ineens op buik slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetlakecity, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

#1 Sweetlakecity, Jan 13, 2010
    Last edited by a moderator: Jan 13, 2010
    HIer is onze kleine meid, nu 10 maanden, ineens op haar buik gaan slapen. Het is nu, wat ik eerst dacht verlatingsangst, elke nacht zo goed als hommeles. Nu naar bed brengen gaat dus goed. De harde aanpak werkt om gewoon weg te lopen en te laten huilen. Maar in de nacht lijkt het wel alsof ze de weg kwijt is in bed.
    Ze bonk met haar hoofd tegen de zijkant en gaat dan keihard huilen. Ligt niet meer lekker ontspannen op een plek maar dweilt haar hele bedje door.
    Wat kan ik hier tegen door?
    Ze is zo onrustig als ze waker word en dan gaat huilen.

2. Sweetlakecity

ik zal hem anders stellen.

Vannacht werd ze huilend wakker. Ze gaf 2 min schreeuwen en toen was het stil.
    Ik ben daarna naar haar toe gegaan en was ze gaan zitten en voorover gevallen weer in slaap gevallen met haa hoofd de andere kant van het bedje op.
    Ook vannacht in de breedt gaan slapen.
    Wie herkent dit? lijkt me dat ze het dan koud heeft.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Heeft ze geen slaapzakje aan dan..?? Onze meid slaapt ook heel onrustig (steeds wakker worden enzo) als ze het koud heeft.
    Ze is al vanaf het begin een enorme draaikont en ligt meestal overdwars of achterstevoren in bed. Vandaar een slaapzakje..

4. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Hier slaapt mijn dochtertje eigenlijk altijd op haar buik, maar s'nachts is ze soms ook wel eens wakker. Dan hoor ik haar bonken met haar hoofd tegen het hoofdeinde, of ze ligt dwars. Vaak als ik haar dan weer goed leg, dan gaat ze weer verder met slapen.

Ik weet niet wat dit is, hier doet ze dat eigenlijk al sinds ze kan draaien. En zo hoor ik haar een paar nachten niet, en zo weer een aantal keer. Maar ze ligt dan niet te huilen ofzo, ze lijkt het gewoon in haar slaap te doen.

Hier slaapt ze ook in een slaapzak(winter) met een pyjama en een romper met lange mouwen en een lakentje met deken. Ze ligt eigenlijk nooit onder de dekens, dus vandaar dat ik haar lekker aankleed!

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is ook een buikslaper en heeft een fase gehad dat hij in alle poses in bed lag ;) in de breedte, op het voeteneind noem maar op. Hij ligt wel in een slaapzak. Inm. ligt hij weer "stil" in bed maar altijd op de buik. Hij knalde ook met zijn hoofd tegen de bedrand of spijlen maar dankzij een hoofdbeschermer wordt hij nu niet meer wakker hiervan. En even gillen kan ook duiden op dromen... hoor mijn zoon ook wel eens een gil geven maar dat doet hij dan in zijn slaap. O ja afgelopen week heb ik hem betrapt op zittend slapen... tijdens zijn middagdutje. Dan denk ik hoe kan je slapen? haha.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier een jongetje dat vaak op zijn buik slaapt. Maar in welke positie, dat is elke keer de vraag. Hij gilt af en toe ook en jammert 's nachts. Ik ben een paar keer wezen kijken, maar hij slaapt dan gewoon. Hij ligt met zijn hoofd tegen de spijlen aan en kan niet verder. Het lijkt wel of hij een soort frustratie uit. Tegenwoordig kijk ik niet meer en hij slaapt gewoon verder. Dit is nu al 1,5 maand zo en tegenwoordig is hij er aan gewend en is weer uitgeslapen wakker.
    Heeft je dochter een slaapzak aan? Mijn zoontje slaapt in de combisleeper, ideaal en koud heeft hij het niet.

7. Sweetlakecity

ja een slaapzak heeft ze wel aan en ik kleed haar extra warm aan.
    Maar met haar hoofd op de dekens liggen lijkt me zo pluizig.
    Ik ben dit dus totaal niet gewend van haar.
    Het is opeens zo plots hoe ze slaapt,
    Blijkbaar is ze niet de enige die ook wel eens zitten slaapt en door haar bedje dweilt.

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn zoon is het ook plotseling begonnen. Eerst sliep hij op de rug en hoe ik hem er in had gelegd zo werd hij ook wakker ;) maar inene vond ik hem op het voeteneind, zittend, overdwars noem maar op... Nu valt hij op de buik inslaap en slaapt zo ook de hele nacht door en ligt weer stil in bed ;)

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Een vriendin van mij had dit ook bij haar kindje, een jongetje, dat wel, maar die was ook een maand of tien. Bij toeval kwamen ze erachter dat hij het in het campingbed niet deed (!?!?!). Ze hebben hem toen een paar weken in het campingbed laten slapen en toen ging het in zijn eigen bed ook weer goed...

Misschien het proberen waard?

Ze is wel lekker bezig he je kleine meid!

10. misa

misa Niet meer actief

Misschien al bij voorbaat je kindje op de buik laten slapen? :)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zoonlief doet het ook vaak. Dat hoor ik hem midden in de nacht bonken en daarna gaat ie jammeren/huilen. En dan vind ik hem ook steeds terug in een andere houding/kant. Hij slaapt overigens ook in een slaapzak. Ik vraag me wel eens af wanneer ie hier weer mee gaat ophouden, want op die manier kan ie natuurlijk nooit naar een peuterbed ;)

Share This Page