Mijn zoontje van 4,5 week heeft een grote zuigbehoefte. Ik heb nu de difrax,nubby,bibi en kruidvat fospeen geprobeerd maar op de een of andere manier wil hij ze niet. Nu is het geen punt om even met de pink te helpen maar ik kan moeilijk de hele dag/nacht mijn pink in zijn mond houden. Heeft iemand een tip misschien welke speen nog zou kunnen werken? Of is het een kwestie van wennen? Groetjes
misschien een knuffeltje met zo'n mutsje er op ?? Mijn zoontje knabbelt graag aan een puntje van zn knuffel.
hier was het ook een kwestie van wennen... Wij hadden 2 soorten in huis, Bibi en Difrax. Difrax beviel bij de oudste heel goed, dus vandaar dat wij die hadden. Maar in de dozen zaten her en der nog bibi's. Het was hier sowieso een kwestie van: De ene keer wel en de andere keer niet en van het speentje even tegenhouden. Verder wilde ze indertijd bij papa alleen de pink en bij mama niet de pink, (door de paar dagen borstvoeding misschien?) maar later wel eerder bij mij de speen... Langzaamaan ontdekte we dat ze de bibi speen meestal prettiger leek te vinden, vooral vanwege het schildje, bij de difrax zoog ze haar lipje er onder en dat ging bij de bibi niet. Die hield ze dus beter in. Ik had het niet verwacht, maar nu hebben we dus best een spenenkind, terwijl ze eerst lange tijd weigerde. Maar dat pinken vond ik ook niet zo handig..
en hier verschillende spenen geprobeerd maar is het me nooit gelukt en pakte ze na 1,5 maand ongeveer haar duim. dus wie weet doet je kindje dat binnenkort.
Hetzelfde hier, bibi pakte die soms. M'n zoontje heeft nu sinds een ruime week z'n duim en vingers in de mond. Alleen tijdens poepen wil die m'n pink nog. Je kunt proberen hand je de mond te brengen kijken of ze hem snapt. Heb ik hier ook gedaan na 2 maand. Want ik wou eerst niet dat die z'n duim pakte maar de speen (makkelijker af te leren). Maarja m'n pink is toch veel lekkerder! En nu z'n eigen vingers... Xx
Ik zou Avent of Dodie/Mam proberen. Mijn beide jongens pakken alleen deze merken vanaf de geboorte. Merken als Bibi kunnen ze niet inhouden. Dit komt om de vorm van de speen verschillend is.
hier pakt ze ook alleen de avent. en heb er al veel geprobeerd. maar dan ook maar heel af en toe hoor. ze houd niet zo van de speen. ze ligt liever bij mama als ze zuigbehoefte heeft
Dan ga ik morgen eens op zoek naar avent. Is dat een speciaal type of is er maar 1 type. Die dodie/mam ken ik niet, heeft een prenatal dat in het assortiment ?
avent heeft eigenlijk twee types een voor gevoelige huid daar zitte aan de zijkant ook gaten in dat is het enige verschil voor de rest zijn ze hetzelfde
Hier pakten ze alleen nuby. Je zag het schildje ook helemaal mee veren als ze op haar speentje aan het zuigen was.
Ik zou ook eens avent proberen. Maar hier hebben we ook weken een speen gebruikt, maar kon hij 'm zelf niet goed inhouden. Na korte tijd viel ie weer uit. Dus elke keer er weer in doen... Wat hier ook hielp, is niet de speen (difrax) van -2 tot +2 maand gebruiken, maar die van 0-6 maand. Die is wat groter. Dus een iets grotere helpt misschien ook?
Heb net de Avent speen gehaald dus ben erg benieuwd wat hij daar van vindt. De nuby heb ik ook al geprobeerd maar dat werd hem al helemaal niet. Nu hopen dat mijn pink binnenkort overbodig is...
Hier geen enkele speen, Irem wilde gewoon geen plastic. Ach ik ben blij toe, inmiddels wil ze mijn vinger ook niet meer en hoef ik haar dus straks ook van de speen af te laten wennen. Duimen doet ze overigens ook niet.
Hier bij mijn dochter nooit de speen af hoeven leren. Ze liet hem zelf weg met 8 maanden door tandjes. Daarna had ik hem wel weer kunnen geven om haar in slaap te laten vallen, maar in mijn ogen was ze oud genoeg om het niet te doen. Heb ze gelijk weggegooidd en ze was ze direct vergeten.