baby 8,5 maand maar 1 slaapje overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    ik zit weer eens met de overdag slaapjes. Even t hele verhaal in t kort: tot 8 weken sliep hij alleen maar zowat en vanaf 8 weken ging hij hele nachtenndoor slapen en overdag niet meer zowat maar hij was gewoon vrolijk. Na een paar weken merkte ik toch wel dat hij moe was dus ging ik hem bij de eerste tekenen op bed leggen. Hij sliep dan maar een half uurtje waardoor ik vaak op 3 x een half uur uit kwam. Dit was soms genoeg maar vaak merkte ik (vooral bij t laatste slaapje) dan hij rottig wakker werd en naar mijn idee meer slaap had. Sinds kort heb ik ontdekt dat als hij 6 uur wakker is en ik hem na zn papfles weer op bed leg hij verder tukt tot ongeveer half 8/8uur. dan had ik bedacht dat om 11 uur een slaapje ennom 3 uur en slapje mooi zou zijn en dit leek te werken. Hij sliep dan soms twee keer een uur. Ik blij denkende eennsoort ritme gevonden te hebben maar de volgende dag is t weer anders. Krijg ik hem om 11 uur nog niet in slaap dus slaapt hij van 12 tot 1 / half 2 maar dan kan ik het slaapje later op de dag weer vergeten. Probleem is dat hij het dan vaak niet red tot half 7/7 uur (de ene keer geen probleem ennde andere keer wel trouwens hoor). Ik ben dus naarstig opzoek naar een ritme welke voor mijn baby prettig is maar het lijkt iedre dag anders. Hebben jullie wellicht ervaringen/tips? En zijn er meer babies die met 8,5 maand maar 1 slaapje hadden.

Oh ja: over de moeheidssignalen.... Hij wrijft heeeeeel vaak in zn oogjes. Ook als hij niet moe is. Als hij honger blijkt te hebben, als ik hem eten geef en hij wil niet meer, als hij dorst heeft. Eerst dacht ik steeds aan moe maar als hij dan ging krijsen in bed en ik bood darna zn eten aan viel hij er op aan. Daardoor dacht ik: oke hij had dus honger! Maar waarom hij dan in vredensnam in zn ogennwrijft??? T is dus erg lastig met de signalen...

Alvast bedankt allemaal....

2. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje van 8 mnd met 1 slaapje...van 11 tot 13:30 dus wel iets langer...vaak slaapt ze nog wel ff als ik ga wandelen smiddags...maar dt is maar vaak maar 20 min....verder is ze wel vrolijk en gaat ze rond helf 7 in bad en dan fles en na bedje....

Ik volg me meisje gewoon in wat ze aangeeft....

3. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    De laatste dagen heeft ze hier ook genoeg aan 1 slaapje. Tussen 11.30 en 12 tot een uur tot ongeveer 2 uur. Normaal deed ze slaapjes van max. 3 kwartier. Ik heb er vandaag op gelet en ze hield het vol tot 8u, zonder dat ze vermoeid leek. 8u is wel haar normale bedtijd, maar dan heeft ze rond 4 of 5u wel even geslapen.

Ik heb het opgegeven een ritme te vinden. Frusteert me alleen maar. En sinds kort wil ze ook alleen maar aan de borst in slaap vallen, daarna kan ik haar zonder problemen wegleggen. Maar zomaar wakker in slaap leggen, poeh, krijsen. Het slapen gaat hier sinds 4 maanden al slecht, maar ik kon haar wel zonder borst in slaap krijgen. Nu heeft ze dus bedacht dat ze dat ook wel lekker vinden, drinkend in slaap vallen.

4. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Geen ervaring mee omdat mijn kindje van 8mnd nog drie keer slaapt (van 9 tot 10, 12.30 tot 14 en 16 tot 17 en de nacht van 19 tot 7) maar ik weet dat dit vrij veel is.

Waarom ik toch reageer is omdat mijn kind lang niet zo goed slaapt (en in slaap valt) als ik haar voor het slapen geen fles geef. Ik ga dus voor ieder slaapje met haar naar boven. En doe altijd in dezelfde volgorde t volgende: schone luier, slaapzak aan (dan moppert ze wel), flesje rustig geven en in bed. Wie weet werkt dat flesje voor t slapen rustig op zijn kamertje bij jou ook?

