Wie herkent dit (uitslag)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elines, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ons meisje heeft sinds een week uitslag. De eerste dagen dacht ik aan acne omdat het echt bultjes waren, hoewel ik haar daar best oud voor vind (nu 8 weken). Alleen sinds een aantal dagen zijn het meer vlekken geworden en lijkt ze er echt jeuk aan te hebben omdat ze de hele tijd met haar vuistjes erlangs gaat. Net smeerde ik wat bepanthen erop en ze lag meteen doodstil en ging glimlachen, net alsof dat heel fijn voelde. Het zit vooral op haar wangen en kin maar ook in nek/hals, boven op hoofd en ik zie ook kleine bultjes op haar handjes en een miniplekje op borst en in haar elleboog.
    Gister heeft ze bijna niet geslapen en heel veel gehuild (maar kan ook toeval zijn natuurlijk).
    Ik kan pas vrijdagochtend bij de ha terecht.
    Ze krijgt zantac maar daar zie ik in de bijsluiter niks staan over uitslag.
    Ik zal ff een foto toevoegen

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
  3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
  4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Begon het met kleine vlekjes wat bultjes werden??

Heeft ze koorts of is het alleen echt jeuk?

5. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn dochtertje heeft dit ook. Vooral als ze net gedronken heeft wordt het vurig rood. Ben vorige week nog even naar de huisarts geweest, omdat wij bang waren dat het misschien eczeem zou zijn. Maar bij onze dochter is het baby acne. Als ze een week of 10 is zou het over moeten zijn. Zie het nu ook wel minder worden. We mochten het af en toe insmeren met Bepanthen en verder met rust laten. Het zit ook vooral op de wangen, oren, schedeltje en een klein beetje op de borst.

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik vind het ook op babyacne lijken in het gezichtje alleen zie ik er nog geen witte kopjes op. Het kan ook warmte uitslag zijn dat zie je vaker in de nek en hals omdat dat een broeierige plek is. Heb het zelf al gegoogled omdat mijn dochter dit ook had. Zij was toen 3 weken en met 2 weken was het vanzelf weer weg.
    Heb er ook wel eens wat opgesmeerd maar de huisarts zei dat je er beter niks op kunt smeren.

Deze foto haalde ik van internet en dat lijkt er best wel op toch?

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier had ze dat ook rond 8 weken ze bleek ontzettend allergisch voor Zwitsal en aanverwante producten... hier toen de eerste paar maanden balneum extra vettend gebruikt zowel voor in het badje als de wasgel als de zalf... Werkte goed maar niet voldoende.

Toen nog niet geparfumeerde doekjes gebruiken.

En uiteindelijk ons laatste redmiddel voor hormoonzalf was natuur spenen gebruiken zonder siliconen. Pas toen ging de uitslag compleet weg. Deze spenen zijn geel van kleur...

Vaseline en bepathen werd het bij ons erger van trouwens...

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

O ja dat kan van Zwitsal, was hier ook. heb je die soms, zwirsal op het wangetje?

10. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    nee, ik kan zelf niet tegen zwitsal dus hier geen producten van zwitsal ;)

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wat gebruik je dan wel?

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    #12 Elines, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    Dit gebruik ik: Beebie Wasjel Webwinkel
    Zit overigens wel een lekker geurtje aan dus er zit wel parfum in. Morgen maar even met sebamed wassen, kijken hoe dat gaat.

edit: ik lees net dat het geurtje komt van de olieën die erin zitten. Deze producten worden via allergiewinkel.nl verkocht dus zal het wel meevallen..:(

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Olie kan onze meid echt niet tegen dus dat zou het kunnen zijn... En anders hoop ik voor je en je kindje dat het snel weggaat! Zo sneu :(...

Deel Deze Pagina