik weet dat zeker omdat hij tegelijkertijd nieuwe Slofjes kreeg die veel te groot nog waren. En nu opeens passen.

De schoenenwinkel hier zegt dat ze sowieso 8 weken goed moeten lopen voordat je schoentjes moet kopen.

We hebben hier dan ook gevoerde leren Slofjes nu, zonder harde zool dan. Daar stapt ie ook mee door de Albert Heijn.

Over 2/3 weken gaan we voor schoentjes kijken. Ik vind 60,- ook heel erg duur, maar ik heb bijv een tweedehands winterjasje gekocht zodat ik er meer geld voor overhoud

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ben toch maar naar Schuurman Schoenen gegaan.
    Leuke schoenen maat 20 uitgezocht :)

Bedankt voor het meedenken!

17. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier een dochter met bunnies. Erg fijne schoenen. Wel de schoenmaat op laten meten. En wat handig is aan deze schoenen is dat er een zooltje in zit met teentjes erop getekend. Wanneer ze daar overheen komen zijn ze te klein.

Deel Deze Pagina