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hij krijgt nog maar 3 flesjes dus als ik twee slaapjes zou doen gaat dat van het flesje niet werken maar als ik een slaapje de wel. Dan gaat hijna de boterham en de fles naar bed. Hij zou alleen wat langer dan een uur en een kwartier moeten slapen om het goed te redden tot 7 uur denk ik... Alhoewel hij gisteren in de auto om 9 uur een half uurtje sliep en weer in de auto van half 1 tot half 2 en toen bleef hij zonder problemen wakker tot 7 uur. Dus vandaar mn idee: misschien is hij wel toe aa maar 1 slaapje...

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ja idd, ik zou het gewoon eens proberen. Hopelijk verrast hij je en slaapt hij gewoon drie uur achter elkaar ofzo :). Zo heeft ieder kind z'n eigen gebruiksaanwijzing qua slaapjes toch?

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Helaas maar een uur en een kwartier geslapen.... Hij was om kwart over 6 dan ook doodmoe dus fles gegeven en naar bed.

Ik vind het zooooo moeilijk wat t beste is. Twee slaapjes kan ook maar dan wil hij om 7 uur niet slapen. Dan zou je denken: dan gaat hij toch later naar bed? Maar ja.... Dat wil ik t liefste niet. Vind half 7/7 uur een mooie tijd en als dat wel lukt met 1 slaapje doe ik liever dat. Maar goed aan de uitvoering wordt dus nog gewerkt. Ik moet het natuurlijk ook een kans geven dus probeer het morgen gewoon weer en dan hoop ik dat hij wat langer slaapt.....

8. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Mijn zoontje heeft helaas van het begin af aan heel slecht geslapen! Alle mogelijke manieren geprobeerd maar niet in slaap te krijgen.
    Maar ik ben allang blij dat hij snachts slaapt!

Overdag slaapt hij alleen heel soms na z,n flesje van 11 uur ! Hooguit 3 kwartier)) Maar meestal niet!
    Hij slaapt wel eventjes in de kinderwagen of in de auto.
    Dus dan maar zo!
    Jammer genoeg heeft hij z'n slaapjes eigenlijk wel hard nodig want vanaf 16 uur a 17 uur is hij echt stront chagrijnig!
    Dus ben ik blij als het 7 uur is ! Lekker een fles/ papfles en slapen maar! Tot minimaal 6 uur sochtends.

Ik heb me er maar bij neer gelegt , dit is nu eenmaal zijn ritme!
    Ik hoop dat je de gouden tip krijgt om je kindje vaker te laten slapen!

Succes

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Miss heb ik wel een tip voor jou. Ik ben er sinds kort achter dat als mijn zoontje half 6/6 uur wakker is en ik hem na de papfles meteen weer in bed leg hij wel nog een tijdje slaapt. Terwijl als ik dan niet deed en er uit ging met hem hij over de dag maar drie keer eennhalf uurtje maakte. Sowieso gingennvan alle slaapjes hier demochtend slaapjes t beste dus probeer t gewoon is. Miss zijn ze dan nog wat versuft ofzo waardoor t slapen beter gaat. Vanmorgen kwam hij pas om 10 voor zeven maar ik heb hem toch weer op bed gelegd (anders gaat hij 1 slaapje sowieso niet redden) maar had niet gedacht dat t zou lukken maar wel dus. Om 10 over 7 sliep hij weer....

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook 1 slaapje van 10 - 12:30, normaal sliep die van 16-17:30 nog maar die is sinds 1 maand weg.
    Nu probeer ik het te rekken tot na z'n brood van 12 uur dus dat hij s'middags kan slapen en het dus makkelijker red. We zien wel :)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook 1 slaapje al paar maanden. van 11 tot 13.30 (verschilt nog wel eens van 11.30 tot 14.00, soms zelfs 14.30) en daarna gaat ze om 19.00 tegelijk met haar broer weer naar bed.

leg je kleine niet te vaak op bed. pas als hij écht heel moe is. zo weet je hoe zijn ritme is en wanneer hij dus echt moe is, aangezien je aangeeft dat hij altijd in zn ogen zit te wrijven en je de signalen niet goed weet te onderscheiden. hier ging madam rustig in de box liggen, beetje kroelen en haar 'plekje' zoeken hoe ze t lekkerste ligt. zo weet ik dat ze toe is aan haar bed, want normaal zit ze geen sec stil.

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook 1 slaapje vanaf een maand of 7.

