Dreumes bezighouden in auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    jaja, vakantie tijd komt eraan! we gaan zo´n 3uurtjes met de auto, onze dochter is bijna 16 maanden dan en een enorm onrustige wiebelkont die t liefst de hele dag buitenspeelt.

dus.... 3 uur stilzitten in de gordels is niet leuk! en dan meldt ze dan ook. een dutje van een goed half uur-uurtje gaat wel lukken misschien (afwachten) maar verder.... liedjes zingen doen we al, maar dan zit ze me echt aan te kijken van : mam, leuk voor jou, voor mij hoeft t niet zo...;)

iemand nog tips/ speeltjes? we kijken natuurlijk wel of we koetjes zien (boeh!) of schaapjes (beh!) maar op de autobahn hopen we ze niet tegente komen...

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Kleine cadeautjes inpakken die ze dan tijdens de rit uit mag pakken en waar ze dan natuurlijk ook gelijk mee kan spelen.

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    En als je dan cadeautjes koopt zo'n klein magisch tekenbord. Is hier echt een succes!!! Heb ik nu zelfs standaard in haar tas zitten. Als we weg gaan kan ze lekker tekenen. Of ik teken iets bijv poes zij raad dan wat het is (doet poesje na) en kleurt het dan in. Echt een uitvinding!

O je hebt hele grote maar ik heb zo'n kleintje gekocht. Handig voor in je tas ;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als we lang in de auto zitten en dochter trekt het niet meer dan zetten we dvdtje aan. Pas één keer nodig geweest..;)

Wij pakken ook kleine kadootjes in maar wij gaan vliegen..

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Abo. Dit staat ons nog te wachten. En schoonfamilie plus veel vrienden wonen op minimaal anderhalf uur rijden.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heel flauw misschien, maar ik moest gelijk aan de reclame van de anwb denken

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    magisch tekenbordje inderdaad :)

verder is papa's horloge ook altijd héél interessant
    kartonnen boekjes met kindjes erin/baby's of dieren

liedjes cd

tja als je dat vertrouwd: wat te eten ;) / drinken natuurlijk.

muziek speeltje voor op het raam

mini - xylofoontje (herry maken is altijd leuk)

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Onze zoon is ook geen stilzitter dus als ie het echt niet meer trekt gaan wij altijd even de auto uit. Even stoppen bij een benzinepomp zodat ie uit de situatie gehaald word en even wat energie kwijt kan.

Qua speelgoed doen boekjes het hier altijd erg goed en ik zorg eigenlijk altijd dat ik een kleinigheidje haal. Iets nieuws is natuurlijk reuze interessant.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een klein speelgoedlaptopje in de auto liggen, Simone vindt het prachtig. Verder wat boekjes, een speelgoedeendje van 1 euro dat geluid en licht heeft en af en toe wat eten en drinken, en dan houdt ze het aardig vol.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    een ballon :D

ik heb zo'n kinder mini laptop ( van hema geloo fik) met dierengeluidjes/vormen/kleuren/getallen...en dan een soort nepscherm met verlichting enz...kan hij ook echt lang mee spelen

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij zijn vorig jaar december met onze zoon van toen 18maanden vanuit oostenrijk naar huis gereden (14 uur overgedaan). De planning was met het vliegtuig te gaan maar mijn schoonvader moest onverwachts naar het ziekenhuis in nederland en had dus geen vlucht op dat moment en kon ook niet blijven. Ik had echt een DRAMA verwacht aangezien Tycho geen stilziiter is en alleen maar wil lopen en bewegen. Maar tot mijn verbazing ging het supergoed! Ik had drinken en eten meegenomen en speelgoed als boekjes/dingen met geluid en wat nieuwe dingetjes. Hij heeft zn gewone tijd geslapen (middag en avond) en we hebben hem geen een keer gehoord. We zijn wel wat vaker gestopt als normaal zodat hij en wij onze benen konden strekken en even lekker heen en weer konden rennen. Ik gaf hem elke keer een speeltje en liet hem daar mee rotzooien en spelen en als hij het zat was kreeg hij wat nieuws om mee te spelen.

Nou als mijn dreumes 14 uur in de auto kan zitten zonder het zat te worden gaat het jullie ook wel lukken ;) Succes! x

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb al heel wat opgeschreven, thanx!
    een ritje van een uur/anderhalf uur is al een opgave, en even eruit is idd altijd goed, we lassen extra pauzes is, en ik haal zo'n tekenbordje een laptopje is ook een idee, ze vind die van ons erg interessant

Deel Deze Pagina