Mijn dochtertje moet over 3 weken voor haar 11 mnd prikken, maar ik vrees toch wel een beetje voor een klein drama. Met 2, 3, 4 mnd was het al geen pretje. En dan bedoel ik niet de bijwerkingen, want die vielen erg mee. Het gaat me om het prikken zelf, de vorige keren werd ze witheet van woede en krijste ze het hele cb bij elkaar. Vooral omdat het 2 prikken zijn, van de eerste schrikt ze nog een beetje maar van de tweede wordt ze echt boos... Heel boos.. Toen ze zo klein was legde ik haar altijd op het matje op de tafel en pakte ik haar gelijk op na de prikken. Maar noway dat ze nu nog braaf op haar rug blijft liggen dus ik zal haar zelf vast moeten houden. Iemand tips over hoe je dat het beste kan doen? Eigenlijk heb ik haar liever niet zelf vast zodat ze ook niet kan denken dat ik degene ben die de prikken geeft, maar dat ze erna echt bij komt als troost en ze ook zo snel mogelijk weer rustig wordt. Maar ik zie niet echt hoe dat zou moeten dus graag tips!
Meestal hou je ze op schoot en pak je haar kruislings vast. Linkerarm om haar armen en romp, rechterhand haar been bij de knie. En prikken ze aan de andere kant dan andersom. Ik denk dat ze maar heel even boos op je is. Geef ze maar lekker veel knuffels. Veel succes.
Ik nam een vriendin mee, die was de klos. En daarna pakte ik hem op en trooste hem, en het was gelijk over, hahaha!
Op schoot en dan afleiden (liedje zingen, over iets praten waar ze naar kijkt), mijn dochter kreeg amper kans de prikjes te zien!
Flesje drinken mee nemen? Mijn zoontje moest vorige week bloedprikken, en zodra hij geprikt werd fles erin en hij was stil. Dus met de vaccinaties ga ik dat de volgende keer ook doen.
Ik maak altijd flesje melk klaar en kleine heeft nooit langer dan 10sec gehuild Ik ben er nu ook even vanaf tot 11mnd... nu al geen zin in... Sterkte!
Als ik je een tip mag geven, vragen om de 2 prikken tegelijkertijd te geven, dat scheelt een hoop! Gewoon je meisje bij je op schoot nemen, het huilen hoort er nou eenmaal bij en daar zal niemand je op aan kijken. Na de prikken lekker knuffelen en wat lekkers geven, zijn ze zo weer vergeten! Succes!
Hier leg ik haar altijd even aan, dan is ze binnen 2 seconden stil. Maar huilen en kwaad worden hoort er echt bij. Gewoon troosten hoe je normaal doet (bijv. oppakken, knuffelen, liedje zingen). Hier moet ze volgende week... zie er ook tegenop.
Gewoon op schoot nemen en niet te dramatisch over doen, grote kan dat ze dit dus aanvoelt en daarom zo reageert.
Hier afgelopen dinsdag die prikjes gehad. Zag er ook wel een klein beetje tegenop. De vorige prikjes was even brullen en klaar. Ook naderhand weinig last van. Maar omdat ze nu toch wat groter is dacht ik dat ze de prikjes erger zou vinden. Maar het viel allemaal reuze mee. Heb haar op schoot genomen en ze heeft even gebruld maar daarna was het ook wel over. Ook nergens last meer van gehad. Dus niet te druk over maken, ze brullen wel even of worden boos maar dat gaat ook vanzelf wel weer over.
Je kan er ook 1 laten vervallen, ze heeft al genoeg afweerstoffen en krijgt met een jaar alweer toch, dan ik ze misschien makkelijk met n koekje te troosten Bij mn jongens heb ik er ook 1 laten vallen.
Waarschijnlijk krijgt ze nu de booster, die is niet handig om te laten vervallen. @TS, je kunt er ook voor kiezen om 1 prik per keer te laten zetten. Hier heeft ze nog maar 1 vaccinatie gehad dus we hebben er nog wat te gaan. Hier legde ik haar gelijk even aan en was ze gelijk stil.
Tip 1; zelf ontspannen en rustig blijven! Jij rustig,kleine ook. En dat ze schrikken en even huilen/krijsen is echt niet erg, ze mogen best laten horen dat het zeer doet/ onverwachts kwam. Ondertussen je kleine afleiden met een speeltje oid.
Gewoon op schoot houden en verder geen drama van maken, het zijn maar 2 prikjes en ze zijn het zo weer vergeten. Mijn jongste was heel stoer, die huilde niet eens na de eerste prik! *trooooooooooots* Na de 2e heel even maar toen we de kamer uitliepen was ze alweer stil.