Hij slaapt van 21 tot 9 en van ongeveer 13.00 tot 14.15
    Ik zou hem graag 's avonds eerder naar bed hebben maar hij is zo zoet aan het spelen met 0 moeheidssignalen.
    Aan de andere kant wel erg lekker dat hij 's morgens uitslaapt.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nu ligt hij toch weer op bed vanaf 10 uur hij ging het niet redden tot 12 uur. Het is toch allemaal even zoek hoor pff

14. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18

Bedankt voor de tip !!!
    Maar dat werkt juist niet bij ons !
    Als hij z'n (pap ) fles op heeft gaan z'n oogjes stralen en gaat hij lachen en brabbelen! ! Je ziet hem gewoon denken ! Zo gezellig party time wat gaan we doen vandaag!
    Terug leggen hebben we maanden geprobeerd maar lukt niet!
    M'n man probeert het nog steeds op de papa dagen tevergeefs!
    We krijgen hem zelfs bijna niet getroost zo boos lijkt de kleine man dan te worden !
    Helemaal in het begin wilde het nog wel eens lukken nu niet meer
    Maar thanks

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh dat is balen dat het niet lukt!

Ik weet het inmiddelsmook niet meer hier. Vandaag heeft hij van 1 tot kwart over drie geslapen (heb hem zelfs wakker moeten maken). Ik blij, dek dan red hij t tot 7 uur prima.... Ja oke, maar nu wil hij dus niet gaan slapen. Echt krijsen! En dat doet hij noooooit. Eb hem dus maar naar beneden gehaald en hij ligt nu heerlijk zoet in de box te spelen. Heel leuk maar niet de bedoeling, hahaha

Wat moet ik nou doen? Toch om 6 uur er uit met hem en dan om 9 uur naar bed en om half 2 ofzo? Pfff dat met die slaapjes is wel erg lastig!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Volg het ritme van je kleine. Niet meer wakker maken. Vaak (bijna áltijd) hebben ze uit nature al een goed ritme. Door je kleine wakker te maken verstoor je die ritme. Go with the Flow

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als hij echt moe is zie ik het wel aan hem uiteraard. Maar ik dacht dat het dan eigelijk te laat was. Nou ja vandaag maar weer eens kijken.... Vanmorgen was hij om 7 uur wakker en ben er nu direct uit gegaan met hem. Eens even kijken hoe de dag dan verloopt.... Waarschijnlijk is hij 11 uur echt heel moe. Niet handig met lunchtijd maar goed, dat zien we dan wel weer......

Of ik doe hem als hij moe lijkt om 10 uur naar bed om zo op twee slaapjes uit te komen. Om 10 uur en om 2 uur. Lastig lastig!

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#18 MMarianne, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2013
    Van 2 naar 1 slaapje gaat over het algemeen met wat gerommel. Hier sliep ie ook wel eens niet en dan weer 3 uur lang en dan weer een half uurtje, nu eigenlijk standaard 2,5 uur. Hij gaat in principe 12.30 naar bed maar ik weet dat als we rond 11 uur in de auto zitten hij in slaapt valt en al is dit maar 5 minuten, hij slaapt dan de rest van de dag niet meer...met weg gaan hou ik daar dan wel wat rekening mee. Kijk goed naar je kindje en maak er geen probleem van, zou 'm ook zeker niet meer wakker maken...werkt vaak averechts. Als het niet uitkomt met je eetschema dan maar een fruitje als snack ipv een koekje of een half sneetje brood en fruitje in ene ipv een heel broodje of een kleinere fles als dat beter uitkomt met de avondmaaltijd, ik noem maar iets ;)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook om 7u wakker en gaat rond 11u haar bedje weer in en ik laat haar slapen tot wanneer ze zelf wakker word. Dat is heel verschillend. ene keer om 13u al. en gister sliep ze tot 14u. savonds gaat ze rond 19u weer haar bedje in maar ik kijk dan wel beetje naar hoe zij is. mega moe of juist heel wakker en actief. dan mag ze nog half uurtje beneden blijven en flink met dr spelen en ravotten zodat ze lekker moe word en dan gewoon toch echt haar bedje in. 23u komt ze nog voor fles en dan slaapt ze tot 7u.

succes vandaag. just go with the flow :)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja idd, juist niet wakker maken. ze hebben van nature hun eigen ritme en die verstoor je dan waarschijnlijk. en lunch, ja hier dan ook maar fruit ofzo. eet ze erna maar weer een broodje ofzo. dat haalt ze ergens wel weer in

Deel Deze Pagina