dreumes diabetes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door barriewarrie, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haar account is ineens niet meer actief zo te zien...

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien werd ze een beetje moe over dat gezanik mbt ranja en melk want dat was immers de vraag niet.
    Ik werd al moe toen ik het las dus kan me voorstellen dat ts nog moeier werd.
    Je kunt het vergelijken met dat je bij de huisarts komt omdat je last van bijv je linker knie hebt en je hebt een beetje overgewicht en hij zit continue te vragen waarom je zoveel eet en waarom je dat allemaal eet terwijl je daar helemaal niet voor komt.

3. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    ...... Dat vond ik nou ook......

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.721
    113
    Nou is overgewicht een belangrijke oorzaak van knieklachten ;)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat wilde ik net zeggen MadeinUSA! Hahaha
    Als ik naar mezelf kijk: van melk krijg ik een droge slijmerige keel en van ranja krijg ik nog meer dorst.
    Afgezien van het risico voor de tanden zou ik het zeker proberen.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    omdat het gewoon met elkaar te maken heeft. Overgewicht en knieproblemen ook, dus heel goed dat een huisarts dan over je eetpatroon begint.
    Als je dat te moeilijk vindt... tja, jammer dan. Ranja 's nachts is gewoon ronduit idioot.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Haha geweldig op deze opmerking zat ik te wachten.
    Ik wist even niets anders te verzinnen en toen ik het postte dacht ik direct van daar komen ze straks weer.
    Hilarisch gewoon.

Ik kan me zo goed voorstellen dat de TS niet meer reageert.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat vind je er dan zo raar aan Anouk?
    Er wordt gevraagd 'diabetes?'
    De meesten denken van niet, maar het valt hun wel op dat er ranja en melk gegeven wordt.
    Dan is het toch prima om eem suggestie te doen wat er dan aan de hand kan zijn?
    Als TS aangeeft dat water niet gewenst is, dan denk ik ook: dit heeft niets met dorst te maken. Dit kind drinkt voor het lekker.
    En zo ken ik toevallig nog een kindje.

9. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Niet gek dat ts niet meer actief is, volgens mij zou ik er ook geen zin meer in hebben. Echt belachelijk hoe sommigen hier reageren.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Omdat er continue wordt doorgedramd over ranja en melk en hoe slecht dat wel niet is voor de tanden.
    De vraag van ts gaat niet over de conditie van het gebit van haar zoontje.
    Zij vraagt of het normaal is dat een kind zoveel dorst kan hebben en of dat op diabetes kan wijzen.Als ik dan reacties lees over hoe idioot het is om een kind ranja in de nacht te geven dan denk ik echt van joh wat zijn we toch allemaal meedenkend.
    Fijn ook als je bezorgd bent over je kind en je wordt steeds afgebrand op iets anders en dat vind ik storend maar dat zie ik heel vaak hier op zp en dat zijn veelal dezelfde personen.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het topic gaat idd niet over de staat van een gebit, daar heb je zeker gelijk in. Maar even los daarvan denk ik dat er best een advies mag zijn over de ranja. Gericht op het vele dorst hebben bedoel ik dan.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waar ik me trouwens nog veel drukker om kan maken is de opmerkigen als 'o nee, oppassen hoor! Diabetes... Ik wil je niet bangmaken hoor, maar ik zou de huisartsenpost bellen'.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Omdat melk en ranja geen dorstlessers zijn...

Je kunt erom heen blijven draaien, maar een kind dat zoveel dorst nodig heeft, heeft water nodig om dorst te lessen. Wat daar de oorzaak ook van mag zijn.
    Met een fles melk wordt geen echte dorst gelest.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nou iig is duidelijk dat zoontje van ts geen echte dorst heeft. Als hij dorst heeft zou hij nl ten alle tijden water accepteren.

Verder komt het vele drinken volgens mij ook doordat hij met 1,5 nog een fles krijgt. Ik ken heel veel kindjes die volgens hun ouders zo goed drinken...tja logisch als je alleen uit een flesje hoeft te lurken:(

15. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik ben het er wel mee eens dat ranja en melk geen goede dorstlesser is, maar het werd weer lekker handig aangepakt - not! Zelf kreeg ik echt de kriebels van die reacties en waarschijnlijk ts ook, anders was ze hem niet gepeerd.

Leg gewoon kort uit waarom je beter water kunt geven ipv te blijven vragen hoe ze daar toch bij komt, ranja en melk geven in de nacht.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als een kind overdag gewoon genoeg drinkt (ook water) en 's nachts dorst heeft, maar geen water wil, is het geen echte dorst lijkt me. Die weet gewoon, als ik blijf huilen krijg ik lekker melk of ranja ;)

Dus ja gaat toch over de melk en ranja maar heeft er waarschijnlijk gewoon mee te maken ;)

Flauw van ts om haar account alleen hierom op te heffen (als dat zo is), maar goed.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb gevraagd waarom ts koos voor ranja. En waarom stel ik deze vraag? Juist om te weten wat de achterliggende gedachte is om te kiezen voor ranja ipv water.
    Na geen reactie vraag ik het met mijn persoonlijke achterliggende reden/mening.

Zoete dranken zijn slecht voor gebit/gewicht, maar ook geen goede dorstlesser. Als ik dorst heb zal een beker ranja niet hetzelfde effect hebben als water. Ik denk daarbij dat de kans bestaat dat doordat er snachts ranja gegeven wordt er A kans is op meer vragen omdat de dorst niet gelest word en B kans op gewenning ontstaat, waardoor je in een vicieuze cirkel komt.

Dus ja, ik vraag waarom ts voor ranja kiest. Om haar te kunnen begrijpen. Maar als de vraag "waarom" al zaniken is, hoe kan je dan gericht advies geven?

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Er mag zeker advies worden gegeven maar het gaat om de hele tonatie die doorgaans ronduit onbeschoft is en daar kan ik heel erg over vallen.
    Geen enkele moeder zit daar op te wachten als je je zorgen maakt om je kind.
    Er zitten hier gewoon een stelletje betweters die denken dat ze alles maar kunnen roepen en zeggen want het is lekker veilig vanachter je schermpje.

Deel Deze Pagina