Wat is dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#1 Rietje88, 29 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2016
    Mijn zoon heeft een bultje naast zijn oog. Het lijkt op een grote muggenbult. Maar nu komt er ook helder vocht uit. De plek zelf is een mm of 6. Als het nodig is kan ik even een foto maken.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,4 KB
      Weergaven:
      15
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Begin van de waterpokken? dochter had bij haar neus een plekje met een bultje met vocht. Volgende dag zat ze onder de waterpokken.

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ja lijkt heel erg op waterpokken

4. Rietje88

Oh, ik hoop het niet. Wat moet ik doen als het waterpokken zijn? Hij is nog vrolijk en drinkt goed. Net ontvlamde (temperatuur) hij even maar dat is nu weer weg. Kan het nog kwaad bij een kind van 6 maanden?

Ik heb ze trouwens zelf waarschijnlijk nog niet gehad....

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen

Onze jongste zoon was 7 maanden toen hij ze heeft gehad. Hij was er wel ziek van, maar dronk goed dus wij hebben de huisarts niet gebeld. Na een dag of 3 knapte hij op. Het vervelende is dat kinderen onder de 1 jaar nog een keer waterpokken kunnen krijgen.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Lijkt idd erg op waterpokken.
    Verschilt erg per kind hoeveel last ze er van hebben. Bij veel ongemak door koorts kan je een paracetamol geven. Maar bij koorts en verder gaat het best aardig, zou ik de koorts zijn werk laten doen.

Verder, mochten het echt waterpokken zijn:
    In een washandje havermoutvlokken doen. Dicht binden met elastiekje en dan in bad je kindje er mee wassen en af en toe in het water uitwringen. Komt dan melkachtig vocht uit.
    Klinkt idioot, maar is een oud-Hollands 'recept' en helpt de blaasjes snel indrogen en de jeuk tegen te gaan.

Wel sneu al waterpokken met 6 mnd, beterschap!

7. Rietje88

Vandaag nog geen verdere plekken ontdekt. Na hoeveel tijd zou ik ervan uit kunnen gaan dat het vals alarm is? Ik wil graag bij een zwangere vriendin langs. Maar niet als dat betekend dat er kans is dat ik het bij mij draag.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ons meisje heeft met 5 maanden de wp gehad maar dat zag er heel anders uit eigenlijk.
    Begon ook heel klassiek met rode stipjes op de romp en dit werd steeds erger.
    Anders eens langs de huisarts?

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Nou ik vind het er toch echt als een waterpok uitzien. Roodvlekje met een vochtblaasje. En sommige pokken kunnen best groot zijn en sommige zijn heel klein.
    Tja, ik zou met je zwangere vriendin geen risico nemen. Het komt soms voor dat kinderen maar heel weinig waterpokken hebben. Hoewel het meestal met 1 plekje begint en daarna snel uitbreidt. Ik heb zelf als kind maar 1 pok gehad, boven mijn oog. Heb daar nog een littekentje zitten. En voor de rest niks.

Tijdens mijn laatste zwangerschap kreeg mijn jongste dochter waterpokken. En omdat ik er maar 1 heb gehad, wist ik niet zeker of ik toch antistoffen had. Daarna even bloedprikken en was gelukkig in orde.
    Je zou anders even bij je vriendin kunnen checken of ze ooit waterpokken heeft gehad en wat ze zelf vindt.

En anders idd gewoon even ha laten kijken.

10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    De een krijgt heel veel kleine pokjes en de ander weinig grote. Onze dochter kreeg welgeteld 6 pokken in haar gezicht en verder niets. Onze zoon kreeg er een heleboel! en allemaal kleintjes...

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze dochter heeft ook altijd vocht uit de muggenbulten en zien er dan ook zo uit ongeveer. Dat kan het dus ook nog zijn (geen ervaring met waterpokken overigens)

12. Rietje88

Oh dus het kan gewoon van een mug zijn. Ik denk dat dat het wel is. Hij oogt en voelt niet ziek. En ik heb er ineens ook weer een stel muggenbulten bij. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar het herstelt ook als een muggenbult. Is het een soort van lichte allergie dan voor muggen? Ik vind de plekken die hij van beten krijgt meestal best groot.

13. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als het waterpokken zijn worden het er langzaam meer. Trekt als een golf over het lichaam. Hoewel sommige kindjes maar heel weinig plekjes krijgen. Mijn kindje had het met 4 maanden en zat helemaal onder. Is niet erg.
    Als ze het heel erg krijgen onder 1 jaar dan krijgen ze het vaak niet meer. Maar kan altijd.
    Idd havermout en kidsclin

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als het nu nog steeds 1 bultje is zijn het echt geen waterpokken :).
    Muggenbultjes kunnen er heel raar uitzien bij die kleintjes. Onze dochter had er een paar weken terug op vakantie een paar, dat werden echt een soort puistjes, beetje hetzelfde als op je foto. Blaasjes erop. Zitten nu nog steeds rode bultjes waar ze geprikt is.

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb ook het idee dat onze dochter een soort allergie voor muggenbulten heeft maar aan de andere kant heb je nu volgens mij ook gewoon muggen die flinke rotbulten achter laten. Bij dl komt er altijd vocht uit en komt er daarna ook echt een korstje op. Hopelijk is de kleine er snel vanaf!

Deel Deze Pagina