Mijn zoontje is bijna tien maanden. Voorheen at hij heel goed, alles wat ik gaf verdween in zijn mond. De laatste tijd begon hij zijn flessen minder goed te drinken, waardoor ik het idee kreeg dat hij een beetje klaar is met de melk. Sinds ongeveer een week is het eten van andere dingen ook een drama. Fruit, groente, brood, tussendoortje.... Na een paar happen is hij er klaar mee. Uit wanhoop doe ik nu een scheutje diksap bij zijn fles, dan drinkt hij veel meer, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Verder is hij vrolijk en lijkt hij nergens last van te hebben. Is dit herkenbaar? Misschien een sprongetje? Wordt het weer beter?
Wat een 'feest der herkenning'...hier 2 weken geleden precies hetzelfde gehad en nu juist volledig omgekeerd..meneertje eet weer als een malle! Als je verder niet het idee hebt dat hij ziek is, dan zou het wel eens spronggedrag kunnen zijn.. Geen oplossingen helaas, alleen de geruststelling dat het bij ons weer overging! Succes!!!
Zou idd ook aan tandjes denken?? Wat ik je adviseer is per dag op te schrijven wat hij eet en drinkt...dus elke hap warm, brood ed en elke cc drinken. Bekijk dat na een paar dagen en dan zie je of hij idd echt niks eet. Mocht hij voor je gevoel idd veel te weinig binnenkrijgen, dan zou ik langs de ha gaan en je lijstje meenemen. Dan is het wel belangrijk om evt. medische oorzaken uit te sluiten.