Ons meisje is nu 3 weken oud en sinds ze een week oud is heeft ze elke avond een moment dat ze onrustig is en huilt. Ik dacht eerst gewoon huiluurtje van prikkels verwerken. Pak d'r gewoon lekker bij me en troost haar dan. Maar wat mij nu opvalt is dat als ze even rustig is ze opeens d'r beentjes gaat strekken, armpjes gaat bewegen en dan heel hard gaat huilen.. Als ze een fopspeentje in heeft spuugt ze die meteen weg. Echt spugen doet ze volgens mij niet.. Er komt wel eens wat melk terug en voel wel eens een natte vlek op d'r shirtje bij d'r nekje (denk dus van een beetje melk wat terug is gekomen) maar het zijn gaan grote vlagen.. Ze krijgt flesvoeding overigens met een dr. Brown fles. Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest en die vermoede geen reflux naar aanleiding van mijn verhaal maar ik twijfel er toch aan.. Of kunnen het krampjes zijn? Maar dan zouden ze toch juist d'r beentjes optrekken en handen ballen in vuistjes? Of toch gewoon een huiluurtje..? Het is namelijk niet na elke fles en veelal in de avond.
Hebben wij ook gehad En nu is ze 8'wkn. 1-2 wekn terug hadden we zoiets van wat doen we fout? Heel de dag gaa het goed, fles boeren spelen slapen En na 19:00 zelfde en dan huilt ze enorm en bij ons liep ze soms idd te overstrekken etc... Omdat we avondje uit gepland hadden wilden we eigenlijk de oppas niet met enopzadelrn, dus van,alles geprobeerd. Badje om 18:30 fles en naar bed leek te helpen, daags er na buet gedaan en toch ging ze slapen, maar we deden haar eerder naar bed dan normaal. Normaal was het fles boeten spelen, papa komt thuis dus dan ff knuffelen etc en ging ze over haar slaap heen maaar wel moe zijn. En ja hoor daags erna toch na speken naar bed ipv met papa knuffelen en yep ze sliep binnen 10 min. Wel ff miepen maar dat heeft ze dus ff nodig. En zo dus regelmaat en rust! Goed kijken naar de signalen
Hier is het in de avond na d'r flesje altijd even knuffelen en in bed.. Wakker - naar boven - verschonen en pyama/puckababy aan - flesje - knuffeltje - bed. Om de dag gaat ze in bad. Dan is het: Wakker - naar boven - uitkleden - badje - pyama aan/puckababy - flesje - knuffeltje - bed. We geven d'r fles al boven in d'r kamertje zodat het rustig en donker is. Dus qua regelmaat en rust zit het al in eigenlijk alleen verschilt het per dag of ze in bad gaat of niet. Vaak valt ze aan de fles redelijk in slaap en is er van knuffelen weinig te doen en leg ik d'r meteen in bed maar kan vervolgens binnen een half uur terug omdat ze huilt.
Ik vind het heel normaal klinken hoor. Hier werd er de eerste weken bijna nooit geslapen 's avonds en als hij sliep was het even bij ons of tijdens een rondje wandelen. 's Avonds in z'n bedje slapen kwam pas rond de 2-2,5 maand. Hier huilde hij ook veel in de avond, soms wel 2 uur achter elkaar. Had vermoedelijk toch erg veel last van krampjes en wilde hierdoor graag bij ons zijn. Na de eerste 6 weken werd het beter. Wat ik vooral van die periode geleerd heb is doen wat voor jullie beiden werkt en vooral niet teveel willen vast houden aan hoe het eerst ging of hoe het (volgens de boekjes) zou moeten.