Dreumes buikgriep/virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Misschien is er iemand hier met wat tips of ideeën want ik weet het ff niet..

Onze jongste, nu 17 mnd, is sinds maandag niet lekker. Het begon met huilerig zijn en wat koortsig, en na het ontbijt begon ze wat te braken. Later in de middag kwam daar diarree bij. Geen koorts, wel verhoging. Sindsdien is het eigenlijk elke dag zo; af en toe braken, elke dag wel een diarree-luier en huilerig en hangerig. Haar luiers worden steeds droger. Vannacht heeft ze weer overgegeven en is ze tussen 22.00 en 3.00 wakker geweest; huilen, oververmoeid zijn maar niet willen slapen, voortdurend smakken met haar mond, geen fles willen, zelfs niet willen duimen wat ze altijd doet als ze wil slapen, noem maar op.

Vanochtend is mijn man met haar naar de huisarts geweest en die zei er niet veel van. 'Niet uitgedroogd, water blijven aanbieden', was wat ze zei. Dat deden we uiteraard al, maar wat kunnen we nog meer doen. En is dit een 'gewoon' buikgriepje? Hoe lang mag dit duren?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O vervelend he, dat buikvirus.
    Inderdaad maar voeding en drinken bieden. Er blijft doorgaans wel iets binnen. En het is zoeken naar iets wat goed valt. Hier zijn dat droge dingen zoals soepstengel, biscuitjes, en van die toastjes die je kunt breken. En qua drinken willen ze vaak een beetje kruiden thee zoals bedtijd van yogithee. Soms wat diksap. Je kunt ook ors halen als eten niet wilt. Want enkel water word niet goed opgenomen. Qua fruit wil een appeltje wel eens. Maar dingen als melk en andere vettere dingen willen vaak niet. Echt proberen wat werkt en ze in de gaten houden. Het kan wel een goede week aanhouden voor ze beter zijn. Beterschap!

3. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Ors laten drinken! Niet mee wachten, als ze dan wat drinken hebben ze in iedergeval wat suikers en zouten binnen.
    Tevens een paracetamol zetpil geven, als ze zich dan wat fitter voelt is de kans groter dat ze drinkt!
    Beterschap

(Mocht ze dan ondanks Ors niet opknappen dan heb je ook een steviger verhaal naar de huisarts)

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Oh gedver, wat naar.

Appelsap werkt ook erg goed, knapt ze hier altijd wel ff een beetje van op. Die van Flevoland is hier ronduit favoriet, zit ook geen toevoegingen oid in.

Hoe lang spugen en diarree gelijktijdig mag op die leeftijd weet ik eerlijk gezegd niet. Langste diarree fase was hier 4 dagen, dat was overigens zonder spugen.

Hoe je spugen onder de duim gaat krijgen weet ik met die kleintjes ook niet. Heb t hier 1x aan de hand gehad heel t bed en zij zaten toen onder, maar toen was t ook klaar. Volwassenen zeggen ze licht eten, biscuit, toast, kippenbouillion etc. Rijstwater (t water als je rijst hebt gekookt) schijnt ook goed te helpen.

Huid downunder helemaal kapot toen met die 4 dagen dat alleen zinksmeersel dat nog kon helen. (etos heeft t, apotheek heeft t ook, wordt ook wel zinkolie genoemd)

Heel veel sterkte daar en vertrouw je t niet gewoon bellen.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier heeft de buikgriep 2,5 week geduurd. (3 kinderen) Dan een dag spugen, dan weer diaree en een paar dagen later weer ineens spugen. Ik liet ze maar eten en drinken waar ze zin in hadden. Appelsap ging in kleine hoeveelheden wel goed, soepstengel, biscuitje, zoute stokjes. Heel vervelend virus was het hier.

Deel Deze Pagina