Hallo, Heeft iemand een recept voor mij hoe ik koekjes kan bakken voor mijn dochtertje. Ze is anderhalf dus het liefst zoutloos. Ik heb echt geen id hoe je koekjes moet bakken kan iemand mij helpen? Groetjes
Koekjes zonder zout zijn werkelijk niet te eten. Met 1,5 jaar mag je kindje best een beetje zout hoor. Gewoon een snufje door het beslag. De andere bestanddelen van koekjes zijn misschien nog wel 'slechter' voor je kindje.. Ach, die ene keer dat ze een koekje eten!!! Zandkoekjes zijn eigen ideaal voor kleine kinderen. 250 gram bloem 1 pakje vanillesuiker 100 gram suiker 125g roomboter 1 ei snufje zout (optie maar maakt het wel lekkerder) Meng de bloem, suiker, vanillesuiker, ei en de boter in een kom en roer/kneed alles goed tot een deeg. Rol het deeg uit tot een dikte van 1 centimeter (het is raadzaam om eerst los bloem op het werkblad aan te brengen zodat de zandkoekjes goed los kunnen komen van het blad). Hierna kun je de koekjes uitsnijden met een vormpje op glas. Vet een bakplaat in en leg de zandkoekjes er op. Bak de zandkoekjes 15 minuten in een oven van 200 graden C.
Ik doe gewoon het zout er niet in. Is prima te eten. Moet zeggen dat we sowieso zelf weinig zout gebruiken bij het eten. Dus dan mis je het echt niet in die koekjes.. Het recept hier boven hebben we ook weleens gebruikt. Redelijk simpel, en niet echt te verpesten
Zandkoekjesdeeg is altijd in de verhouding: 200 bloem 150 koude boter 100 suiker Ik zelf maak het met volkorenmeel en oerzoet en uiteraard een snufje zout, net als bij de pannenkoeken, het brood etc. Ei is nergens voor nodig.