Slapen 11maander volledig ontspoort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Mijn dochter van 11 maanden kon tot een week of zes geleden overdag en ‘s avonds prima in slaap vallen. Nu kan ze de rust niet meer vinden en ze kan maar blijven doorgaan en doorgaan met spelen in bed, zonder einde.

Omdat ik wou dat ze wel slaapte koos ik er tijdelijk even voor om haar in slaap te wiegen en haar dan over te leggen. Ging heel snel; fijn, want heb nog een kind thuis. Dat ging dus afgelopen zes weken steeds iets slechter, en inmiddels sinds twee weken wordt ze bijna altijd wakker zodra ik haar overleg. Dan doet ze dus geen ochtendslaap, alleen in de middag slaapt ze dan.

Inmiddels is de vermoeidheid daardoor zo dat ze ‘s nachts extreem onrustig is en we echt in een cirkeltje zitten. Neem nou vandaag. Gister veel te
    Kort geslapen en vandaag om 06:10 uur al wakker. Vandaag sliep ze om 09:30 uur alweer, na slechts drie minuten wiegen (oftewel: ze slaapt zo snel in dat ze gewoon doodmoe is en dit slaapje niet kan overslaan).
    Ze werd wakker toen ik haar neerlegde. Dan breng ik haar om 13 uur weer naar bed maar wordt ze waarschijnlijk na 45 minuten wakker omdat ze oververmoeid is, als ze te moe is slaapt ze slechter. Ze heeft dan mijn gewieg weer nodig om weer te slapen.

Laten huilen heb ik geprobeerd (en daar ben ik geen voorstander van, maae zit zo met mijn handne in het gar en je moet toch wat) maar ze houdt het makkelijk een uur vol en is dan nog wakker... erbij blijven en aaien werkt niet want ze blijft maar staan en rollen.

Ik denk dat we nu in een negatieve spiraaal zitten met slaapje overslaan, daardoor oververmoeid en ‘s nachts onrustig.

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, ik voel me machteloos, aangezien ik overdag niet met haar kn blijven liggen. Ze slaapt trouwens niet in de draagzak of wandelwagen.

2. Lentebaby2018

18 apr 2018
    65
    20
    8
    Als ze niet huilt zou ik haar gewoon laten spelen. Proberen de kamer donker te maken en een duidelijk bedritueel aanhouden (hier benoem ik beneden dat ik zie dat ze moe is en we naar boven gaan om te slapen, ze mag dan zelf de trap op klimmen, schone luier, slaapzak aan, gordijntjes dicht, liedje zingen, muziekdoosje aan en weggaan). Dat was op die leeftijd en nu nog vaak (13 maanden) ongeveer 2 uur nadat dat ze ‘s ochtends wakker was.
    Als ze veel knuffels in bed heeft zou ik dat terug brengen naar 1 knuffeltje zodat er minder te spelen valt.

Hier kletst ze vaak nog wat en soms begint ze te huilen, dan ga ik er even heen en stop haar weer in en muziekdoosje weer even aan. Meestal is ze dan even boos, maar valt ze uiteindelijk binnen een minuut in slaap.

Inmiddels slaat ze af en toe een ochtendslaap over. Dan bleef ze ook maar kletsen en haal ik haar er gewoon uit en gaat ze ‘s middags een uurtje eerder slapen.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Oooooh hier is t een groot speelfestijn om de gekste tijden, ik laat t helemaal gaan. Ze heeft t prima naar dr zin en ja ze is soms wat cranky maar dat reguleert zichzelf. Zolang t gezellig is, draai ik me gewoon weer om. Gaat ze keihard huilen kom ik even kijken en met t standaard riedeltje vertrek ik weer. Als ze helemaal over de rooie is houd ik dr ff bij me, kijk door dr kamer, beetje rustig praten vaak werkt rustig fluisteren t beste (bij sommigen ook niet geschikt, soms zelfs oogcontact vermijden), door t raam kijken ookal is t licht. Het is al heeeel laat, alle kindjes slapen, papa en mama ook slapen, zij ook slapen. Meestal gaf ze dan een gil als ik dr weer in bed legde maar dan ging ik gewoon dr kamer weer uit met t standaard riedeletje want onderaan de trap was t alweer stil. Was t daarna weer bal probeerde ik t eerst op te lossen door van onderaan de trap te roepen. Duurde even dat ze t initieel door had hoor, gevalletje volhouden, geduld, duidelijk en consequent blijven en vooral voor ogen houden dat ze het nog niet snappen en nog veel moeten leren, oh en ze gaan je in de maling nemen dus hoor je een huil, luister even wat er achteraan komt, wij hoorden ineens gegiechel....

Ukkepuk hier kan sinds een paar weken uit bed en dan is niks zo mooi als spelen met alles wat er in je kamer staat. De voorraad billendoekjes en luiers had ik achter slot en grendel (dwz tiewrap op de handsvaten van de dubbele deuren in de commode onder) handvoorraad ligt in een kastje op de commode (soort cd toren) en de kleren heb ik op 2 setjes na uit dr kamer gehaald evenals herrie speelgoed. De eerste dagen was t helemaal t einde, sliep weinig en troffen we dr ook al slapend op/half onder een grote beer, kamer een ravage. Tegenwoordig een stuk minder speelgoed maar ze slaapt weer in bed, ligt toch lekkerder samen met alle knuffels. Heb t gewoon laten gaan, t wordt vanzelf normaal.

Deel Deze Pagina