Dreumes bijt iedereen... tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunshineS1976, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zoontje bijt constant. Word er gek van. Ik zit onder de blauwe plekken en vooral zn zusje moet het ontgelden. Zelfs tot bloedens toe. Kan ze geen seconde uit t oog verliezen als ze met elkaar spelen.
    Ik haal m ntl meteen weg als ik t zie, verhef mn stem zeg duidelijk dat hij niet mag bijten en zet m even in de hoek.
    Hij gaat dan heel dramatisch zitten snikken. Lijkt alsof hij me wel begrijpt maar bijten blijft. Hij is 15 maanden trouwens. Heb m ook wel eens terug gebeten zomaar zacht maar voelbaar maar dat deed verder ook niets. Iemand nog tips? Het is echt niet leuk zo.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    In de hoek zetten heeft denk ik met 15 maanden geen effect.
    Denk dat het enige wat zou kunnen helpen is hem voor zijn. Dus echt op het moment dat hij wil gaan bijten hem vastpakken en streng nee zeggen.
    Doet hij het uit frustratie, is hij boos als hij bijt of doet hij het omdat hij het leuk vindt?

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Blijven herhalen dat het niet mag. Hier was de jongste ook een frequent bijter, ... wetende dat het niet met opzet was waren we er zelf bij om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Ik heb altijd het idee gehad dat het kwam omdat hij zijn zus wilde volgen in alles en vooral gefrustreerd was als hij niet mee kon komen of zich verbaal onvoldoende kon uitdrukken. Toen hij zo een jaar of 2,5/ 3 was stopte het. Hij kon namelijk plots veel dingen zelf en ook was hij goed verstaanbaar voor anderen.

Geduld is mijn advies, en vooralsnog proberen het niet te laten gebeuren door in de buurt te blijven, vervelend is het wel. Weet er alles van...

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Mijn zoontje beet rond die leeftijd ook heel erg, ik heb ook van alles geprobeerd, in de hoek zetten, terugbijten, boos worden, niets hielp. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het uit verveling is dat hij dit deed. Nu ben ik heel vaak buiten met hem zodat hij zijn energie kwijt kan, als het een regenachtige dag is merk ik het meteen, dan bijt hij weer als hij gefrustreerd wordt.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn zoontje beet op die leeftijd ook, waarom weten we niet, een fase misschien geen idee, en het was alleen zijn zusje heel zelden en op het kdv 1 kindje continu, tot het kind een keer hard terug beet.... daarna heeft hij het nooit meer gedaan,

onze dochter beet mensen uit frustratie, ze kon zelf niet goed praten,wanneer ze vaak moest herhalen omdat mensen haar niet snapten of dat ze een woord verkeerd zij en mensen daarom lachten raakte ze gefrustreerd en beet ze van zich af.

denk dat ingrijpen op het moment zelf en "volhouden"dat het niet mag en daar geduld in hebben het beste is momenteel.

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje bijt ook en tot bloedens aan toe.
    Hier is het uit frustratie omdat we hem niet begrijpen en dan wordt hij echt woest en pakt de eerste persoon die in de buurt staat en bijt.
    Wij blijven streng NEE zeggen en vaak ben ik hem voor zodat hij niet kan bijten.
    Volhouden is het enige wat ik kan zeggen.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Klinkt vast heel gek, maar hier wordt vooral gebeten als uiting van liefde. Ik herken het van mezelf als kind en van mn zusje.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bijten is meestal een frustratie moment. Het moment dat je ziet dat hem iets niet lukt of boos word op iets of iemand ga je even naar m toe en zeg je emt een rustige stem. Ik zie dat...zullen we het samen doen of wat dan ook. Natuurlijj zie je niet altijd alles en dan word het lastig. Het is een manier van praten voor hem. Hij maakt zo duidelijk dat hij t niet anders kan oplossen.

De goude tip die is er natuurlijk niet maar observeer hem eens. Echt eens 10 min op verschillende tijdstippen. Wat geeft voor hem een aanleiding in welke situaties. Zo kun je hem beter begrijpen.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bedankt allemaal ❤
    Idd soms is het frustratie als hij ook iets wil maar nog niet lukt. Hij loopt motorisch achter op zn zusje. Hij is verder een beetje een softie vergeleken bij zn zusjes,op t bijten na dan.
    Uiting van liefde... hm. Ga m eens goed observeren idd. Het komt ook best vaak voor dat hij gwn naar zn zusje kruipt en hup uit t niets bijt. Ons ook. Zijn we lkkr aan t spelen of knuffelen ineens hap.
    Maar dat t zo lang kan duren voor hij dit miss afleert. Poeh

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    #10 daantjedubbel, 5 mei 2016
    Laatst bewerkt: 5 mei 2016
    Hier ook een bijter. De laatste tijd neemt het wel echt af en als hij bijt dan zijn het iig geen mensen meer maar spullen :D.
    Wat ik doe: hem vastpakken en streng zeggen dat bijten niet mag, want dat doet zeer. Vervolgens bied ik hem een alternatief; aaien. Dat vind hij leuk om te doen en dan zeg ik ook dat aaien lief is. En dit eindeloos herhalen en echt consequent zijn.
    Verder zou ik echt niet zelf gaan terug bijten. Je leert hem juist dat bijten niet mag, maar vervolgens doet mama het wel en dat is natuurlijk een beetje verwarrend.
    Is helaas weer even een fase...

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik bijt terug.
    Slechte moeder waarschijnlijk, maar bijten doe je niet. En als ik je dan al 100.000 keer heb gezegt, en uitgelegd, dan moet je de consequenties maar aanvaarden.
    Ook als je nog maar 15 maanden bent.

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zou zeker niet terug gaan bijten bij zo een kleintje :$
    Jij geeft aan dat het niet mag maar mama mag het wel doen??
    Ja je kindje voelt zeker dat het pijn doet maar raakt zo juist verward.
    Zou gewoon consequent blijven en uit blijven leggen.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Terugbijten vind ik ook een beetje sneu. Hier wordt niet gebeten maar wel gemept en aan mijn haren getrokken.
    Ik ga haar echt niet terugslaan of aan haar haren trekken omdat ze dan begrijpt hoe t voelt. ;) Zo gaan we gewoon niet met elkaar om, klaar. Dus zodra ze mij pijn doet laat ik dat heel goed merken en zet ik haar bij me vandaan. Elk spelletje of bij mama op schoot zitten is dan gewoon afgelopen

14. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Dit kan idd ook, heb ooit eens een orthopedagoog gehoord die vertelde dat jonge kinderen zien dat mensn elkaar een kus geven maar niet precies hoe en dan zelf en variatie (bijten) bedenken.
    Hopelijk is dat het en gaat het bijten over als hij goed weet hoe hij een kusje moet geven. Succes!

15. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hier beet hij toen hij tanden en kiezen kreeg en nu weer af en toe.
    We proberen er niet te fel op te reageren (dan wordt het een leuk spelletje natuurlijk). De uit frustratie bijten zie ik denk ik ook bij hem. Ik geef hem iets waar hij wel op mag bijten. "Als je wilt bijten pak dan..." Of ik zeg: "auw dat doet pijn, kijk eens naar mama, doe mama maar aaien, kijk daar word ik blij van!"

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Het werkt ander prima hoor.. maar 2x hoeven doen.. kinderen zijn ZO slim..
    Het is gewoon testen tot waar ze kunnen gaan. Soms is een harde grens nodig om iets te doen stoppen.

Deel Deze Pagina