Verlatingsangstfase/aanhankelijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liekje81, May 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter zit al maanden in een vervelende fase en ik begin het een beetje beu te worden. :) Ik kan niet eens even 5 minuten iets in de keuken doen, die hier gewoon open is, dus ze ziet en hoort me dan. Maar dan is het huilen en krijsen totdat ik haar weer oppak. Daar begint het probleem natuurlijk, ik pak haar telkens op. Is vooral zo gekomen omdat mijn vriend 's nachts werkt en overdag slaapt, staat om 22 uur op. Dus ik wil niet dat hij telkens wakker wordt van het gekrijs.
    Daarbij dacht ik altijd: ze heeft behoefte aan mij, dus dat geef ik haar. Maar mijn vriend en ik hebben gisteren wel gepraat en denken beiden dat het nu wel een beetje aangeleerd gedrag is. Wat ook niet meehelpt is dat ze graag loopt, en het al los kan, maar toch wil ze altijd aan de hand, dus daar ben ik de hele tijd zowat mee bezig.
    Daarbij ontvlucht ik ook vaak het huis, zodat zij afgeleid is en het stil is voor mijn vriend, maar dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.
    Maar ja, nu is het dus constant miepen en huilen om d'r zin te krijgen en ik wil ervan af. Ik weet dat ik dus even door moet zetten, en begin er straks mee tijdens het koken. Vriend heeft zich al ingesteld op minder slaap de komende tijd;) Maar zie er wel tegenop. herkenbaar en duurt het dan lang voordat ze snapt dat zeuren geen zin heeft?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier speelde dat ook wel tussen de 11-15 maanden ofzo. Normaal waren ze nooit zo aanhankelijk (alledrie niet), maar in die periode speelde verlatingsangst echt enorm op. Heel frustrerend met momenten, maar wij gaven er wel aan toe. Niet altijd direct (kan niet met oudere kindjes erbij of als je op de wc zit, kookt etc), maar boden dan wel een alternatief voor bijv het willen tillen: in de kinderstoel er bij zitten in de keuken bijv.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Inderdaad in de kinderstoel in de keuken, meestal even filmpje kijken op de iPad. Ik zou wel toegeven aan de wens om bij jou te zijn, maar wel op een manier die voor jou ook te doen is. Gaat vanzelf weer over:)

4. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Zal echt een fase zijn hebben we hier ook gehad ookal stond ik 1 meter van hem vandaan.
    Dat aan de hand lopen was hier vanaf 12 maanden t/m 15 maanden en werdt er ook een beetje "moe" van.
    Ik heb altijd toegegeven en in ene was het voorbij.
    Desnoods zoals hier boven staat in de kinderstoel erbij nemen gaat vanzelf weer over ooit ;)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dan ben ik dus toch niet gek om er in mee te gaan. Net tijdens koken even laten gaan, maar ze houdt t gerust 10 minuten of langer vol. Vond het ook wel weer sneu. In kinderstoel met k3 filmpjes op en de deuren open toen ik echt even naar de wc moest ging wel gelukkig.
    Maar waren jullie niet bang dat je kind dan verwend werd? En vonden jullie het niet vervelend dat je dan dus, buiten het slapen om, aan je kind 'vastgeplakt' zat?

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zet ze altijd heel pedagogisch verantwoord voor de tv tijdens het koken. Zoon krijg dan z'n speen.
    Op dat soort momenten maak ik het mezelf lekker makkelijk, I don't care..

Onze zoon loopt ook los en huilt ook vaak als ik wegloop. Ik zeg dan altijd dat ik zo terug kom, en laat vaak nog wat geluid horen vanuit de ruimte waar ik ben. En soms brult ie even en gaat dan na een paar minuten spelen. Soms moet hij gewoon even wachten. Dan ben ik een soort oostindisch doof voor het gejengel en gemiep.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier moet ze soms ook even wachten. Maar ja, ik heb maar 1 kind, dus als ik bij haar ben, hoef ik me alleen maar met haar bezig te houden. Op eens een wasje erin ofzo. We hebben een schoonmaakster :) En mij gaat het dus niet alleen om het koken, maar het gaat de hele dag zo door. Ze gaat dus niet na een paar minuten zelf spelen.

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Mijne kan me niet eens omdraaien of meneer krijst en bang dat ik weg ga

Hij is nu bijna 13 maanden

Wilt hele dag bij me zijn ik heb nog 3 kids

Koken doe ik als hij slaapt

Me oudste had Dit ook heel erg

De andere weer niet

Het is een fase ik geef er ook aan toe

Als ik erbij bent vermaakt die zich wel

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Het is ook vervelend om de hele dag geen stap te kunnen zetten zonder dat je kind aan je broek hangt! Helaas steekt die verlatingsangst af en toe de kop op.
    Je moet niet bang zijn voor verwennen, dat is echt iets anders dan toegeven aan deze angst. Je kunt er het beste in meegaan, dan heb je er zo kort mogelijk last van, het duurt anders allemaal alleen maar langer.

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Dit had mijn zoon ook (en soms nog hoor). Ik ben vanaf het begin heel consequent geweest, vooral tijdens het koken. Ik zeg altijd heel duidelijk; nee, mama is nu even aan het koken!
    In het begin was dat krijsen en brullen. Als hij me nu in de keuken ziet zegt ie 9 vd 10 keer; kookuh. En loopt ie zelf weg.
    Het heeft even geduurd. Maar consequent was hier het sleutelwoord.
    En idd in de kinderstoel bij je zitten deed/doe ik ook wel eens. Soms met iets kleins te knabbelen. Doosje rozijntjes ofzo.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedankt! Ik maak het mezelf makkelijk als het echt even niet anders kan. En verder hoop ik dat het snel voorbij is! :D

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    #12 Rainbow88, May 6, 2016
    Last edited: May 6, 2016
    Hier is die fase ook al eventjes aan de gang. Continu aan mijn benen hangen om opgepakt te willen worden.. En enkel willen spelen als ik bij haar zit. Ik vind het heel vermoeiend!

Met dit mooie weer probeer ik vaak weg te gaan.. Wandelen, naar de grootouders, fietsen... Dan is ze minder hangerig :)

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, doe ik ook Rainbow. Mijn schoonmoeder woont 100 meter van ons vandaan en ga bijna dagelijks wel even buurten, haha. Dafne is gelukkig graag buiten, dus elke dag erop uit.

Share This Page