dreumes die zonder deken slaapt, wat voor slaapzak nu te gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missguit, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hoi!

Senn slaapt op zn buik en is heel bewegelijk in bed en 'lekker instoppen'is er niet bij..hij 'crosst'heel zn bed door 'snachts. :)
    Ik gebruikte eerst een slaapzak een wat dikkere van (bambino)
    Maar aangezien het nu weer wat frisser word snachts..

Nu sinds 3 dagen gebruik ik de hema winterslaapzak en rits ik de mouwen af.. hij heeft dan gewoon romper + pyama aan...Maar goed als het straks echt vriest enz straks is de winterslaapzak van hema niet meer warm genoeg?omdat ik die nu al gebruik?

Wat gebruiken jullie voor slaapzak voor kinderen die 'niet'onder een dekentje willen liggen?

Bedankt voor de tips alvast :D

2. sjak

sjak Niet meer actief

Het ligt een beetje aan jullie huis en hoe jullie met de verwarming omgaan. De verwarming staat hier nog niet aan en 's nachts is het ongeveer 17/18 graden. In de winter gaat de verwarming hier ook s nachts niet onder de 17 graden.
    Bij mij draagt ze nu ook een 'winterslaapzak' maar deze is niet extreem dik en ook zonder mouwen (die heb ik nog nooit gebruikt). Ik heb wel een extra deken klaarliggen, voor als ik denk dat ze koud is 's avonds, maar tot nu toe niet gebruikt.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#3 MMarianne, 22 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2013
    Hier slaapt ie nu in een romper lange mouw en zomerslaapzak (niet die hele dunne meer, licht gevoerd zeg maar)...in de winter heeft ie een winterslaapzak (zonder mouwen) en een rompertje korte mouw en pyjamajasje...zomers is het erg warm hier en 's winters erg koud. Ligt ook aan je kindje, hier dus echt een warmbloedig kind :D

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik gebruik nu de zomerslaapzak van de Hema, daar onder heeft ze een romper aan en een pyjama met lange mouwen. De winterslaapzak trek ik ergens in oktober denk ik uit de kast. Ik heb wel een meisje dat het snel warm heeft.

5. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ik gebruikte dus eerst ook nog een zomerslaapzak maar sochtends (heeft dan ook romper lange mouw en pyama aan) haalde ik Senn dan wel wat frisjes uit bed...dus vandaar dat ik dus over ben gegaan naar de winterslaapzak.
    's nachts op de slaapkamer is het denk ik, nu, zo 19 graden..

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik gebruik nu sinds een week een winterslaapzak zonder mouwen (van hema of prenatal) voor 's nachts. Overdag gaat ze nog in een zomerslaapzak. Ik heb ook nog twee winterslaapzakken met mouwen, die ik aan ga doen als het kouder wordt. En als het nóg kouder wordt, kleed ik mijn dochter gewoon warmer aan, met een badstoffen of flanellen pyjama. Evt. ook nog sokken en/of een romper met lange mouwen onder de pyjama. Zo deed ik dat vorig jaar ook en dat was hier echt warm genoeg, ook als het hard vroor.

Ons huis is wel redelijk geïsoleerd, (we hebben in ieder geval dubbel glas), dus 12 graden wordt het hier niet.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier nu in een winterslaapzak met mouwen, maar alleen in een romper zonder mouwen in de slaapzak

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter is een koukleum, ze draagt een romper langemouw, een pyjama uit 1 stuk met lange mouw én voetjes eraan en een winterslaapzak (wel zonder mouw). En dan nog voelt ze soms koud 's morgens. In haar kamertje is het niet erg koud ofzo...vraag me nu ook al af hoe ik dat ga doen als het straks vriest...vorig jaar hadden we dit probleem niet volgens mij, kan het me niet meer herinneren.

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter heeft het nog al snel koud, heeft dan ook echt een temp onder 36,5. Hier slaapt ze nu dus in een romper korte mouw, pyama lange mouw en winterslaapzak met mouwen. Dan nog is ze niet echt warm. Met de zomerslaapzak had ze het echt koud. En een deken is kan gewoon niet met al het gedraai, dan op de buik, dan onder ste boven en dan over dwars.
    We hebben nu ook een puckababy the bag besteld, hopelijk maakt die de beloftes voor de winter waar, en anders gaat s nachts de verwarming aan.

Deel Deze Pagina