Ik moet wel zeggen dat ik 'uit de situatie die niet mag'-halen niet als straf zie. Wel weet ik dat het de leeftijd is en dat je heel veel moet herhalen wat niet mag. Maar het is wel perfect normaal wat je zoontje doet. Wat betreft de driftbuien, op de grond gooien en laten huilen. Daar ben ik dus ook voorstander voor, alleen is dat niet altijd even makkelijk. Want bij ons zit er verschil in de driftbuien. Als het enkel roepen is, dan werkt negeren en laten liggen perfect hier bij ons. Maar onze zoon is nogal koppig (inmiddels 4 jaar maar soms nog eens zo een bui) en die kan direct in overdrive gaan met zijn driftbui. Dan begint hij zo hard te wenen/stampen/roepen dat hij zou kokhalzen en overgeven plus hij kan er zichzelf niet uit krijgen. Dus uiteindelijk moet hij door een volwassene gekalmeerd worden. Pas daarna kan hij 'sorry' zeggen en knuffel geven. En dit is niet enkel bij ons, maar ook op school hebben ze dit al gezegd. Blijkt nog maar eens dat wat voor het ene kind werkt, voor het andere dan weer voor geen meter loopt. Het is vooral zoeken naar een methode die voor jou past in je gezin.