ik heb hem voordat hij vanavond naar bed ging inderdaad pcm gegeven het komt nu net even rot uit ( de week voor de buisjes pijn aan de oren ivm vermoedelijke oorontsteking) dus toen ook al steeds voor het naar bed gaan een pcm..ook in overleg met ha en nu de buisjes dus nu al een week lang elke avond voor het naar bed gaan een pcm en heel af en toe smiddags ook 1tje omdat hij door huilt dat vind ik ook zielig.. kan ik nu gewoon doorgaan..?
Ik heb van de kno en van de huisarts begrepen dat PCM geen kwaad kan zolang je niet over de maximale dosering heen gaat. Ik ben ook niet zo'n PCM gever maar ons meisje heeft er ook al heel wat gehad door al die vervelende oorontstekingen. Waar je wel een beetje op moet letten is dat hij niet met zijn vieze vingertjes (van het oor) in zijn ogen wrijft. Het blijkt dat dit ontstekingen kan geven omdat deze pus echt vol zit met bacteriën. Ik heb zelf veel buisjes gehad maar zelfs dat wist ik niet, wat ik bij ons meisje ook zag dat ze haar oortje kapot krabte omdat het zo jeukte. Ik maakte haar oorschelp ook heel veel schoon (voor de gehoorgang) met een tissue of een wattenstaafje.
klopt inderdaad hij zit er veel aan (en probeert in) te peuteren.. ik trek zijn handje steeds weg en dna is het weer even goed.. hij heeft ook nog een tocht op zijn oogjes.. dus zobizo al vol siep maar dat had hij al voor de ingreep.. het is wat met die kleintjes ga maar eens wat slapen hopen dat hij vannacht eenbeetje lekker kan slapen hij is zo moe..het doet me goed andere ervaringen te lezen.. bedankt in ieder geval!
Daar zijn we hier voor op het forum, toch? ik hoop dat hij een goede nacht maakt, mijn meisje slaapt nu eindelijk door maar dat heeft echt nog even geduurd na dat de buisje waren geplaatst, niet alleen door de last maar ook door de gewenning omdat ze maanden zo slecht geslapen heeft. Succes en ik hoop dat hij snel van zijn loopoortjes en last af is!!
wat fijn dat je meisje nu wel doorslaapt! het is vannacht redelijk gegaan wel een paar keer wakker geweest.. er komt af en toe nog wel troep uit zijn oren.. maar is dat een loopoor? of moet een loopoor echt constant rommel uit komen zeg maar,, ik weet niet zo goed wat ik onder loopoor moet verstaan eigenlijk...
Ik denk dat dit de naweeën zijn van het buisje zetten. Met een loopoortjes is het echt constant een vies oor. Fijn dat het vannacht redelijk is gegaan.
Ja het is gelig en heel plakkerig, soms komt er nog wat bloed mee. Met een loopoortje is het hetzelfde soort pus alleen is dan het holletje onder de gehoorgang constant gevuld met troep.
ja kloptt het zit wel constant in zijn schelp maar ik zie zijn gehoorgaatje wel zittenhij zit er wel af en toe met zijn vinger in te peuteren is dat erg
Ze zeiden tegen mij dat ik haar moest proberen af te leiden als ze dat deed, niet omdat het kwaad kan maar omdat het 'besmette' pus is. het afleiden is heel lastig en je kunt het ook niet altijd voorkomen hoor! Het kan zijn als hij peutert dat hij op een gegeven moment een klein wondje in zijn oor krabt. Dan zie je dus ineens weer bloed. Gewoon het schelpje wat extra schoon maken.
Graag gedaan! Hoe heeft je mannetje het de laatste dagen gedaan? Komt er nog veel troep uit zijn oren?
hoihoi het lijkt vandaag wel meer "droog" ik kan weer een beetje de gehoorgang in kijken dit zat de afgelopen dagen vol met natte drap ( sorry) hij zit er nog wel aan te plukken steeds.. als het vandaag niet over was moest ik bellen.. maar nu kan ik denk ik nog beter even afwachten?
Ik zou wel even bellen om druppeltjes te vragen. Tenzij jij zelf vind dat het echt een stuk beter is en het er een stuk droger uitziet.
het ene oortje is wel droger de andere komt nu net weer een beeje nattigheid uit.. maar ik heb gehoord als het loopoortje "over"is de oordruppels juist meer kwaad als goed doen..?
ik kijk tnog even aan alshet vanmiddag weer gaat lopen bel ik anders morgen het moet nu tog ook wel gaan stoppen.. bedankt voor je advies!
ik heb net voor de zekerheid toch nog gebeld naar de kno omdat de oortjes nu tog nog wel beginnen telopen weer.. maar ikmoest donderdag terug bellen omdat het dan pas een week geleden is en dan krijgt hij pas druppels :S en die wie ik vrijdag aand de tel had zij dat ik maandag terug moest bellen :S rare mensen.. maargoed afwachten maar weer
vandaag een week geleden..de nattigheid komt niet meer egt uit zijn oor en in zijn oorschelp.. dat is goed droog opzich (paar opgedroogde velletjes) maar als ik ect in zijn gehoorgang kijk ziet het er nog wel "nat"uit is dit dan nog steeds een loopoor?
Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen, daar zijn ze voor. Het is zo lastig te beoordelen of het nog teveel loopt. Over het algemeen loopt het er met een loopoortje echt uit.