onze dochter van 10 maanden krijgt nog 3 flessen 2 van 200ml en 1 van 165ml Toen ik gisteren in de winkel stond kocht ik nutrilon nummer 3 daar staat op 2-3 flessen tot 12 maanden daarna ga je over op nummer 4 en daar staat op 1 fles van 100ml en 1 van 165ml is dat niet een groot verschil met wat ze nu krijgt ? Of moet ik nu ook een beetje gaan minderen ?
Ik ben al nooit overgegaan op 3, laat staan 4. Toen ze een jaar was alleen nog maar een fles voor het slapen en dat was het. Rest gewoon uit een beker, gewone melk.
Aaah oké vind het ook zoiets raars dat het cb zegt dat je de avond fles (dus voordat ze naar bed gaat)als eerste laat vervallen maar het lijkt mij juist de ochtend fles toch ?!
Ik heb het daar niet eens met cb over gehad eigenlijk. Ze krijgt nu nog steeds voor het slapen wat te drinken. Ik vond die fles met een jaar verder niet meer nodig.
Ik heb een jaar bv gegeven en daarna bekertje melk bij ontbijt en lunch en yoghurt voor toe. Lijkt mij wel logisch om die avondfles eerst te laten vallen.
Ik heb alleen 1 en 2 gegeven. Met een jaar over op gewone melk. Hij krijgt nu nog 2x ca. 150 ml, maar niet zo precies meer, want ik schenk gewoon en meet niet. Ik geef het bij zijn ontbijt en nog wel voor het slapen gaan. Hoort hier gewoon bij het bedritueel. Anderen geven bv een bekertje bij de ontbijt en lunch of bij een tussendoortje.
Met een jaar kreeg hij hier 's morgens en 's avonds nog een fles melk van 150cc volle melk. Nummer 1&2 gegeven, maar geen 3 en al helemaal geen 4 meer, is helemaal niet nodig, gewoon volle melk is vanaf 1 jaar prima. Toen de avondfles er met 14 maanden af ging kreeg hij tussen de middag melk uit z'n rietjesbeker. De fles in de ochtend ging er met 17 maanden af (hij sliep na dat flesje altijd nog een poosje verder).
Ik blijf bij 2 en puzzel met mijn kind uit welke voeding eraf gaat. Ik merk dat het hem niks uitmaakt wat hij te drinken krijgt
Drinkt ze al af en toe een slokje melk? Je zou uiteindelijk haar bij de lunch bijv een half flesje voeding kunnen aanbieden en daarna een half flesje melk. Hier gaat gewone melk er ook prima in, dus vanaf volgende week krijgt hij een beker/rietjesbeker gewone melk. Rond de 11 maanden vervang ik de voeding in zijn pap door gewone melk en met 12 maanden krijgt hij een flesje thee als afsluiting van de dag...hij laat tegenwoordig toch al de helft van zijn laatste fles staan. Je hoeft niet over te stappen naar opvolgmelk. Na 1 jaar mag je ook gewone melk aanbieden ipv voeding...het is maar net wat werkt voor jou en je kindje.
Hier een van een jaar en ze draait nog op friso 3 twee flessen per dag en ookal is dat wrllicht niet nodig, die houden we er nog even in. Vandaag eindelijk dr enthousiasme voor ander drinken gevonden, niet in de hoek dat ik wilde (perzik yoghurtdrink) maar t maakte het drinken uit dr difrax beker (met neusuitsparing) wel tot een top ervaring. Ookal was t maar 30ml, paar uur later de tweede ronde half volle melk die was een stuk lastiger want vloeibaarder maar t enthousiasme is begonnen voor die beker, en het nemen van slokken is nog wat oefening maar ze deinst niet meer terug wanneer de vloeistof dr lippen raakt, wat eerst wel was. Dus van de week eens kijken of karnemelk wat is, lijkt me een beter alternatief dan yoghurtdrink. Ben niet fel tegen suiker, ze mag van alles proeven en eten maar als ik t kan ontwijken in de overbodige dingen doe ik dat graag.