3 maanden en ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Jeetje, dat is best wel ff wennen hoor. Zoals ik al eerder schreef heeft mijn ventje van iets ouder dan 3 maanden koorts.... maar tjeempie.... wat is hij zielig zeg:(
    Ik heb dit nooit meegemaakt met mijn dochter. Die heeft zowiezo als baby nooit koorst gehad. Toevallig had ze vorige week 40 graden koorst (heerst het;)?) en zij is nog vrolijk en hoor je eigenlijk niet piepen... Ik was er al bang voor dat broer zou aangestoken worden, en ja hoor. Maar hij is zo sneu. Slaapt echt de hele dag. En als hij wakker is, hangt hij graag bij ons, of huilt zo ontzettend zielig... Hij voelt zich overduidelijk heel rot. Heeft ook last van veel snot en moet ook hoesten.
    Ik begon me vanochtend ook zorgen te maken omdat hij naar mijn gevoel slechter drinkt... dus ik had even afgekolfd om mijn borsten te ontlasten, maar toen hij wakker werd, kon ik alles er in gieten:)

Maar even wat vraagjes.... Hoe lang mag een baby koorts hebben?
    Ik heb hem gister en vandaag 2 keer panadol gegeven... (nu las ik dat je niet langer dan 2 dagen mag gebruiken) mag ik morgen dan echt niets meer geven? Is het normaal dat ze zooooo veel slapen?

Gekke vragen misschien, maar ik heb nog nooit te maken gehad met een zieke baby.... Is natuurlijk ook wel een geluk, maar voel me nu net alsof ik voor het eerst moeder ben... Hahaha.

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje is ook vaak ziek geweest toen hij nog zo klein was. Als hij zich echt heel rot voelde ging hij heel zielig kreunen en jammeren. En ook al is het helemaal geen slaper, als hij ziek was sliep hij heel erg veel.
    Wat betreft de paracetamol ben ik niet heel moeilijk. Als hij zich ziek voelt krijgt hij paracetamol, soms ook wel een paar dagen achter mekaar. Na zijn geboorte lag hij in het ziekenhuis en ook daar heeft hij een week paracetamol gehad (ze hadden te hard getrokken met de pomp en daar had hij pijn van waarschijnlijk). Dat was geen probleem volgens de artsen dus volgens mij kun je morgen gewoon weer paracetamol geven hoor. Als hij morgen nog koorts heeft zou ik wel even de dokter bellen want hij is nog wel heel klein om koorts te hebben en ze kunnen je dan in ieder geval advies geven en als zij het nodig vinden dat je langs komt hoor je het vanzelf.

Sterkte ermee!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als hij naar jou idee langer dan 2 dagen paracetamol nodig heeft, is het eigenlijk tijd om naar de huisarts te gaan.. Dan kan die even 'meekijken' als het ware...

Dat ze zoveel slapen is wel normaal. Slaap is het beste medicijn. Ziekzijn vergt ook gewoon erg veel van de energie -jong of oud..

sterkte.. ons meisje is net weer opgeknapt. Had gelukkig geen koorts (mocht ook officieel nog niet - huisarts had al gewaarschuwd, onder de 3 maanden moet je met koorts onmiddellijk naar de huisarts, die je dan weer doorstuurt naar het ziekenhuis..-dat was hier in elk geval)

sterkte in elk geval.. sneu zo'n heel kleintje wat zo beroerd is!

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Nou vandaag ben ik dus bij de HA geweest, en hij vertrouwde het niet dus heeft me meteen doorgestuurd naar de eerste hulp, omdat hij nog zo dicht op die 3 maanden grens zat.
    Daar is hij helemaal nagekeken door de kinderarts, en zei dat ik het lijkt op het RS-virus, goed in de gaten houden, en ik mag de hele weer nog paracetamol gebruiken mocht ik dat willen bij hem.... En als ik het niet vertrouw, onmiddelijk bellen!

Ik heb nu wel het gevoel dat het goed komt

Deel Deze Pagina